poster

Tajemná vražda na Manhattanu

  • USA

    Manhattan Murder Mystery

  • Slovensko

    Tajomná vražda na Manhattane

  • Slovensko

    Záhadná vražda v Manhattane

  • Velká Británie

    Manhattan Murder Mystery

  • Austrálie

    Manhattan Murder Mystery

  • Kanada

    Manhattan Murder Mystery

Komedie / Mysteriózní / Krimi

USA, 1993, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • uiu
    ****

    Čím jsem starší, tím víc se mi líbí staré Woodyho komedie a tím víc se mi stýská po tomto druhu komedií, které se dnes už bohužel netočí a nahrazují je trapné teenagerovské parodie a humor založený na prdění a sexu. Zde jsme ovšem v tom starém dobrém komediálním duchu, který je založen na vtipných a trefných průpovídkách a situačních dialozích. Woody Allen si hraje se slovy a pronáší "hlášky", při kterých slzíte smíchy. Tento styl humoru možná nesedne každému a možná někdy působí až moc intelektuálně - pokud máte podobný pocit, tak si pusťte nějakou moderní komedii typu Scary Movie nebo Euro Trip, tyto komedie jsou natočené pro vás.(19.4.2011)

  • Shadwell
    ****

    Woody se na začátku 90. let rozešel se „seriózní“ Mia Farrow, vzpomněl si na „laškující“ Diane Keaton, vzpomněl si na taktéž svůj osobnostní protiklad (šaramantní Alan Alda, který má vše, co Woody nemá) a namísto romantických dramat z let 80tých a 90tých nechal vzpomenout na komediální kořeny z let 70tých. Svůj film zrealizoval Woody typicky svépomocí. A nutno dodat, že v něčem ta hořečnatá aktivita připomíná příjezd lunaparku. Woody se zkrátka vyčerpal. I když je jeho svět intelektuálů z Manhattanu stále milý a nikterak nevadí, že mu je vlastní repetitivnost a čerpání z vlastních i cizích zdrojů. Woody Allen dobře ví, že i z neumělého romanticko-zaláskovaného vnitřního monologu se přelomem věty může stát kousavá satirická vložka, která exploduje v narušený stereotyp / duchovní komedii / epigramatickou klauniádu.(27.12.2007)

  • Oskar
    *****

    "Když slyším Wagnera, mám nutkání obsadit Polsko." Můj nejoblíbenější Woodyho film. Do té doby bych nevěřil, že je možné diváka udržovat v tísnivém napětí a souběžně ho odbourávat neskutečně vtipným textem. Navíc blonďatá bestie Mia Farrow se bezděky postarala o to, že Diane Keatonová se nejen po letech znovu sešla s Allenem, ale dostala od něj snad nejhezčí roli své kariéry. Přidali se duchovně spříznění Alda a Hustonová, můj oblíbený swing a rafinované odkazy na Okno do dvora, Vertigo Dámu ze Šanghaje a Pojistku smrti. A to vše ve zdánlivě jednoduchém, leč hutném příběhu opršelého manželství, které natře novým lakem až vyšetřování vraždy. ;-) Miluju Tě, Woody. 100 %(19.2.2003)

  • Cimr
    ****

    Na Woodym je půvabné, jak občas vezme nějakého klasika a předělá si ho podle sebe (Bergman, Fellini, bratři Marxové). Zde je patrný vliv Alfreda Hitchcocka. I když se Vertigo na autobusu údajně do filmu dostalo náhodou, náhodná rozhodně nemůže být podobnost s filmem Okno do dvora - je ten neškodný pán od nás z domu skutečně vrah nebo jsem se zbláznil? Woodymu se povedlo film skvěle vygradovat, pokaždé se objeví něco nečekaného, právě jako v Hitchcockových filmech. Jde tedy o příjemnou žánrovku, o slušnou detektivku obohacenou navíc o nezaměnitelný inteligentní humor.(26.12.2011)

  • Gilmour93
    ****

    Má vražedné spiknutí vůbec nějakou šanci na úspěch, když je mu na stopě pro věc zapálená amatérská vyšetřovatelka, co postupně zbuduje šestičlenný detektivní tým neortodoxních metod a vše režíruje Woody Allen..? Autor prostřednictvím vlastních úst tradičně hýří sarkasmem, ale mě na jeho tajemném manhattanském mordu zaujala jiná věc a sice vykreslení měnících se partnerských vztahů prostřednictvím konverzace. Ta konfrontace dvojic Keaton + Allen (spíše monology než dialogy, disharmonie a překřikování, co přenáší Liptonovu neurózu i na diváka) a Keaton + Alda (platonické souznění plné respektu a vzájemného doplňování) je úžasná a všimněte si, že jakmile je celý případ pod dohledem Orsona Wellese uzavřen, plní prodělaná zkušenost ve vztahu prvně jmenované dvojice revitalizující funkci a dostaví se i blahodárný vliv na jejich komunikaci. Už chybí jen boty, zuby a falešné opálení.. Vzhledem k postavám v Allenových filmech se mi zdá, že mít na Manhattanu psychiatrickou praxi je jako vyhrát v loterii. Má to však jeden háček - tolik klientů a tak malý gauč..(9.8.2011)