poster

Moonlight

  • USA

    Moonlight

  • Slovensko

    Moonlight

  • Nový Zéland

    Moonlight

  • Velká Británie

    Moonlight

  • Austrálie

    Moonlight

Drama

USA, 2016, 111 min

Režie:

Barry Jenkins

Scénář:

Barry Jenkins

Kamera:

James Laxton

Scénografie:

Hannah Beachler, Regina McLarney (set dekoratér)

Kostýmy:

Caroline Eselin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • poz3n
    ***

    Ze slibného začátku se Moonlight postupně posune do těžko uchopitelného, pomalu se odvíjejícího proudu, který prostě plyne a z mého pohledu naneštěstí každou další minutou trochu víc nudí. Chápu, co mi asi autor chtěl sdělit, ale dovedu si představit, že by mi to jiný film dokázal říct mnohem razantněji a odhodlaněji. Stylem vyprávění je Moonlight téměř evropský film, bohužel však spíše průměrný, než oscarový. 6/10(21.2.2017)

  • Listeroman
    ***

    Netradiční námět černošského filmu, který ale nějak zvlášť neohromí. První dvě části filmu jsou o něco zajímavější než ta třetí. S finální drastickou změnou postavy na "50 Centa" jsem se moc nesrovnal a bohužel i příběh přestal být časem zajímavý a jakoby bez nápadu. Je to ale dobře zahrané a životní příběh Chirona působí hodně skutečně. Psychologická stránka filmu je totiž zpracovaná na jedničku. Z mého pohledu ale děj začal v druhé polovině pokulhávat a těch lepších momentů ubývalo. Šlo z toho asi vymáčknout víc, protože herecky to opravdu nemá chybu.(9.2.2017)

  • claudel
    ***

    Z černošských na Oscara nominovaných filmů asi ten nejlepší, ale stejně si nejsem úplně jistý, jestli je nominace na nejlepší film zasloužená. Poslední třetina filmu je vysloveně nepovedená a nudná, kdyby se rozpracovaly první dvě třetiny, mohlo z toho být trýznivé drama zaměřené na dvě menšiny a jeden patologický jev ve společnosti. Janelle Monae jsem dnes již podruhé nepoznal, ale za to vyzdvihuji výkon Naomie Harris, ten je jediný ryze oscarový, protože naše Moneypenny hraje jako o život.(26.2.2017)

  • Disk
    *****

    Téma hledání vlastní identity není ve světové kinematografii nic ojedinělého. V roce 2016 vznikly na toto téma hned dva snímky, konkrétně francouzské drama V sedmnácti a zde hodnocený Moonlight. Rozporuplné a většinou odmítavé ohlasy v českém, respektive slovenském prostoru nikterak nepřekvapí, protože hlavní hrdina vyrůstá ve zcela specifickém sociálním prostředí a navíc se musí vyrovnávat s jinakostí ve vlastní menšině, na což není není mainstreamové publikum nijak zvyklé. Jenkinsův snímek nijak nesklouzává k patosu, dialogy - hlavně ty v závěrečné třetině - jsou fantastické, herci a herečky ze sebe dostávají maximum, zní tu skvělý soundtrack a kamera výborně zachycuje nijak nepřikrášlenou atmosféru miamské afroamerické komunity (v kině ona kamera vynikne ještě lépe). Brad Pitt coby hlavní producent dobře věděl, kam investovat svoje úspory. Oscar za nejlepší film byl udělen právem.(2.3.2017)

  • Sawy
    ****

    Moonlight je sice až nebetyčná a dost na sílu tlačená konstrukce. Chudý, černý a homosexuální hlavní hrdina, se kterým prožíváme tři etapy jeho života, vlastně prožívá dost standardní oscarový dějový oblouk. Práce s vynechaným, nedořečeným, zamlčeným to ale zkrátka posouvá na vyšší rovinu. Jenkins si na sebe sice zvolenou narativní strukturou trochu upletl bič, protože po fantastickém začátku a prvním časovém skoku si člověk už jen odškrtává povinné zastávky a zbytek filmu je trochu bolestivě předvídatelný. Nicméně i ve slabších chvílích to zachraňuje forma, která dokáže být naturalisticky krutá, poeticky podmanivá i progresivně dráždivá. No a herci, samozřejmě, tedy až na otřesně přehrávající Naomie Harris, která je tím největším ztělesněným klišé, které Moonlight obsahuje, a že jí Viola Davis přebrala toho povinně černého Oscara kvituji s velkým povděkem. Jinak jsem s těmi třemi soškami pro film relativně v pohodě, měl jsem větší favority, ale výhra Moonlight asi byla potřeba. 80 %(13.10.2017)

  • - Film je inspirovaný částečně autobiografickou divadelní hrou dramatika Tarella Alvina McCraneye „In Moonlight black boys look blue“. (Terminer)

  • - Filmovanie snímky začalo v októbri 2015 na viacerých miestach na juhu Floridy a trvalo celkovo 25 dní. (MikaelSVK)

  • - Scéna, ve které učí Juan malého Chirona plavat, je autentická. Mahershal Ali opravdu učil Alexe R. Hibberta plavat. Až do této scény Hibbert plavat neuměl. (monaMis)