poster

Ani stín podezření

  • anglický

    Shadow of a Doubt

  • slovenský

    Ani tieň podozrenia

Thriller

USA, 1943, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    **

    (1001) Nevím, jestli je to ode mě úplně fér, ale velká část filmů z předšedesátkovské éry mě irituje svým orchestrálním hudebním doprovodem natolik, že prostě nejsem schopna registrovat žádné jiné další kvality. Což je případ i tohoto filmu, kde jsem nebyla schopna jít s postavami ani s ničím. Snad mě jenom trochu pobavila role matky a jak ji strýček Charlie pěkně vyhuboval za důvěřivost.(20.1.2013)

  • Epistemolog
    ****

    Na scénáři spolupracovala manželka Alfa, a spolu s novinářkou S.Bensonovou jej pak ¨doladily¨. Interiéry se točily ve studiu. Majitelé domu chtěli, aby jejich dům vypadal fajnově a když posléze Alfy zjistil, že dům vymalovali a spravili fasády, museli malíři celý dům opět restaurovat do původní zašlé podoby. Skvostné scénické vyřešení úhlů pro záběry kamerou si povšimne nejeden gurmán. ¨Když kamera přijíždí dovnitř, odjíždí nebo projíždí domem, aby natočila akci, okna se otvírají, zápraží jde stranou, střecha se odkloní.¨(8.10.2011)

  • zette
    ***

    Muj 16.-ty videny film od Hitchcocka hodnotim jako nejslabsi. Chybi mi vice dejovych zvratu, napeti a propracovanejsi scenar. Ocekavani bylo asi velke, protoze zase nijak velky propadak to urcite neni. Do budoucna mi ale v hlave zustane asi jen vyborny herecky a ledove chladny vykon Josepha Cottena, byla radost se na nej divat!(4.11.2012)

  • misterz
    ****

    Skvele zrežírovaný naivne jednoduchý príbeh, ktorý dokonale vystihuje názov - Ani tieň podozrenia - ako ústrednou myšlienkou tiahnúcou sa celým filmom, tak aj samotným záverom (z pohľadu detektíva a netere Charlie). Alebo aj o tom, ako je ťažké skryť svoju pravú tvár pred svojimi milovanými. A tiež o tom, ako je nebezpečné túto masku odhaliť. Svoje o tom vedela aj Charlie - neter jej milovaného strýčka Charlieho. Príbeh ozvláštňujú aj humorné vsuvky v podobe rozhovorov otca Josepha so svojim kolegom o najlepších spôsoboch prevedenia vraždy, pričom ani len netušia koho majú po strechou. V rámci žánru film-noir ide o celkom neobyčajné spestrenie príbehu, humor vždy poteší. Samozrejme nedá mi nespomenúť aj výbornú atmosféru amerického vidieka tej doby. Veľká spokojnosť, môžem len odporučiť. 85/100(16.10.2015)

  • Madsbender
    *****

    Najlepší Hitchcockov film, ktorý on sám označil za svoj najobľúbenejší. Dialektika a princíp zrkadla rozvrstvený na nepríjemný portrét amerického malomeštiactva. Obludný objekt a temný tieň, ktorý vrhá, zrkadlo, postava a jej odraz v ňom. Pod zdravou kôrou prehnité jadro, za maskou nevinnosti hrozivý odkaz a za maskou zla len stvorenie prosté a obyčajné - človek. Krutý čierny humor a morbídna satira, ktorá rozprestiera svoje chápadlá po modelovej americkej rodine. Mesto, vidiek, telegram, vlak, dom. Valčík, láska a smrť. Radostné očakávanie príchodu, zúfalé dúfanie v odchod. Nikdy nie jeden, vždy v páre. Zrkadlo - dvojstranná minca, panna a orol, lož a pravda. Charlie... a Charlie. Príšera, ktorá ma budí zo spánku... Viac možno inokedy, slová mi teraz nevystačujú.(17.2.2015)

  • - John Cotten si nebyl jist "v kraflecích" jak pojmout roli zabijáka. Šel se tedy pro radu k Hitchcockovi. Ten ho místo odpovědi vzal na rodeo se zadáním úkolu, aby mu dal vědět až v obecenstvu objeví nějakého vraha. Cotten rázem pochopil o co Hitchcockovi šlo. Vrah se prostě chová jako každý jiný. (DaViD´82)

  • - Hitchcockovým záměrem bylo obsadit do role strýčka Charlieho Williama Powella, ale MGM jej nepustilo. (Kulmon)

  • - Jméno Charlie je ve filmu vysloveno zhruba 170krát. (Witta)