poster

Moonlight

  • USA

    Moonlight

  • Slovensko

    Moonlight

Drama

USA, 2016, 111 min

Režie:

Barry Jenkins

Scénář:

Barry Jenkins

Kamera:

James Laxton
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TaxiDriver
    *

    Kdyby Nate Parker nikoho neznásilnil, tak si dovolím tvrdit, že by o tomhle filmu nikdo ani nevěděl. Film, jehož téma a motivy, jsem viděl už tisíckrát jinde, a k tomu zpracovány lépe, nikoliv takhle strašně tezovite, popisně, předvídatelně, paradoxně i přes svojí eliptickou strukturu je Moonlight strašně doslovný a přecitlivělá optika Barryho Jenkinse je jedna z nejotravnějších. Mahershala Ali bude jeden z největších Oscarových flopů ever jako kdysi obdobně motivovaný Crash. Moonlight je jenom vyjimečný tím, že je to fakt jasně rozklíčovatlená ukázka toho, jak se vyrábí z obyčejného festivalového us indíčka statement-film sezony. Miramax, Plan B a A24 thumbs up!(31.1.2017)

  • Disk
    *****

    Téma hledání vlastní identity není ve světové kinematografii nic ojedinělého. V roce 2016 vznikly na toto téma hned dva snímky, konkrétně francouzské drama V sedmnácti a zde hodnocený Moonlight. Rozporuplné a většinou odmítavé ohlasy v českém, respektive slovenském prostoru nikterak nepřekvapí, protože hlavní hrdina vyrůstá ve zcela specifickém sociálním prostředí a navíc se musí vyrovnávat s jinakostí ve vlastní menšině, na což není není mainstreamové publikum nijak zvyklé. Jenkinsův snímek nijak nesklouzává k patosu, dialogy - hlavně ty v závěrečné třetině - jsou fantastické, herci a herečky ze sebe dostávají maximum, zní tu skvělý soundtrack a kamera výborně zachycuje nijak nepřikrášlenou atmosféru miamské afroamerické komunity (v kině ona kamera vynikne ještě lépe). Brad Pitt coby hlavní producent dobře věděl, kam investovat svoje úspory. Oscar za nejlepší film byl udělen právem.(2.3.2017)

  • Tuax
    **

    No teda, čekal jsem o dost víc a ne zcela průměrný a extrémně utahaný film, bez výrazného děje. A nechápu za co dostal Mahershala Ali cenu, protože v těch pár scénách kde se vyskytne, to rozhodně nebylo na výkony roku. Tohle je dobrá ujetost. To už si zasloužili ocenit spíš ti kluici, co ztvárnili hlavní postavu, než on, případně matka hlavní postavy. Na to, že to má být příběh o černošském chlapci, který odhaluje svou gay orientaci, tak na tohle téma je v tom filmu strašně málo, je to skoro mizivé. A na drama o strastech jeho dospívání to je strašně rozplizlé. Jediná jeho zkušenost je navíc zaobalená tak, že není nic vidět, což se odvíjí i v běžnýh scénách, kde je kamera nepřehledná, není pořádně vidět scéna. To že ceny dostává kdeco jsem zvyklý, ale tady to působí po všech stránkách hodně nepřirozeně. Prostě si tento film vybrali jako kompnezaci a pak už to šlo jen z jedněch cen na další a kompnezovali co se dalo, jiné vysvětlení pro tohle snad ani nemůže být. Nejhorší je ale fakt ta stopáž, kdy se film neskutečně vleče a nic moc se v něm neděje. Nebýt školní šikany, kterou z jedné nebo druhé strany zažila asi většina lidí, tak je to úplné uspávadlo.(1.9.2017)

  • gogo76
    ***

    "Na svete je mnoho černochov, nie je miesto kde by neboli..." Minuloročné oscary boli pre mňa utrpením. Už po 10 minútach som nedokázal počúvať nekonečné poznámky Ch. Rocka o tom, prečo nie je nominovaný žiadny černoch. Toho roku dúfam, že klapačku zavrie a na dlhé roky dá pokoj, pretože toho roku máme nominované rovno 3 černošské filmy. Fences, Moonlight a Skryté čísla a v inej kategórii ešte Loving. ten sa mi zdal najlepší. Spomínaný Moonlight z toho vyšiel najhoršie. Pozoruhodná réžia a kamera, ale ten príbeh za to veľmi nestál. Teda možno áno, ale určite v zaujímavejšom spracovaní. Rozdelenie filmu do kapitol mi prišlo úplne zbytočné. V závere som čumel, čo má ten magor v papuli...Zlaté zuby?? Nepochopím ich vkus, ale asi to bude podobná posadnutosť zlatom ako u našich cigánov. Reťaze na krku, prstene na prstoch a zlaté zuby v papuli. To je jak v tej scéne z úvodu, kde černoškovia hrajú futbal. Zlatá reťaz na krku, ale kopú do lopty z handier...Nechápem ich priority a nepochopil som ani nomináciu tohto filmu na oscaroch. +++PS A že táto sračka nakoniec vyhrala oscara za NAJ FILM??? Maximálne riťolezectvo...60%.(25.2.2017)

  • RedAK
    **

    Letos ty Oscarovky vidím černě! Tady cítím povinnost dodat, že netrpím tím druhem xenofobie, kterému se říká rasismus, naopak, přismahnutí lidé mi nevadí a když mi zrovna třeba natírají plot nebo staví pyramidu, nevadí mi dokonce vůbec, ale ty přehnané útoky na zlatého plešouna plné hloubek, citů, nadějí, poselství, štěňátek a ufňukaných negrů mě prostě neskutečně iritují. Musím také reagovat na část komentáře jednoho ze svých předřečníků, který tvrdí, že pokud by tento film natočil bílý režisér s bílými herci, neštěkl by po něm ani pes. To je sice fakticky pravda, ale v tomto případě to nelze považovat za relevantní argument. Kdyby v jiných filmech sbírali bavlnu modroocí blondýni, co vypadají jak dělníci vápenky a Pearl Harbor by napadla četa indiánů, taky by to asi úplně nefungovalo. Do určitého kontextu je zkrátka nezbytné zasadit určitou rasu. Jak říkává můj přičmoudlý kamarád: „To jsem tenkrát v baru sbalil jednu nadrženou Češku, která mě vzala k sobě dom. Po vášnivý předehře se nahá položila na postel a říká: ‚ukaž mi, že to, co se o vás černejch říká, je pravda‘. Tak jsem jí ukradl kabelku a zdrhl.“(2.2.2017)

  • - Všechny scény, ve kterých vystupuje Naomie Harris, byly natočeny za pouhé tři dny. (Tft)

  • - Scéna, ve které učí Juan malého Chirona plavat, je autentická. Mahershal Ali opravdu učil Alexe R. Hibberta plavat. Až do této scény Hibbert plavat neuměl. (monaMis)

  • - Mahershala Ali (Juan) a Janelle Monáe (Teresa) se společně objevili ve dvou filmech z roku 2016, které byly oba nominované na Oscara. Tím prvním bylo Moonlight, kde si společně zahráli pár, a druhým byla Skrytá čísla (2016), v nichž se společně také objevili v několika scénách. (hansel97)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace