Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Joseph A. ValentineHrají:
Teresa Wright, Joseph Cotten, Macdonald Carey, Henry Travers, Patricia Collinge, Hume Cronyn, Wallace Ford, Edna May Wonacott, Charles Bates, Clarence Muse (více)Obsahy(2)
Když přijede strýček Charlie na jednu ze svých obvyklých návštěv příbuzných do ospalého městečka Santa Rosa, začne jeho obyvatelům jedno z nejnapínavějších dobrodružství. Šarmantního strýčka Charlieho, nebezpečného zabijáka, který cestuje z Philadelphie do Californie a v patách má zákon, ztvárnil Joseph Cotten. Brzy ale jeho dříve nic netušící neteř a jmenovkyně Malá Charlie (Teresa Wright) pojme podezření, že její strýček je vrahem vdov, a smrtelná hra na kočku a na myš začíná. Jak se v průběhu tohoto skvělého psychologického thrilleru neteř postupně dobírá pravdy, nezbývá psychopatickému zabijákovi nic jiného, než svou nejmilejší příbuznou zavraždit. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (180)
Hitchcock dělá to, co mu jde nejlépe a to je budování dramatických situací. Pod rouškou spíše komických scének ze života obyčejné americké rodiny počátkém 40. let se ukrývá nebezpečné tajemství, podezření, že strýček Charlie je vrah. To není žádný spoiler, divák o tom uvažuje už od prvních minut filmu, napětí pak ale vzniká tím, že jeho jmenovkyně a neteř Charlie postupně odhaluje pravdu, ale divák přitom strýčkovi fandí. Zvláštní, že? Jak se to stalo? Kde se to v divákovi bere, aby fandil zločincům? Každopádně mu jde po krku i tajná policie, takže to strýček nemá jednoduché... Příběh je velmi přímočarý, ale je to tak dobře provedené, že mi ta jasnost zápletky vůbec nevadila. Komické je, že se film v originále jmenuje Stín podezření a český překlad je Ani stín podezření, klasika:) ()
Sympatický Hitchcockův thriller, který zdobí mnoho zajímavých chrakterů. Ačkoli se ve snímku objevili spíše méně známí herci, hrají velmi dobře a přesvědčivě. Zejména mladá Teresa Wright pěkně potěšila. Na Hitche je to možná opět trochu slabší dílo, ale jako film celkově to stojí za to. Myslím, že režisér dosáhl svého vrcholu až o patnáct let později, ale to nic nekazí na zajímavém snímku, jako je Ani stín podezření. ()
Dobré krimi, ktorého najväcšou slabinou je zopár dost závažných nelogických miest v scenári a pár nezvládnutých scén, ako aj dlhší "rozjazd", kým sa nieco podstatné a zaujímavé začne diať. Hitch samozrejme nemôže sklamať, aj ked je vidno, že film je staršieho dáta a cítiť to aj na samotnom spracovaní.Herecké výkony dvoch hlavných predstavitelov sú skvelé, najmä Cotten v roli "strýčka Charlieho" nemá chybu... 3,5 boda ()
Já vím, že bych na ten film měl být hodný, protože je to už takový vetchý dědeček a měl bych mít úctu k jeho šedinám, ale když on je to thriller a tam bych se měl - aspoň pokud chci naplnit žánr - cítit napjatý, jenže strýček Charlie je průhledný jako okenní tabule a je na tom zkrátka a dobře znát doba vzniku. Z dnešního pohledu je to strašně předvídatelné, naivní a navíc zatížené balastem dobově vděčných prvků, jako je přemoudřelá dceruška - třetí hvězdičky bych byl ochoten dát, jedině kdyby strýček mordoval právě taková děťátka. Je úsměvné, že současné thrillery o několik tříd lepší mají leckdy menší procentuální podporu než tahle zestárlá klasika. Nebudu k Hitchcockovi servilní a nadělím mu pouhých 40 % celkového dojmu. ()
Další válečný Hitch, na kterém je snad zajímavé alespoň to, že hlavní hrdinkou je dospívající dívka. Jinak je to velmi slabá variace na Lehárovu Veselou vdovu, kterou si stejně Američané pletou s Herbertovou Princeznou Inkognito. V těchto drobnostech je to sofistikované a samozřejmě zábavné v detailech (tweena si čte Waltera Scotta, zatímco její otec řeší detektivky, a téměř dospělá teena se zas vloupává do knihovny). Ale kdykoli se znovu setkám s Americkým Hitchem, musím si zpravit chuť některým jeho evropským filmem. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (25)
- Teresa Wright v interview v roce 1959 prohlásila, že právě tento film je její nejoblíbenější. (Witta)
- Alfred Hitchcock si ve filmu zahrál muže, který ve vlaku hraje karty s doktorem. (Witta)
- Majitelé domu, který se ve filmu objevuje, chtěli, aby jejich dům vypadal lépe, a tak jej vymalovali a opravili fasádu. Když to Hitchcock zjistil, nechal budovu opět restaurovat do původní zašlé podoby. (Epistemolog)
Reklama