Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (CinemArt)
(více)Videa (18)
Recenze (926)
Docela povedená recyklace staršího nápadu. Těží se hlavně z vtahující atmosféry, v níž divák společně s hlavní postavou postupně objevuje prapodivné prostředí kolem sebe a plně ho prohlédne až když je pozdě. Film má lehce absurdní nádech, ale přitom zůstává tíživý. Problém je ukvapené a až nečekaně prosté finále. 7/10 ()
(1001) -"You know what I say? I say one down, a couple hundred thousand to go. I don't mean to get on my high horse, but I'm telling you, I do not like the deer. I'm sick of it; they're taking over. They're like rats. They're destroying the ecosystem. I see a dead deer on the side of the road and I think: That's a start." Já kdybych byla režisér v Hollywoodu, tak taky dělám jenom horory. A zvlášť horory s dávkou černého humoru (hehe) rozprostřeného rovnoměrně vůkol čarodějnic. Jenomže právě kvůli tomu zdejšímu druhu humoru je film tak suchý, že se na něj (zvlášť v první polovině, nebo spíš v prvních dvou třetinách, a když budu úplně upřímná, tak ve všech čtyřech čtvrtinách) opravdu špatně dívá, neplyne to, vůbec to neodsýpá. Nevím, jestli jsem už tak rozmazlená, že mi trochu nestačí, když má film jenom začátek, prostředek a konec a ještě to dopadne přesně tak, jak to hned od začátku vypadalo... Například stačí jediný pohled na Allison Williams v její první scéně a následující vývoj se divákovi podbízí mnohem dřív, než na něj dojde. Nicméně hudba byla skvělá, tu jsem si užila. Asi to nakonec shrnu do diagnózy "debut" a těším se na příště. ()
„Hovoril som ti, aby si do toho domu neliezol.“ Od úvodnej scény som z toho mal výborné pocity a dojem, že sledujem budúcu hororovú klasiku. Viem, silné slová, ale taký bol môj dojem. Snímka bola od prvých sekúnd mimoriadne zručne, sebavedomo a hladko zrežírovaná, herci typovo super vybratí (a podali výborne výkony) a od začiatku bola prítomná vťahujúca atmosféra, ktorá vás dostala, opantala a na konci vypľula použitých a možno, vari, azda, zneužitých. Scenár je vynikajúco vystavaný. Informácie dávkuje len mimoriadne neochotne a vďaka tomu je každému jasné, že sa „tu“ niečo deje. Čosi škaredé, drsné, nechutné a nebezpečné. Nad celým miestom sa vznáša nepríjemne zlovestná atmosféra zmaru a izolácie a tušíme, že skôr alebo neskôr „to“ naplno prepukne. Get Out je ako Šiesty zmysel, kde tiež repríza môže byť pôsobivejšia, než premiéra (Walterov beh). Je pravda, že som čakal lepší koniec, ale aj tak bolo prítomných pár twistov, ktoré ma zaskočili. ()
Já myslel že ...- a ono dokonce!!! Více k ději bez hrubého spoilerování napsat jaksi nedokáži. Slušně natočená záležitost s hezkým vyústěním. Zbývá tedy zmínit, co mě donutilo snížit hodnocení. Směrem dolů. No, to asi nemusím zdůrazňovat, co? Že se snižulje dolů, říkáte. A přesto tu podobných expertů na logiku prezentují své názory celá stáda. Konec odbočky, oni se v tom stejně nenajdou. Tedy co se mi neráčilo líbit. Negr. A tím nemyslím onoho slušného a sympatického afroameričana v hlavní roli, ani somnambulické černochy, které potkává u své milé v hnízdě. Mám na zřeteli naprosto zbytečnou a pokurvenou figuru buddyho, kémy a bra, vyžranou obsluhu letištních reflektorů kovu, archetypálního ebenového dicka s humory lobotomizovaného hrocha a i jinak rapperský materiál. Nevím, proč musel být do děje propašován. Asi by byl film bez něj příliš bílý, tedy snesitelný a bez nadměrného kokotění nějakého imbecilního obskura. ()
Bojler jaxviňa! Představte si kůl multikulti svět, ve kterém jsou negři tak děsně IN, že každá zasraná bílá huba touží být ztepilým mouřenínem. S takovými trendy král pedofilů Džexn vůbec nemusel chlastat to bělidlo. Film je to určitě mile atmosférický, zručně uplácaný a zábavný, jen mi přišlo tak trochu zvláštní, proč všechny ty ploskonosy nesbírají rovnou z kokosovníku jako na začátku, místo toho osnují složité KKKomploty a nechávají si prznit svou árijskou dceru vypleštěným ugandským kabanosem. Ale to by ten zjevně rasistický čokoscénarista a hnědorešeržér vypadal, jako by mnohem zdařilejší Dz Pozvánku vyčernil téměř kompletně, jen doplnil o hypnózu a xenofobně onegroval. Je tedy načernědni, že tohle se stalo takovým hajpem bavlníkových plantáží jen proto, že to některým zkurveným bělobám zvedne hladinu černirubinu, Džáda Kovářová si u toho zajisté řádně prohňácala kakaového slimáka a celý funklubík profesionálního kriminálníka Rodnyho Krále pak dobrovolně směnil část denního výdělku z prodeje narkotik za lupen do kina. Jedna dolů za ten fuj fuj nouplisácký rasismus, druhá za čorki. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Pri písaní scenára sa Jordan Peele inšpiroval aj štýlom britského televízneho seriálu Psychoville (od r. 2009). V ňom hral aj Daniel Kaluuya (Chris Washington). (Pat.Ko)
- Najviac zarábajúci debutový film podľa pôvodného scenára v roku 2017. (Pat.Ko)
Reklama