Reklama

Reklama

Když přijede strýček Charlie na jednu ze svých obvyklých návštěv příbuzných do ospalého městečka Santa Rosa, začne jeho obyvatelům jedno z nejnapínavějších dobrodružství. Šarmantního strýčka Charlieho, nebezpečného zabijáka, který cestuje z Philadelphie do Californie a v patách má zákon, ztvárnil Joseph Cotten. Brzy ale jeho dříve nic netušící neteř a jmenovkyně Malá Charlie (Teresa Wright) pojme podezření, že její strýček je vrahem vdov, a smrtelná hra na kočku a na myš začíná. Jak se v průběhu tohoto skvělého psychologického thrilleru neteř postupně dobírá pravdy, nezbývá psychopatickému zabijákovi nic jiného, než svou nejmilejší příbuznou zavraždit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (180)

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Výstižný obraz maloměšťácké špíny, z níž se vylíhla hrůza jako červi ze starých hadrů. Z chrlivého lůna obyčejné (lidské, příliš lidské) americké rodiny povstane vraždící nenažranec s naivním sebe-obrazem velkého (snad dokonce dandyovského) trestajícího Zla a začne ještě trávící prchat, přičemž magnetizován bezelstným rodinným teplem se vrací do rodného hnízda, které záhy začne také polykat. Uboze a male, drkoce zuby, ze sebe souká hloupé teorie o právu Zla na trest za lidskou nedokonalost (jíž je ovšem sám skvělým příkladem) a bojí se. Okolo tiše bubří středostavovský klid, nestravitelný a přes svou grotesknost zrůdný, a jako hmyz krouží naivní strážci zákona, planoucí "láskou na první pohled", jejímž stínem zákonitě bude košatý rodinný strom s plody až příliš podobnými strýčku Charliemu. Skvěle vystavěné drama pak vrcholí dokonale ironickou poctou nehybnému klidu, líhni toho, co nakonec stráví celý svět. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Hitchcockove filmy k mojej veľkej ľútosti starnú rýchlejšie, než by som očakával i než by som si prial. Už si ani neviem vybaviť nadšenie, s ktorým som kedysi dávno vo Filmovom klube zhliadol tento, údajne, majstrov najobľúbenejší film. Odvtedy uplynulo takmer päťdesiat rokov a dnes som mohol skonštatovať, že aj po tej dobe má film dobre vystavaný dej, podporený dobrými dialógmi, atmosféru podporenú dramatickou hudbou Dimitri Tiomkina a neprehliadnuteľnými hereckými výkonmi oboch menovcov. Že v ňom chýba viac akcie a napätia je zrejmé iba z pohľadu dnešného diváka. Vtedy nám to bohato postačovalo. ()

Reklama

Epistemolog 

všechny recenze uživatele

Na scénáři spolupracovala manželka Alfa, a spolu s novinářkou S.Bensonovou jej pak ¨doladily¨. Interiéry se točily ve studiu. Majitelé domu chtěli, aby jejich dům vypadal fajnově a když posléze Alfy zjistil, že dům vymalovali a spravili fasády, museli malíři celý dům opět restaurovat do původní zašlé podoby. Skvostné scénické vyřešení úhlů pro záběry kamerou si povšimne nejeden gurmán. ¨Když kamera přijíždí dovnitř, odjíždí nebo projíždí domem, aby natočila akci, okna se otvírají, zápraží jde stranou, střecha se odkloní.¨ ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Dobré krimi, ktorého najväcšou slabinou je zopár dost závažných nelogických miest v scenári a pár nezvládnutých scén, ako aj dlhší "rozjazd", kým sa nieco podstatné a zaujímavé začne diať. Hitch samozrejme nemôže sklamať, aj ked je vidno, že film je staršieho dáta a cítiť to aj na samotnom spracovaní.Herecké výkony dvoch hlavných predstavitelov sú skvelé, najmä Cotten v roli "strýčka Charlieho" nemá chybu... 3,5 boda ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Psychologie tohoto filmu funguje na jedničku. Hitchcock byl mistrem svého řemesla a dokázal perfektně vést své postavy. Jeho hra má jasná pravidla, která ale určuje jen on sám a nejednou tím vyvádí diváka z konceptu. A přitom je to při zpětném pohledu všechno tak prosté a tím vlastně geniální. Velmi dobrý film. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (25)

  • Filmový debut mladé Edny May Wonacott. (Kulmon)
  • Hitchcockovým záměrem bylo obsadit do role strýčka Charlieho Williama Powella, ale MGM jej nepustilo. (Kulmon)
  • Hitchcock, který měl podepsanou smlouvu s Davidem Selznickem, natočil film pro studio Universal. Selznick za to dostal 150 000 amerických dolarů, z čehož připadla Hitchcockovi třetina. I tak to byl pro něj výrazně vyšší honorář, než na který byl zvyklý z předchozích filmů. (ČSFD)

Reklama

Reklama