Reklama

Reklama

Když přijede strýček Charlie na jednu ze svých obvyklých návštěv příbuzných do ospalého městečka Santa Rosa, začne jeho obyvatelům jedno z nejnapínavějších dobrodružství. Šarmantního strýčka Charlieho, nebezpečného zabijáka, který cestuje z Philadelphie do Californie a v patách má zákon, ztvárnil Joseph Cotten. Brzy ale jeho dříve nic netušící neteř a jmenovkyně Malá Charlie (Teresa Wright) pojme podezření, že její strýček je vrahem vdov, a smrtelná hra na kočku a na myš začíná. Jak se v průběhu tohoto skvělého psychologického thrilleru neteř postupně dobírá pravdy, nezbývá psychopatickému zabijákovi nic jiného, než svou nejmilejší příbuznou zavraždit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (180)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Aneb od naivní rodinné komedie k neméně naivnímu thrilleru. Vesele rozmanitá rodina - tatínek - mírně ušlápnutý bankéř s poťouchlým kamarádem ( starým panicem) bavící se vymýšlením jak by jeden mohl druhého nenápadně zabít (chicht), afektovaná maminka nade vše milující svého bratra (wtf ?!) , velmi chytrá a velmi otravná mladší dcera čtoucí 2 knihy týdně !, nejmladší syn ( chlapec bez většího významu, wau) a nejstarší dcera Charlie - naivní asi postpubescentka nade vše milující svého strýčka ( tady už to v některých místech hraničilo s otevřeným incestním chováním - wtf !!!) a strýček Charlie - naprosto normální vrah, který přichází, aby se vše ve zlé obrátilo. Ale neobrátí, Charlie se při odhalování ( tajemství !) Charlieho stihne zamilovat do policisty a on do ní ( ááách), nikdo jiný se nic nedozví a nakonec..se na ty spoilery už vyseru. Ani stín podezření mi jednoduše vůbec nesedl. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

První a hned nejlepší americký Hitchcockův film. Santa Rosa je průměrné americké městečko plné průměrných amerických rodin. Děj se točí kolem jedné z nich. Je obdivuhodné jak dlouho nás Hitchcock drží v blažené nevědomosti, jak důmyslně vydává věci vzbuzující pochybnosti za věci zcela všední a nehodné naší pozornosti. Když pomineme několik – o ničem nevypovídajících – napjatých okamžiků, teprve scéna v knihovně zhruba po hodině filmu vykládá podstatnou část karet na stůl. Pochopitelně celou dobu tušíme, kdo není nevinný, jenže nač si kazit zážitek. Doporučuji přistoupit na mistrova pravidla a nechat se pohltit precizně vystavěným dramatem, které je o to vypjatější, že se celé odehrává pouze mezi dvěmi osobami (stejných jmen). Ani stín podezření (v originálu logičtější Stín podezření) je v prvé řadě rodinným dramatem a až poté detektivkou a thrillerem. Na zmíněné „průměrné americké rodině“ lze vysledovat Hitchův zvrácený smysl pro humor. Nihilistická dcerka Anna má pro všechno ty správné argumenty. Otec Joe se svým kolegou rád rozebírá různé způsoby vražd. Úmyslně jsem nezmínil Charlie – sužovanou zpočátku depresemi a zoufale vyhlížející příjezd svého milovaného strýčka. Právě ona symbolizuje čistou a kapku naivní duši, která pod tíhou okolností radikálně změní svůj pohled na svět. Symbol mládí a nadšení, jenž po konfrontaci s krutostí ztratí veškeré ideály. Skrze ní je v závěru hmatatelný skepticismus celého snímku. 85% Zajímavé komentáře: Radko, Ruut ()

Reklama

PKD 

všechny recenze uživatele

Silné 4. Tak milý a sympatický film (krom posl.4min. ty teda byly!) jsem od mistra již dlouho neviděl;-) Až jsem si celou hodinu říkal, má to býti vůbec krimi/hriller? Třeba jsem naletěl. Opravdu ne tak zcela typická US rodina se 2 menšími přemoudřelými dětmi, které mi zde ale vůbec nevadily, což je u mě docela překvapivé a 1 nejstarší dcerou, kterou hraje pro mne zatím neznámá Teresa Wrightová aka ´´Charlie´´ a která se stala min. od pol. filmu mou nejoblíbenější (což byl jistě záměr u diváků obecně) postavou. Sympatická, roztomilá, dospělá (na svůj věk) atd. tvořila s prověřeným Josephem Cottenem aka strýček Charlie (2 roky po Občanu Kaneovi) a s jeho nezbytným trademarkem...vlasové vlnky doprava:) jádrem takříkajíc pudla. Včetně závěru, sequence v zakouřeném baru a růz. menší rozhovory, které zvýrazňovaly Charlottinu rostoucí nechuť až odpor k milému strýčínkovi, který má sílu v rukou a občas ji až moc, stiskne ruku.;-) Ne, že by tím něco naznačoval, páč je stejně od pol. jasné, zda je to on, či ne. Nemohu ovšem pochváliti hudbu od autora the Věc z 51, která mi 1.pol. fakt ničila atmosféru. I když to její řvaní, má zřejmě na svědomí spíše zvukař. Nevím. Holt každý nebyl Herrmann či Waxman. Ještě takových zhruba 10 let trvalo, než se pochopilo, že hudba nemá scénu přeřvávati, alébrž doplňovat. Romantická minilinka byla zbytečná a trochu mi i vadila. A to v takovýchto filmech ji většinou vítám. Zvláštním způsobem pobavily scény otce a jeho souseda, kterého hraje herec a scénárista Hume Cronyn (Kleopatra, Zámotek, etc.) kteří relaxují tím, že si vymýšlí růz. způsoby smrti apod. v čemž se okamžitě připoměl Hitchcock.;-) Ale stejně mě ten baculáč z Británie zase dostal. U něj mi to ale nevadí. Prakticky celý film jsem si říkal (i přes to mé tvrzení výše): Je to on? Není to on? Musí to býti on. Nemusí to býti on. Málem mi z toho pukla hlava, jako přezrálé granátové jablko. Narážka na román Limuzína. SPOILER(?)... I přes tu dosti drsnou smrt 2. podezřelého prostřednictvím vrtule od letadla o které se dovídáme od náhodných kolemjdoucích. Quallitní 40tkový Hitchcock. I když Rebecca to není. A když jsem hledal v titulcích Selznickovo jméno, dočkal jsem se. Samoz., že jsem nemusel čekati, pokud bych si pamatoval obsah jisté knihy, ale četl jsem ji dosud jen 1x. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Idylické prostředí ospalého městečka, jedna velmi vypečená americká rodinka, jeden typicky noirovský záporák opředený tajemstvím a charismatem a stroj na dusivou atmosféru se značkou Alfred Hitchcock, který teprve nabýval mezinárodního významu. Bohužel ani stroj není vždy úplně přesný, příběh vede přes veškerou psychologickou preciznost až moc naivní cestičkou a v momentě, kdy má zařadit trojku a ručičkou na tachometru přeskočit od plíživého pronásledování k smrtícím turbulencím, jen tlumeně zaškytá a dorazí nezměněnou rychlostí. Jako obdivovatel filmu-noir jsem si sice liboval ve všech vtipných charakterech a těšil se i z osvědčené příběhové rovnice, ale ten mnohdy nelogický a neoriginálně zakončený scénář celý snímek trestuhodně srazil do kolen. Tohle by Hitch nezachránil ani ve svých nejlepších letech. 70% ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Sveták a playboy Charlie má problémy so zákonom. Sťahujú sa nad ním mraky. Policajti sú mu na stope. Preto sa rozhodne urýchlene opustiť New York. Odíde na druhý konec spojených štátov amerických. Navštívi svoju staršiu sestru Emmu, ktorá býva v malom kalifornskom mestečku Santa Rosa. Ona i jej rodina ho vrele privítajú a ubytujú vo svojom dome. Nemajú "Ani tieň podozrenia", že ich milovaný strýko Charlie je nebezpečný zločinec. **** ()

Galerie (59)

Zajímavosti (25)

  • Alfred Hitchcock si ve filmu zahrál muže, který ve vlaku hraje karty s doktorem. (Witta)
  • Na scénáři spolupracovala manželka Hitchcocka a spolu s novinářkou S. Bensonovou jej pak "doladily". (Epistemolog)
  • Majitelé domu, který se ve filmu objevuje, chtěli, aby jejich dům vypadal lépe, a tak jej vymalovali a opravili fasádu. Když to Hitchcock zjistil, nechal budovu opět restaurovat do původní zašlé podoby. (Epistemolog)

Reklama

Reklama