poster

Ani stín podezření

  • USA

    Shadow of a Doubt

  • slovenský

    Ani tieň podozrenia

Film-Noir / Thriller

USA, 1943, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ***

    „Co to do vás dvou vjelo? Musíte se pořád bavit o vraždění?!“ - „Nemluvíme o vraždění cizích lidí. Herb vymýšlí, jak zabít mě, a já zas jeho.“ Na jedné straně film docela rychle odsýpá, nenudil jsem se u něj. Sem tam se najde i nějaký ten závan napětí, nechybí tu vcelku slušná porce humoru. No a pak je tu velmi charismatický záporák, kterému nelze nefandit…ehm, a v tom je ten problém. Postupně jsem se při sledování dostal do stavu, kdy právě „zlosyn“ byl jedinou postavou, která mě neiritovala. K rozmazleným spratkům a „creepy“ Herbiemu se postupně přidají i další a co hůř, nakonec i krásná Charlie, která je se svým morálním dilematem čím dál víc otravná, a to až tak, že přejete jejímu mužskému jmenovci úspěch. Vůbec je to tu s těmi motivacemi postav dost na štíru (např. „ne-prozření“ matky v taxíku?!). K tomu ten konec…celkově u mě převládají hodně smíšené pocity, ze kterých mi vychází nejistý průměr. „To je spousta peněz.“ - „Dlouho mu nezůstanou. Vláda mu je vezme.“ - „Proti vládě se nesmí mluvit, Rogere!“(22.7.2017)

  • Pajky3
    ***

    Sice se považuji za fanouška hororu, ale abych pravdu řekl, tak díla otce žánru Alfreda v malíku nemám. Je fakt, že tento snímek se taky nepovažuje za horor, ale spíše za thriller. A abych pravdu řekl ještě jednou, tak mě teda nijak neuchvátil. Je možné, že i díky tomu, že podobný příběh byl použitý už nesčetněkrát. A tak možná, že filmové řemeslo je odvedeno dobře, ale pro mě je to pouze průměrná záležitost. I když pár věcí je fajn, například táta a jeho kamarád vymýšlející různé způsoby vraždy.(30.12.2012)

  • Epistemolog
    ****

    Na scénáři spolupracovala manželka Alfyho a spolu s novinářkou S. Bensonovou jej pak ¨doladily¨. Interiéry se točily ve studiu. Majitelé domu chtěli aby jejich dům vypadal fajnově a když posléze Alfy zjistil, že dům vymalovali a spravili fasády museli malíři celý dům opět restaurovat do původní zašlé podoby. Skvostné scénické vyřešení ůhlů pro záběry kamerou si povšimne né jeden gurmán. ¨Když kamera přijíždí dovnitř, odjíždí nebo projíždí domem, aby natočila akci, okna se otvírají, zápraží jde stranou, střecha se odkloní.¨.....¨Vždy zničíme to co milujeme.¨(8.10.2011)

  • nascendi
    ****

    Hitchcockove filmy k mojej veľkej ľútosti starnú rýchlejšie, než by som očakával i než by som si prial. Už si ani neviem vybaviť nadšenie, s ktorým som kedysi dávno vo Filmovom klube zhliadol tento, údajne, majstrov najobľúbenejší film. Odvtedy uplynulo takmer päťdesiat rokov a dnes som mohol skonštatovať, že aj po tej dobe má film dobre vystavaný dej, podporený dobrými dialógmi, atmosféru podporenú dramatickou hudbou Dimitri Tiomkina a neprehliadnuteľnými hereckými výkonmi oboch menovcov. Že v ňom chýba viac akcie a napätia je zrejmé iba z pohľadu dnešného diváka. Vtedy nám to bohato postačovalo.(4.3.2011)

  • kinej
    ***

    Tak nevím, co vedlo Hitchcocka, že právě tento svůj film favorizoval, ale podle mého názoru se jedná o slabší kus poznamenaný dobou svého vzniku. Vím, že mistr si nikdy s uvěřitelností svých filmů hlavu nelámal, ale přeci jen že by mladá dívka trpěla ve své domácnosti vraha, který se jí navíc pokouší zbavit, jen aby neublížila matce? To je přece úplný nesmysl a o propracované psychologii postav v tomto filmu nelze vůbec uvažovat. Filmu také moc nesluší afektované projevy typické pro herectví v 50. letech, které způsobují, že láska neteře ke strýčkovi se zdá být téměř deviací. Svým úsporným herectvím, ale mnohé napravuje Joseph Cotten, coby nenápadný padouch. Naštěstí, Hitchcock uměl dobře udělat téměř vše. Druhá část filmu je skutečně místy mrazivá, nevynikají jen scény s vrahem, ale i například ta kdy neteř Charlie dojde ke hrůznému zjištění. A nejlepší je film samozřejmě v závěru.(11.8.2011)

  • - Alfred Hitchock o tomto filmu často prohlašoval, že je jeho nejoblíbenější. (Witta)

  • - ,Nejdokonalejší městečko na západ od Mississippi" - tak se Alfred Hitchcock vyjádřil o Santa Rose v Kalifornii, kde film natáčel. Podle jeho slov bylo toto město ,,jako stvořeno pro vraždu u bublajícího potůčku". (Sinecod)

  • - Jméno Charlie je ve filmu vysloveno zhruba 170krát. (Witta)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace