Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (CinemArt)
(více)Videa (18)
Recenze (926)
Som veľmi rád, že tie mimoriadne dobré prijatia, či už od divákov, ale prekvapivo aj od kritikov neboli úplne mimo, ako to nanešťastie často býva, samozrejme Get out nie je žiadna žánrová revolúcia, vlastne dokonca od čistokrvného hororu má poriadne ďaleko, ale predsa len je to dostatočne nevšedný a kvalitný zážitok. Zápletka na prvý pohľad síce vyzerá dosť ohrane, mladý muž, ktorý ide na víkend navštíviť rodičov svojej prateľky, behom čoho sa ale začnú diať podivné veci, no celé to prevedenie je také nepredvídateľné, tu som si vlastne až do odhalenia vôbec nebol istý, s ktorým žánrom bude film, samozrejme okrem hororového thrilleru najviac spriaznený, kľudne to mohol byť psychologický, sci-fi alebo možno aj komédia a v tomto nesklame. A navyše je tu aj ten rasový podtón, ktorý to tiež príjemne osvieži. Ale rozhodne sa nejedná o ten typ filmu, ktorý je vlastne len takým čakaním na pointu, zaujímavých scén a momentov je tu nespočet a väčšinou filmu sa tiahne výborná atmosféra, ktorá v sebe nesie štipku napätia, tajomnosti, ale aj humoru. Rozuzlenie možno nakoniec mohlo byť aj trochu údernejšie, vzhľadom na priebeh filmu som asi čakal niečo originálnejšie, ale filmu to aj tak neškodí a aj finálna fáza je vydarená. Veľkým plusom sú rozhodne postavy, obzvlášť hlavný hrdina Daniel Kaluuya tu podáva zaujímavý výkon a páčil sa mi jeho prístup prakticky ku všetkým typom situácií. Navyše tu má sympatickú priateľku, charizmatických a tajomných potenciálnych svokrovcov a sedeli mi aj všetky vedľajšie postavy. Spokojný som aj po hororovej stránke, aj keď trochu iným spôsobom, ako v tomto žánri očakávam. Atmosféra mi sedela, krvavý momentov sa tiež pár nájde a je tu plno momentov, ktoré na prvý pohľad pôsobia smiešne, ale vo filme fungujú. A s režisérom nemám absolútne žiadnu skúsenosť, ale nielen na komika je to výborná práca. Takže u mňa veľká spokojnosť, druhýkrát to už určite nebude tak dobre fungovať, ale toto jedno pozretie som si užil od prvej do poslednej minúty. 79% ()
Negatíva - od určitej chvíle vcelku predvídateľné a záverečné rozuzlenie nedáva so všetkým všade úplne logiku, ale dobre, beriem, je to predsa len film. Zvyšok sú už iba pozitíva, a to hlavne vynikajúca psycho atmosféra, čudesné ale skutočne zaujímavé dialógy, a veľmi inteligentne poňaté téma rasizmu, ktoré si síce neberie servítku pred ústa, ale zároveň nikoho neurazí. ()
Upřímně špatně se mi hledají slova, se kterými bych mohla tento film popsat. Začátek ještě ušel, ale jak film postupoval, tak jsem nestačila valit oči. Nejděsivější na celém filmu byl ten námět. Důvod nominace na Oscara mi tady opět nějak ušel, ten film neměl žádnou hlubší myšlenku, v podstatě to nebylo ani zajímavé, jen směšné a o hereckých výkonech se tady taky nedá moc mluvit. Jestli se mi při každém zjevení hrníčku a lžičky měl tajit dech, tak se to nějak minulo účelem. A poslední třetina filmu už tomu dodala jen korunu. Chyť ho dědo! 2* ()
Jet dělat první dojem na rodinu vaší holky je nevděčná práce bez ohledu na barvu kůže. Trefit správnou kytku a flašku, přetrpět křížový výslech matky, ustát vražedné frťanové tempo otce, udržet koncentraci při rozhovoru se zkouřeným bratrem, přetrpět druhý křížový výslech od babičky, ustát doutníkovou výzvu strejdy, nezemřít při prohlídce vinného sklípku dědy, nezírat na sexy sestřenku, zajímat se o výzdobu bytu, spotřebu elektřiny, rodinnou historii, lhát o rodině svojí, sníst všechny knedlíky, chlebíčky a zákusky, nekrkat, neprdět, nezívat, nechodit často čůrat, vonět, chválit, divit se, být vtipný, vypadat mile na fotkách a večer pak podat konkurenceschopný výkon v posteli, to je ty vole taková dřina, že ještě jednou a pošlu tam za sebe bráchu. Tahle rodinka mi po zkušenostech přišla docela v pohodě, kde totiž nejde o vlastní kejhák? Překvapení měsíce. ()
Ja skutočne chápem to nadšenie u diváka, ktorý vníma samotný snímok ako originálnu zmes pocitov, kedy je útok na jednotlivca s odlišnou farbou pleti, poňatý tak svojským, ba dokonca mystickým spôsobom. Lenže keď sa viac ako polovicu filmu hryziem od nudy, mám doslova chuť "get out" z baráku, asi nedosiahnem rovnakú úroveň spokojnosti ako ostatní nadšenci, že? Beriem, tá "zvláštnosť" je kľúčová a možno výnimočná, no kým som sa naladil na správnu notu, ani som sa nenazdal, a dostavil sa záver. Ten v živšom prevedení síce dokázal slušne prebrať, no zároveň ponúkol určité nepochopenia hodné zvraty, až mal človek chuť nad všetkým mávnuť rukou - 60% ()
Galerie (45)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (72)
- Jordan Peele použil film Mlčanie jahniat (1991) ako inšpiráciu pri natáčaní hypnóznych scén medzi Chrisom (Daniel Kaluuya) a Missy (Catherine Keener). (Pat.Ko)
- Todd McFarlane uviedol tento film ako jednu zo svojich hlavných inšpirácií pre vytvorenie komiksovej readaptácie "Spawn". (Pat.Ko)
- Film odkazuje na několik klasik, jako například Mechanický pomeranč (1971), Halloween (1978), Psycho (1960), Eyes Wide Shut (1999) a Hory mají oči (1977). (Royaldell)
Reklama