poster

Uteč

  • USA

    Get Out

  • Japonsko

    ゲット・アウト

  • Slovensko

    Uteč

  • Nový Zéland

    Get Out

  • Austrálie

    Get Out

  • Velká Británie

    Get Out

  • Nizozemsko

    Get Out

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA / Japonsko, 2017, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Úplně otočený pohled na rasismus způsobil, že je Uteč jeden z nejzajímavějších thrillerů, které jsem za poslední dobu viděl. Rasová nesnášenlivost tu totiž vytvořila hodně silný příběh, u kterého je dobré, když o něm před shlédnutí budete vědět co nejméně. Budete pak hodně překvapeni a zároveň dost napjati s každou další minutou, což umocní zážitek z celého filmu. K tomu musím dodat, že na mě hodně zajímavě zapůsobil Daniel Kaluuya. Uvidíme, s jakými dalšími filmy do budoucna přijde.(15.12.2017)

  • verbal
    ***

    Bojler jaxviňa! Představte si kůl multikulti svět, ve kterém jsou negři tak děsně IN, že každá zasraná bílá huba touží být ztepilým mouřenínem. S takovými trendy král pedofilů Džexn vůbec nemusel chlastat to bělidlo. Film je to určitě mile atmosférický, zručně uplácaný a zábavný, jen mi přišlo tak trochu zvláštní, proč všechny ty ploskonosy nesbírají rovnou z kokosovníku jako na začátku, místo toho osnují složité KKKomploty a nechávají si prznit svou árijskou dceru vypleštěným ugandským kabanosem. Ale to by ten zjevně rasistický čokoscénarista a hnědorešeržér vypadal, jako by mnohem zdařilejší Dz Pozvánku vyčernil téměř kompletně, jen doplnil o hypnózu a xenofobně onegroval. Je tedy načernědni, že tohle se stalo takovým hajpem bavlníkových plantáží jen proto, že to některým zkurveným bělobám zvedne hladinu černirubinu, Džáda Kovářová si u toho zajisté řádně prohňácala kakaového slimáka a celý funklubík profesionálního kriminálníka Rodnyho Krále pak dobrovolně směnil část denního výdělku z prodeje narkotik za lupen do kina. Jedna dolů za ten fuj fuj nouplisácký rasismus, druhá za čorki.(28.4.2017)

  • kulyk
    ***

    Já myslel že ...- a ono dokonce!!! Více k ději bez hrubého spoilerování napsat jaksi nedokáži. Slušně natočená záležitost s hezkým vyústěním. Zbývá tedy zmínit, co mě donutilo snížit hodnocení. Směrem dolů. No, to asi nemusím zdůrazňovat, co? Že se snižulje dolů, říkáte. A přesto tu podobných expertů na logiku prezentují své názory celá stáda. Konec odbočky, oni se v tom stejně nenajdou. Tedy co se mi neráčilo líbit. Negr. A tím nemyslím onoho slušného a sympatického afroameričana v hlavní roli, ani somnambulické černochy, které potkává u své milé v hnízdě. Mám na zřeteli naprosto zbytečnou a pokurvenou figuru buddyho, kémy a bra, vyžranou obsluhu letištních reflektorů kovu, archetypálního ebenového dicka s humory lobotomizovaného hrocha a i jinak rapperský materiál. Nevím, proč musel být do děje propašován. Asi by byl film bez něj příliš bílý, tedy snesitelný a bez nadměrného kokotění nějakého imbecilního obskura.(7.9.2017)

  • movie
    *****

    GET OUT se může hrdě hlásit do škatulky moderního originálního horroru, kde by mu měl být vystaven pomník hned po boku filmů jako BABADOOK, HOUSEBOUND anebo THE DEVILS HOUSE. S nimi jej pojí nejen fakt, že tu je za málo peněz hodně muziky, ale i bojiště, kterým je staroanglický dům a jeho poněkud podivní obyvatelé. GET OUT drží všechny svoje esa v rukávu až téměř do první hodiny, ale do té doby nepřestává bavit a velmi obratně balancuje na hraně creepy horroru a komedie (v těhle ohledech má skutečně hodně společného s HOUSEBOUND), která z velké části staví na stereotypním chování bělochů a afroameričanů. Proto pak může překvapit až téměř jateční a vpravdě hodně "suché" finalé (nemyšleno kriticky). Daniel Kaluuya je tru borec a Jason Blum si zaslouží chválu za podporu mladých talentů. Těším se na další Peelův film.(26.5.2017)

  • Indiana
    ***

    Bylo to zvláštní, docela dlouho sem si nebyl jistej, jestli koukám na nějakou komedii, satiru nebo horor. Třeba scéna, jak si šel hlavní hrdina večer zakouřit před barák a najednou k němu začal zběsile běžet s urputnym ksichtem ten jejich černej sluha a záhy tam chodila ta jejich komorná jako nějaká stepfordská panička. Asi to mělo bejt napínavý nebo strašidelný, ale mně to přišlo jak z nějaký parodie a spíš sem se pousmál, co to je za debilní scénu. Jinak to ale bylo docela napínavý a chvílema mě zajímalo, jak se ten příběh vyvine a zvrat v poslední třetině mě celkem překvapil, jenže záhy se z toho stala už jen tupá béčková vyvražďovačka, čekal jsem něco důmyslnějšího. Jo a bavil mě ten jeho kámoš, co mu dával rady po telefonu a na konci docela hodně vtipně zaglosoval. 60%(17.5.2017)

  • - Scéna, v ktorej Chris (Daniel Kaluuya) vychádza z dverí a návštevníci naňho vyvalia oči, bola inšpirovaná nočnou morou režiséra Jordana Peeleho. Ten sa ako veľký milovník hororov nechal inšpirovať aj Polanského hororom Rosemary's Baby (1968), nakoľko žil v detstve len pár blokov od budovy, v ktorom sa dnes už kultové dielo natáčalo. (Marceloo)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 23. ledna 2017 na filmovém festivalu Sundance v USA. (Stoka)

  • - Daniel Kaluuya (Chris Washington) sa snažil na plátno preniesť skúsenosť zo svojho života, konkrétne spomienku z natáčania seriálu Skins (2007) v Litve. Šiel do nákupného centra, v ktorom sa mu nakupujúci vyhýbali do takej miery, až postupne vytvorili okolo neho špalier (dvojrad ľudí). Podľa slov herca si v tej chvíli pripadal ako Mojžiš. (Marceloo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace