• Oskar
    **

    Praha, 20. léta: Vědec Jan Tříska vynalezl klonování a průvodkyně po expozici mechanických robotů Jana Brejchová přijde jako slepá k houslím ke své dvojnici. Brejchová č.1 je romantická idealistka, toho času na útěku od svého zazobaného tatínka, Brejchová č. 2 je strojově racionální bytost, připravená jednat v zájmu svého předobrazu i proti jeho vůli. Zní to jako příležitost k rozehrání skvělé fantastické komedie, i jméno Josefa Nesvadby jako autora námětu se zdá být zárukou. Ale... Jana Brejchová není Iva Janžurová, nepodařilo se jí své dvě role dost zajímavě odlišit a při nevyhnutelných záměnách je děj poněkud nepřehledný. Nemusím dodávat, že tradičně nešikovná režie Jaroslava Balíka problém ještě prohloubila. Podobně jako jeho starší adaptace Nesvadby, Tarzanova smrt, hemží se i Slečna Golem spoustou nepotřebných postav, a stejně jako ve starším filmu se nedaří najít optimální kompromis mezi rozvláčně upovídanými a chaoticky akčními scénami. Že se na film přesto dá dívat, je zkrátka zásluha neobvyklosti námětu, přítomnosti herců, které člověk rád vidí, vizuálního futuretrostylu, ale bohužel ne způsobu vyprávění nebo snad vyvolaného zájmu o osudy hlavních postav. Při vší skepsi jsem čekal víc. 40%(17.12.2010)

  • NinadeL
    *****

    (3x) Slečna Golem s každou reprízou zraje jak víno. Aneb co víc si přát, když tu máme dvakrát Janu Brejchovou v jejím nejatraktivnějším věku a vědeckotechnický pokrok 20. let? Skvělé dialogy, jemný humor, příjemné kostýmy (ačkoli se míchá moda dvacátek a sedmdesátek skutečně podivně) a víru v budoucnost. "Nedělej slzy." - "To nám neprospívá." - "Bolely by nás nohy."(29.5.2011)

  • A.L.E.S.
    *****

    Mám takový dojem, že tvorba Josefa Nesvadby je neprávem opomíjená, stejně jako některé jeho filmy. Byla to trochu divočina, nicméně na pět hvězdiček to ten nápad a náboj má. Někde se děj vleče, tady jsou některé scény záměrně zrychleny, dokonce tak rychle, že jsem měl dost práce to stíhat. Jinak by film měl aspoň 2,5 hodiny. V každém případě jde, jak jsem u Nesvadby zvyklý, o snímek, který svým námětem předběhl svou dobu. Kdo si netroufne na knihu, může v kompaktním balení zkousnout tento film, který se nám snaží objasnit další úskalí moderní techniky.(24.12.2015)

  • Master19
    ***

    Námět výborný, realizace však značně pokulhává. Pastelové barvy jakoby evokují 60. léta, ale nazakryjí šeď let 70. Hrabavého magnáta hraje "dvorní imperialista českého filmu" Martin Růžek, jinak nikdo moc nevyčnívá... Škoda nevyužitého potenciálu, "Slečna Golem" se klidně mohla zařadit někde po bok "Pane, vy jste vdova", nebo "Zabil jsem Einsteina, pánové". Nicméně Somrova balící hláška "Mám doma gramofon" nemá chybu. :-)(28.1.2008)

  • blackrain
    ***

    Budoucnost patří technice, ale nemělo by se to samozřejmě přehánět. V dnešní době působí tenhle film více než úsměvně. Ale, že bych se u něho řezala smíchy, tak to se nestalo. Námět je bez pochyby skvělý, to nepopírám, ale určitě by se z něho dalo vytěžit mnohem víc. Souhlasím, že kdyby to vzal do rukou Macourek s Vorlíčkem, tak by to zajisté dopadlo celé úplně jinak. Tříska s Brejchovou se k sobě hodili naprosto přesně. Nedivím se, že Brejchová byla brána jako sexsymbol.(18.9.2012)

  • - Poprvé ve filmu matka s dcerou, Jana Brejchová a Tereza Brodská. (M.B)

  • - Roli vynálezce Petra Vondráčka měl původně ztvárnit Jaromír Hanzlík. Roli však musel kvůli pracovní vytíženosti odmítnout. Jako alternativa byl zvažován Petr Kostka, což se zase nelíbilo vedení studia. Nakonec byl 14 dní před začátkem natáčení obsazen Jan Tříska. (Xell)

  • - Film sa natáčal v meste Karlove Vary a na zámku Ploskovice. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace