Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Továrníkova dcera se po nehodě na horském výletě převlékne do vypůjčených šatů a je považována za majitelku hostince... Velmi nepovedený film. Jediná větší role Zdeny Kavkové, hvězdy němých filmů a manželky režiséra Svatopluka Innemanna, ve zvukové éře. Za okupace patřila herečka do malé skupiny filmařů, kteří aktivně spolupracovali s okupanty. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Rozverná horská romance plná záměn a nedorozumění, dílko natolik triviální, až to bolí. Režisér Innemann v něm poskytl volné pole působnosti nejen své manželce, někdejší hvězdě němého filmu Zdeně Kavkové, ale i některým dalším dobovým hvězdičkám z oblíbených pražských kabaretů. A také tehdy osmnáctileté Lídě Baarové. Tady ještě nic netuší o závratné kariéře v německém filmovém průmyslu, ani o budoucí nabídce snů z Hollywoodu a bohužel ani o osudovém setkání s kulhavým ďáblem. Tady je pořád ještě naivní a nevyzrálá, ale už plná nadějí a v očekávání věcí příštích. Pro pokročilé (otrlé). ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Není to tak špatné. Vedle hezkých exteriérů je snímek zajímavý rolí uznávaného imitátora Vlasty Buriana Ferryho Víška či scénáristickým vkladem mlaďounkého Elmara Klose. A samozřejmě tu hraje Lída Baarová, milovaná i proklínaná. Ano, do Bergmanovy herečky má daleko, ale v těchto filmem stejně o žádné umění nejde, tak co... ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Režisér Svatopluk Innemann tentokrát neměl moc šťastnou ruku. Ne na svoji, ale ve výběru scénáře. Po technické stránce je snímek prostě nádherný. Scenérie slovenských Vysokých Tater, pojaté impozantním úhlem snímání kamery, snad až do roku 1970, kdy slovenští tvůrci natočili snímek právě z prostředí Vysokých Tater „Medená veža“, snad už k vidění nebyly. Bohužel, přepis divadelního scénáře „Románek na horách ' se jeví poněkud nešťastně. Jedná se o veselohru postavenou na záměně postav, což je námět v celosvětové kinematografii populární snad dodnes, ale humor však scénickým zahráním skutečně může fungovat jen na divadelních prknech. Úsměvných situací je sice více než dost a drží se to typické situační komedie, avšak jádro věci poněkud ztrácí už v kramflecích. Ze všech postav nejvíce vyniká imitátor Vlasty Buriana, a to tělem i duší, Ferry Víšek. Co se týče Svatopluka Innemanna, snímek vypadá, jako kdyby se ještě stále seznamoval se zvukovým filmem, ale všechny jeho předchozí zvukové filmy z roku 1931 svědčí o něčem jiném. No, zkrátka neměl šťastnou ruku, čímž potvrdil rčení, že ne každý den je posvícení. Z historického hlediska ale jinak snímek rozhodně stojí za zhlédnutí. Už kvůli těm Vysokým Tatrám. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že se jedná o film z počátku zvukové kinematografie, dávám mu tři hvězdičky. V tomto filmu především vystupuje v popředí předčasně zesnulý Josef Rovenský, v němž jsme záhy ztratili skvělého komika se svérázným, ale milým způsobem humoru (viz film Funebrák a řada dalších). I ten na kvalitě přidává. Svatopluk Innemann se záhy ve zvukovém filmu ztrácí, řízení mluveného projevu herců je u něho takřka amatérské. Lída Baarová zde prakticky začínala, sice s jistotou, ale i ona se ztrácela v afektované řeči, které se v pozdějších filmech jen zvolna zbavovala. Fanda Mrázek byl vždycky stejný a Mirko Eliáš ostatně taky. Do milovnické role se vůbec nehodil, vypadal o generaci starší než Lída. Film byl jistě natočen pro nádherné scenérie Vysokých Tater, které se tak přiblížili lidem, kteří toho v životě mnoho nenacestovali. A herecké hvězdy tu prožili příjemný relax. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Film, který je mnohem zajímavější dobou vzniku a hereckýn obsazením než dějem. Technická kvalita je zhoršená ve zvuku i v obraze. Výrazný a nepřehlédnutelný je Ferrdy Víšek, který má Buriana okopírovaného k dokonalosti. Marvan dostává poměrně málo prostoru, stejně jako Theodor Pištěk, který je spíš takovým okořeněním. Lída Baarová oproti tomu dostává prostoru dost, ale neumí ho správně využít, působí spíš toporně. Zato si zahrála po boku své maminky Ludmily Babkové. K vidění jsou herci z éry němých filmů. Neužijeme si ani příliš horské atmosféry, většina děje se odehrává v interiérech. Převedení divadelního scénáře do filmové podoby se příliš nezdařilo, dnešního diváka toto dílko asi příliš nenadchne. ()

Zajímavosti (2)

  • Filmovanie prebiehalo na Štrbskom a Popradskom plese vo Vysokých Tatrách. (dyfur)

Reklama

Reklama