poster

Moonlight

  • USA

    Moonlight

  • Slovensko

    Moonlight

  • Nový Zéland

    Moonlight

  • Velká Británie

    Moonlight

  • Austrálie

    Moonlight

Drama

USA, 2016, 111 min

Režie:

Barry Jenkins

Scénář:

Barry Jenkins

Kamera:

James Laxton
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • xxmartinxx
    ****

    Bezproblémově bezchybný film. Jen velmi tezovitý. A dá se nad ním skvěle a bezpečně dojímat, protože si od diváků drží neustále odstup - v polovině dokonce prakticky vymění hrdiny za úplně jiné. Jestli Oscary propásnou tuhle šanci, tak nevím, co by chtěli. Mainstreamovější drama, kde je hrdina černý, chudý a ještě gay, rozhodně nenajdou. Možná to takhle zní trochu povýšeně - ale já to nemyslím špatně: Moonlight je film jako dělaný pro to, aby sloužil jako tolik potřebné gesto, po kterém pak přijdou už odvážnější a osobitější věci.(27.1.2017)

  • castor
    ***

    Slza pomalu stéká po tmavé tváři, brzy ji bude následovat další a divák se ptá sám sebe, kolik výrazně lepších sociálně laděných dramat už viděl? Hodně. Hloubku to nemělo, emoce chyběly úplně. Tři fáze mladého života. Dětství, dospívání, dospělost. Zamlklý chlapec Chiron ve třech poloprohraných dějstvích. A v každém se poměrně mdle pohybujeme, nedokážeme se s mladíkem ztotožnit, jeho trable spíš kloužou po povrchu, než aby razantněji zasáhly. Mateřskou láskou nenaplněný hoch (Naomie Harris asi jako jediná herecky zaujala, i tak tahle linie není nijak dramaticky zajímavá) a celý tým okolo tak útočí na zlatého plešouna všemi prostředky a já jim to vůbec nezbaštil. Neříkám, že je to nějak uměle přikrášlené, jenže ono to je tak nějak nijaké. Na mě jednoduše pasivní a nefunkční.(3.2.2017)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Skrotená hora v "čiernom kabáte", zasadená do modernej doby chápania, kedy sa vzťahom "ala homo", nevyhli ani členovia drsných školských lavíc americkej kultúry. Rozmýšľam, prečo sa ma tento snímok nijak mimoriadne nedotkol .. hm .. buď nebol vhodný čas na gay romantiku, alebo to vďaka príbehu ani z ďaleka nebola taká dráma, ako spomínaný film z úvodu. Alebo, alebo kombinácia OBOCH dôvodov ...(24.2.2017)

  • Kaka
    ***

    Černošské oscarové extempóre na objednávku. Snaha o malý velký film, který se pokouší vyobrazovat tíživou atmosféru vyjmečného jedince na hraně standartní společnosti a jeho začlenění se do běžného života i přes svůj gay "handicap". Ne že by snad vyprávění bylo neosobní a kamerové twisty nepůsobivé, ale jako gay tématika byl Brokeback Mountain o třídu lepší. Jako příběh dětství a dospívání ve tmavé komunitě dobré, ale těch opravdu rezonujících scén je tam jako šafránu a klišé poměrně dost, především co se načrtnutí vedlejších postav týče (zlá matka, problémy se spolužáky). Palec nahoru především za solidní herecké výkony a zajímavě rozvržené příběhové etapy, kde se paradoxně nejklíčovější události dějí mimo diváka. Existují však tématicky podobné filmy, které jsou pocitově daleko plnější a vztahově promakanější.(8.4.2017)

  • StarsFan
    ****

    Past na Oscary? Asi ano. Jenže taky precizně natočené drama s chytře vystavěným příběhem, který se odehrává ve třech časových osách a řadu významných momentů úmyslně nezobrazuje. Trojice Alex Hibbert, Ashton Sanders a Trevante Rhodes dokázala nesmělost, nejistotu a nemluvnost vystihnout tak přesvědčivě, že jsem v nich Chirona viděla bez ohledu na měnící se podíl svalové hmoty, a James Laxton by si za kameru a umění najít krásné modro-fialové tóny na černošské kůži nějakou tu cenu jistojistě zasloužil. Můj jediný problém s Moonlight tedy nakonec spočívá v posledním aktu, od kterého jsem po zvratu ze středoškolské fáze přece jen čekala něco víc. Snad jasnější odpovědi na otázky z předchozích částí, snad větší náhled do Chironova života, snad výraznější katarzi.(25.2.2017)

  • - Všechny scény, ve kterých vystupuje Naomie Harris, byly natočeny za pouhé tři dny. (Tft)

  • - Film je inspirovaný částečně autobiografickou divadelní hrou dramatika Tarella Alvina McCraneye „In Moonlight black boys look blue“. (Terminer)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 2. září 2016 na Telluride Film Festival. (BMW12)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace