poster

Uteč

  • USA

    Get Out

  • Japonsko

    ゲット・アウト

  • Slovensko

    Uteč

  • Nový Zéland

    Get Out

  • Austrálie

    Get Out

  • Velká Británie

    Get Out

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA / Japonsko, 2017, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • misterz
    ***

    Na túto dobu, v časoch nárastu rasových nepokojov v Amerike a i všade inde po svete, ide o celkom odvážny počin, to treba uznať... Atmosféra je nepopierateľne tá najlepšia karta, s ktorou snímok hrá. A v tomto smere to hrá veľmi dobre. Obsahová stránka ma však moc nenadchla - predvídateľné a príbehovo slabé, až tak, že keby nie tej fantastickej atmosféry tak sa po celý čas nudím. Vôbec sa tu nepodarilo dať pointe nejaký krajší, obsahovo lákavejší mysteriózny základ a v tomto smere diváka viac zaujať. Herci však hrali veľmi dobre. Lepší priemer. 65/100(4.5.2017)

  • Gilmour93
    ***

    Peeleho „Hádej, kdo přijde na transplantaci“ lze vnímat ze dvou úhlů. Jako lehce psychologický horor o člověku hozeném do podivně se chovajícího společenství. I přes rušivou přítomnost černého Setha Rogena z letištní ochranky jsou první dvě třetiny svou nejistotou ohledně dalšího dění docela znepokojivé. Škoda, že se na konci zamíchalo horké černé kafe plastovou lžičkou soudruhů z NDR.. Mnohem zajímavější je však druhý úhel, který se na mezirasové tenze v USA dívá satirickou optikou. Do děje je jednak zakomponována spousta drobných narážek (mj. stříbrná „ovládací“ lžička jako symbol privilegia, záchrana života „sběrem bavlny“ z křesla, bingo jako otrokářská aukce). Nosná myšlenka stojí na tom, že rasističtí zloduši nemusí být jen neo-nacisté či rudokrcí Jižané, nýbrž i liberálně smýšlející střední vrstva, která svým ignorantstvím a samolibostí dovede černé bratry taky pěkně pohoršit. Nechybí i ukazováček směrem k nezájmu úřadů a médií o pohřešované Afroameričany, kteří kvůli barvě pleti a sociálně-ekonomickému statusu dostávají oproti bílým nálepku méněcenných. Citlivá, současnou Amerikou silně pulzující témata, pro autora evidentně velmi osobní. Klidně mohl být odvážnější a vše ukončit zatčením či ještě lépe zastřelením obvyklého podezřelého..(3.5.2017)

  • Cappuccino
    ****

    Negatíva - od určitej chvíle vcelku predvídateľné a záverečné rozuzlenie nedáva so všetkým všade úplne logiku, ale dobre, beriem, je to predsa len film. Zvyšok sú už iba pozitíva, a to hlavne vynikajúca psycho atmosféra, čudesné ale skutočne zaujímavé dialógy, a veľmi inteligentne poňaté téma rasizmu, ktoré si síce neberie servítku pred ústa, ale zároveň nikoho neurazí.(8.5.2017)

  • Fr
    ***

    „JÁ TI ŘÍKAL, AŤ TAM NEJEZDÍŠ...“ /// Je to dlouuuuhej úvod, při kterým aspoň doufáte, že všechno, co tady uvidíte, bude nakonec použitý proti vám… No, jak se to vezme… Po tý půlhoďce se pozvolna začnou dít věci, při kterejch se vám nad lebkou rozsvítí otazník. Stejně jako Chrisovi. Jo, je to takový originální (asi… teda…s přivřenou bulvou…). Myšlenkou i řešením. Ovšem- straší se jinde! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že se na návštěvě nemám v noci procházet po domě (ne vole, ani když seš černej!). 2.) Celkem mě bavil. 3.) Thx za titule „fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(23.6.2019)

  • castor
    ****

    On je černoch, ona bílá. On má obavy, ona tvrdí, že si ho rodiče zamilují. Blíží se totiž první seznamovačka a mladý nadějný fotograf má oprávněné pochybnosti. Sice se všichni tváří, jakoby se nechumelilo, drobných podivností ovšem začne přibývat. Vše startuje zvláštními setkáními s černošským služebnictvem, končí… no, docela solidně. Celé tohle vyprávění á la něco tady nehraje má velmi slušnou atmosféru a diváka jednoduše zajímá, co nabídnou další minuty. Napětí se tu buduje neotřele, k rasismu se napřímo nemusíme vyjadřovat, ale cítit je pořádně (zvlášť když je za oceánem tahle otázka nesmírně živá). Celé je to zvláštně nervózní a docela chytře uchopené. Není to o vyskakování bubáků ze dveří, je to o mísení žánrů, chytré režii a slušných hereckých výkonech. V detailech moc fajn.(5.9.2017)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 23. ledna 2017 na filmovém festivalu Sundance v USA. (Stoka)

  • - Daniel Kaluuya (Chris Washington) sa snažil na plátno preniesť skúsenosť zo svojho života, konkrétne spomienku z natáčania seriálu Skins (2007) v Litve. Šiel do nákupného centra, v ktorom sa mu nakupujúci vyhýbali do takej miery, až postupne vytvorili okolo neho špalier (dvojrad ľudí). Podľa slov herca si v tej chvíli pripadal ako Mojžiš. (Marceloo)

  • - Film nenápadně odkazuje na několik filmových klasik, jako je Mechanický pomeranč (1971), Halloween (1978) nebo Psycho (1960). (Royaldell)