poster

Potíže s Harrym

  • USA

    The Trouble with Harry

  • Slovensko

    Problémy s Harrym

Mysteriózní / Komedie

USA, 1955, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • murakamigirl
    ****

    Zrejme na druhýkrát by vážna časť vtipu odišla na Havaj, áno, ale kašľať na to, keď je prvé stretnutie také radostné. Svieža čierna komédia výborných dialógov i monológov (monológy kapitána za stromom napr.). Aj keď v druhej polke využíva skoro ako jediný zábavný prostreidok úbohého meravého muža- ten chudák nikomu nechýba-, ktorého rôzne kombinácie ľudí z rôznych pohnútok zahrabávajú a vyhrabávajú, aby ho potom opätovne zahrabali..... "Neľudský" humor tohto nápadu však funguje fantasticky, ako nové hodinky, takmer po celý čas. Sú i veci dosť úsmevné a neladiace v tomto scenári- chlapec si mýli časové výrazy ako "dnes", "včera", "zajtra" (toto spomínam iba preto, že Hitchcock s tým ešte ďalej pracuje a to ma práve nenadchýna), zápletka okolo milionára- nie že by sa práve hodila..... a záver, milučký ale vo svojej podstate hlúpy, keďže si zakladá na tom, na čom si zakladá.:) 80%(8.9.2008)

  • MarekT
    ***

    Hitchcockův smysl pro humor není špatný, sám ho celkem oceňuji - třeba takové North by Northwest či Rear Window bych částečně označoval i za komedii, díky výborně podaným sarkastickým replikám, nicméně půldruhá hodina, kterou jsem strávil s tímto filmem, mi definitivně ukázala, že Alfredovi sedí mnohem více značkové oblečení z kolekce "Master of Suspense". Celovečerní film odlehčený jako jeden kubík helia je působivý jen tak napůl, jelikož z tohoto snímku jakoby pan režisér odebral půl svého já. Tou polovinou je právě ta zapeklitá záhada, kterou se až na výjimky jeho postavy zabývají. Zde nám ale zbývá jen ten humor a zbytek vyplňují buď hluché, nebo roztažené epizodky. Přesto není snímek záležitostí, kvůli které bych se měl na Hitche hněvat, vždyť se přece jedná o obvyklý tvůrčí oddech, jako když například po procházce s Michalkovem si odpočinete u záchrany světa Dolphem Lundgrenem. Z tohoto úhlu pohledu i přes své tři hvězdy nechám Harryho, aby mi někdy v budoucnu zase přidělal nějaké potíže.(14.7.2010)

  • Ruut
    ****

    STrašně roztomilá černočerná komedie točená v barvě. Podstatou filmu je reakce kohokoliv kdo právě přijde do styku s mrtvým Harrym. Všichni takové "setkání" s mrtvolou považují za naprosto všední věc. Velkým kladem jsou tradičně velmi dobří herci v čele s začínající Shirley MacLaine a samozřejmě samotná režie MISTRA. Záporem je hmm jednoduchost děje. A ne každému takový druh humoru sedne. Na to musí být trochu nostalgická relaxační nálada. Navíc já sám pochybuju že se na Harryho ještě někdy podívám ikdyž se mi líbyl. Oddochovka na jedno zkouknutí se slabšími 4 hvězdičkamy.(29.7.2006)

  • LeoH
    ***

    I na Hitche mimořádně bizarní svět mikroměstských cyniků a přesušený morbidní humor zjemňovaný podzimními barvičkami mi chvílemi připadal naprosto neodolatelný a chvílemi ve své jedinečné podivnosti konstruovaný až moc důsledně, po anglicku rezervovaný až do odtažitosti od diváka i od lidských vlastností, z kterých si střílí. Mám pocit, byť ne jistotu, že v určitém rozpoložení bych si to mohl nehorázně užít, ale protentokrát, i s přihlédnutím k síle jiných mistrových kousků, zůstanu s hodnocením při zemi.(9.10.2017)

  • mortak
    ***

    Ve správném pulpovém dobrodružném románu z počátku dvacátého století přivede hrdina mimochodem nějaký ten tokající páreček k oltáři (takový Tarzan zachraňoval v každém díle nejmíň dva takové páry). Takže v roce 1949 si z toho jistý Jack Trevor Story udělal legraci a stvořil vesnickou idylu, ve které dává párečky dohromady mrtvola. Nápad je to dobrý, ale celovečerní film pro široké masy z něho neupleteš. Postavy vzletně a dlouze mluví nad mrtvolou, a film zachraňuje jen mrtvý zajíc a mladá Shirley MacLaine v roli vdovy.(29.6.2017)

  • - Tehdy dvacetiletou Shirley MacLaine pro film objevil producent Herbert Coleman na jevišti v muzikálu The Pajama Game. (Shaqualyck)

  • - V jednom interview z roku 1955 se Alfred Hitchcock nechal slyšet, že filmem chtěl ověřit svou tezi, že americké publikum dokáže vnímat i humor méně explicitní než ten, jenž je mu obvykle nabízen. Byl přesvědčen, že divákům nedělá problém příjmout zcela nové ideje, pokud jim jsou podávány skrze srozumitelné postavy. Kromě zkoušky diváků na nekonveční humor byl Harry experimentem také v tom, že představoval film, který se netočil kolem nějáké hvězdy. Hitchcock cítil, že se známou osobností by film vůbec nemohl fungovat. (Epistemolog)

  • - Alfred Hitchcock si přečetl román J. T. Storyho a napadlo ho, že by z toho mohl být zajímavý film a předal ho spisovateli J. M. Hayesovi, aby z něj udělal adapci pro plátno. Story se svým nakladatelem prodali práva k filmu za 11 000 amerických dolarů a až když byla smlouva podepsána, zjistili, že kupcem byl slavný hollywoodský mistr hororu. (Epistemolog)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace