poster

Potíže s Harrym

  • USA

    The Trouble with Harry

  • Slovensko

    Problémy s Harrym

Mysteriózní / Komedie

USA, 1955, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MrPierc
    ***

    Úsměvná detektivka od Alfreda Hitchcocka, která má velmi zvrácené postavy. Všichni jsou na sebe milí a slušní, ale vražda člověka jim připadá jako normální neduh okolností. Stalo se, nic se s tím už dělat nedá, ale můžeme si alespoň vychutnat horký čaj. Do vraždy je zamíchán ještě romantický příběh dvou párů a téměř máte chuť jim gratulovat k zamilovanosti. Laškuje se, vtipkuje se a chudák Harry je stále přenášen, pohřbíván i vykopáván. Velmi nenormální postavy jsou matka ( Shirley MacLaine), která je velmi velmi velmi jednoduchá a její ještě velmi velmi velmi velmi velmi jednodušší malý synek. Oba mají zhruba stejné IQ, ale hezky se smějí :-). Podivný film na tu dobu, ale má nádherný podzimní nádech - barevné listí všude kolem.(25.2.2013)

  • Lavran
    *****

    Vskutku uvolněná, harmonická a netradiční komedie, kterou charakterizuje delikátně morbidní humor, příjemné obsazení (nejlépe se se svou rolí popasoval mlčenlivý Philip Treux) a uklidňující pastelové barvy technicolorového podzimu. Je tuze patrné, že si ji Hitchcock natočil primárně pro vlastní potěchu, ale jako trefný žertík na účet amerického publika, které prý o mrtvolách nevtipkuje ani v dobrém, funguje také dobře, no ne? :) Ještě podotknu, že ačkoli se v Hitchově filmografii lehce vymyká standardu a nepatří zrovna k jejímu absolutnímu vrcholu (z toho by měl i Harry závrať), je to příznačný snímek přinejmenším z toho důvodu, že pro debutující Shirley MacLaine znamenal start závratné kariéry a pro filmový průmysl počátek jedné z nejlegendárnějších a nejplodnějších autorských kolaborací v kategorii (komplikovaný) režisér + (nerudný) skladatel. Potížím zdar! 4,5*(31.1.2009)

  • askina
    *****

    Výborná komedie s působivými záběry podzimní krajiny, na jejichž pozadí se odehrává pohřbívání a opětovné vykopávání mrtvoly, která nikomu nechybí. Skvělá ukázka toho, jak se má dělat komedie, která pobaví. Není zapotřebí velikých efektů a scén, které vyvolají salvy smíchu. Jemný anglický humor v plné kráse.(9.11.2008)

  • Matty
    ***

    Víceméně (ale spíše méně) úspěšné zavítání mistra napětí do komediálního žánru. Potíže s Harrym nejsou bláznivou taškařicí, jsou však vtipné, což je s přihlédnutím ke jménu režiséra jev zcela mimořádný. Jedná se o komedii černou a ve své době přijatou se značnými rozpaky. Historka o několikerém vykopání a zakopání jedné otravné mrtvoly připadala soudobým divákům příliš nekonvenční a pravděpodobně také příliš amorální. Zde rozhodně neplatí pověstné: „O mrtvých jen v dobrém“. Lhostejnost postav filmu k nalezenému nebožtíkovi a jejich následné nakládání s jeho tělem ani nemělo být cynickým komentářem lidské povahy. Jejich chování je jednoduše podmíněno žánrem, ve kterém celou morbidní hříčku rozehrávají. Po režijní stránce se jedná o slabší průměr, kamera vesměs statická, hudba zoufale podceněná, scény, které by měly být napínavé, napínavé nejsou. Nic moc nepředvádějí ani herci včetně debutující Shirley Maclaineové – ta je hlavní aktérkou zbytečné romantické linie, která společně se zbytečnou vysvětlovací pasáží (i když ne tak zbytečnou jako u Psycha) definitivně řadí Potíže s Harrym k těm slabším Hitchovým filmům. Tehdy to sice bylo nekonvenční a odvážné, od té doby nicméně vzniklo filmů s podobným námětem ještě mnoho a mnohé z nich byly nejen odvážnější, ale rovněž zábavnější. 60%(3.11.2006)

  • Anderas
    ****

    Já rozhodně oceňuji, že Hitchcock se nezalekl ani jemu ne tak docela příbuzných témat (i když tedy mrtvoly k nalezení i zde) a pokusil se o trochu černého humoru, leč ve filmech kde se o něj prvoplánově nesnaží podle mě vyniká mnohem lépe. Harry je místy velmi vtipný, většinou ale pouze lehce úsměvný a možná dost málo černý. Ale co, příjemní herci a spousta nadsázky a absurdit vás dostanou stejně.(26.6.2007)

  • - Jeden z Hitchcockových nejoblíbenějších vlastních filmů. (Kulmon)

  • - V jednom interview z roku 1955 se Alfred Hitchcock nechal slyšet, že filmem chtěl ověřit svou tezi, že americké publikum dokáže vnímat i humor méně explicitní než ten, jenž je mu obvykle nabízen. Byl přesvědčen, že divákům nedělá problém příjmout zcela nové ideje, pokud jim jsou podávány skrze srozumitelné postavy. Kromě zkoušky diváků na nekonveční humor byl Harry experimentem také v tom, že představoval film, který se netočil kolem nějáké hvězdy. Hitchcock cítil, že se známou osobností by film vůbec nemohl fungovat. (Epistemolog)

  • - Alfred Hitchcock se ve filmu objeví asi po dvaceti minutách jako muž míjící limuzínu muže dívajícího se na obrazy. (Kulmon)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace