poster

Ani stín podezření

  • anglický

    Shadow of a Doubt

  • slovenský

    Ani tieň podozrenia

Thriller

USA, 1943, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Falko
    ***

    Zaujimavy namet, avsak videl som uz aj omnoho lepsie Hitchcockove filmy. Mne ani tak nevadil, alebo mi nechybal ziadny prekvapivy zvrat, ako skor napätie, ktoreho tam bolo malo, alebo tam bolo iba poslednu tretinu filmu. Sice ma bavilo divat sa, ako pomaly zacne sympaticka menovkyna Charlie upodozrievat svojho stryka Charlieho, ze nieco taji, ale cakal som jednoducho trosku viac... 30.09.2010 _______ Teresa Wright - (Mladá Charlie Newton) +++ Joseph Cotten - (Strýko Charlie Oakley) +++ Macdonald Carey - (Jack Graham) +++ Henry Travers - (Joseph Newton) +++ Patricia Collinge - (Emma Spencer Oakley Newton) +++ Hume Cronyn - (Herbie Hawkins) +++ Wallace Ford - (Fred Saunders) +++ Hudba: Dimitri Tiomkin +++ Nemecka Cinema - 100%(30.9.2010)

  • eLeR
    ****

    Na pána Alfreda veľmi jednoduché a bez väčšieho napätia. Vzťah krásnej Charlie a strýka Charlieho mi spočiatku klal oči ... dosť divný bol ... ku koncu sa nám ale strýko pekne vyfarbil a pripravil nám pár prekvapení. Ak nešlo do tuhého, tak atmosféra bola veľmi príjemná. To isté platí aj o hudbe. 3,5* (Filmová výzva 2018 - MontyBrogan) a Rok s najväčšími svetovými režisérmi 2017/18(5.5.2018)

  • cheyene
    *****

    Řekl bych, že Ani stín podezření je klasický Hitchcock. Romantická linie na pozadí (nebo v popředí?) syrového krimi thrilleru, resp. filmu-noir jak se patří. Hitchcock na to jde od samého začátku opět fikaně. Servíruje pohodu, štěstí, radost a klid, který se postupně mění v pořádné drama, válku a boj o přežití. Ústřední stejnojmenné postavy (strýček Charlie a jeho neteř Charlie) předvádí vynikající podívanou, přičemž je veliká radost sledovat proměnu jejich vzájemného chování a postupně houstnoucí atmosféru mezi nimi. I tentokrát připravil Hitchcock svým divákům skvělou atmosféru, postupnou gradaci napětí a nervy drásající konec (na dnešní poměry již slabší odvar, ale stále má co říct) s perfektním monologem na samotný závěr, který je jakousi ironií. S hodnocením vůbec neváhám.(19.8.2012)

  • Madsbender
    *****

    Najlepší Hitchcockov film, ktorý on sám označil za svoj najobľúbenejší. Dialektika a princíp zrkadla rozvrstvený na nepríjemný portrét amerického malomeštiactva. Obludný objekt a temný tieň, ktorý vrhá, zrkadlo, postava a jej odraz v ňom. Pod zdravou kôrou prehnité jadro, za maskou nevinnosti hrozivý odkaz a za maskou zla len stvorenie prosté a obyčajné - človek. Krutý čierny humor a morbídna satira, ktorá rozprestiera svoje chápadlá po modelovej americkej rodine. Mesto, vidiek, telegram, vlak, dom. Valčík, láska a smrť. Radostné očakávanie príchodu, zúfalé dúfanie v odchod. Nikdy nie jeden, vždy v páre. Zrkadlo - dvojstranná minca, panna a orol, lož a pravda. Charlie... a Charlie. Príšera, ktorá ma budí zo spánku... Viac možno inokedy, slová mi teraz nevystačujú.(17.2.2015)

  • kinej
    ***

    Tak nevím, co vedlo Hitchcocka, že právě tento svůj film favorizoval, ale podle mého názoru se jedná o slabší kus poznamenaný dobou svého vzniku. Vím, že mistr si nikdy s uvěřitelností svých filmů hlavu nelámal, ale přeci jen že by mladá dívka trpěla ve své domácnosti vraha, který se jí navíc pokouší zbavit, jen aby neublížila matce? To je přece úplný nesmysl a o propracované psychologii postav v tomto filmu nelze vůbec uvažovat. Filmu také moc nesluší afektované projevy typické pro herectví v 50. letech, které způsobují, že láska neteře ke strýčkovi se zdá být téměř deviací. Svým úsporným herectvím, ale mnohé napravuje Joseph Cotten, coby nenápadný padouch. Naštěstí, Hitchcock uměl dobře udělat téměř vše. Druhá část filmu je skutečně místy mrazivá, nevynikají jen scény s vrahem, ale i například ta kdy neteř Charlie dojde ke hrůznému zjištění. A nejlepší je film samozřejmě v závěru.(11.8.2011)

  • - Jméno waltzu, který se ve filmu objevuje, je The Merry Widow Waltz. (Witta)

  • - Hitchock k řešení pohybu kamery doplnil: "Když kamera přijíždí dovnitř, odjíždí nebo projíždí domem, aby natočila akci, okna se otvírají, zápraží jde stranou, střecha se odkloní. Vždy zničíme to co milujeme." (Epistemolog)

  • - John Cotten si nebyl jist "v kraflecích" jak pojmout roli zabijáka. Šel se tedy pro radu k Hitchcockovi. Ten ho místo odpovědi vzal na rodeo se zadáním úkolu, aby mu dal vědět až v obecenstvu objeví nějakého vraha. Cotten rázem pochopil o co Hitchcockovi šlo. Vrah se prostě chová jako každý jiný. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace