Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
║Rozpočet $100miliónov║Tržby USA $15,951,040║Tržby Celosvetovo $81,651,040▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Už ukážka k filmu naznačovala, že tento úlet pohybujúcich sa miest na pásoch bude asi dosť mimo a aj sa tak stalo. Digitálne blato a fádny dej tomu na kráse nepridáva. Herci suchý ako piesok na púšti. Trochu zaujme aspoň ten zeleno okí terminátor, z ktorého sa nakoniec vykľuje starostlivý mechastroj, skoro by som aj slzu upustil. Ani neviem čo by som tu pochválil. Jacksonova produkčná výlevka sa čoraz viac utápa v bahne fádnosti na entú. /30%/ ()
Má to tři scény, kvůli kterým se na to stojí za to podívat, nebo spíš na který stojí za to se podívat - úvodní honička mobilních měst (geniálně blbý nápad a la Očistná noc), pak honička postav skrz sešrotovávané město (uvnitř velkoměsta!) a pak návštěva vzdušného města. Jinak to má - navzdory třem scenáristům v čele s Peterem Jacksonem - tristně generický scénář s naprosto nezajímavým dějem i postavami (i hereckými výkony), který místo aby nám dopřál co nejvíc honiček a bitev mobilních měst a odhalil co nejvíc z jejich technického i společenského fungování, zahrnuje do příběhu další fajn, ale zbytečné bazmeky (vzdušné město) a nudné lokace (zeď). Proč si to pojízdný Londýn proboha nerozdal s pojízdnou Paříží? Nebo ještě líp - s Bruselem? Tohle Jackson nepochopitelně a trestuhodně prokoučoval. A vidět Roberta Sheehana (prostořeký Nathan z Misfits) v tak nudné roli mě až fyzicky bolelo. ()
Mortal engines je příběh o tom, jak ze sakra originálního a našlapaného nápadu se slušným vizuálem udělat díky neskutečně hloupým dialogům pouze průměrný film. Ze začátku slibný náběh na zběsilou jízdu, ale jakmile došlo na postavy a jejich konverzace, měl jsem chuť to vypnout. Absence emocí, osobnostního zpracování a zajímavosti postav je chyba, a tudíž divák nemá komu fandit a je mu úplně jedno, kdo kdy umře. Velká škoda, protože zbytek fungoval docela dobře a tenhle snímek mohl dopadnout o hvězdu nebo dvě lépe... ()
Neviem, kto je Hera Hilmar. Doteraz som počul len o Here na pečenie. Ale na moje počudovanie sa na tak incestnom ostrove, akým Island dozaista musí byť, rodia aj pozerateľné tváre, hoci zase pŕrr, žiadna sláva, je to nevýrazná severanka, výzorovo i herecky. Ale nevadilo mi pozerať sa na ňu, pretože drvivú väčšinu času mala na sebe šatku, ako by bola z Al Káidy. A potom tu bola ešte Leila George. To tiež neviem kto je, ale našťastie šatku nemala. No a potom tu bolo ešte pár chlapov, ale na tých som nepozeral. ()
Vůbec ne tak špatné, jak jsem čekal. Dokonce velmi dobré, protože nemám u každé scény potřebu říkat si něco jako „tohle už tu bylo v roce 2001 a tohle v roce 1965“. Protože když se to tak vezme, všechno už tu někdy bylo. Pro mě je důležité, jestli tu bylo i něco nového a jestli jsem si to užil. Bylo a užil. Vymazlený a originální steampunkově laděný madmaxovský svět plný nápadů, sympaticky netuctová Hera Hilmar jako Hester, rozpolcený terminátor Shrike, který je ultimátním masakrátorem i dojemně tragickou obětí, odsýpající děj, který ani na okamžik nenudí a nechybí mu ani více či méně nečekané dějové a vztahové zvraty. Má to samozřejmě i své slabiny, například extrémně nesympatickou Jihae, nepříliš nápaditou zápletku a možná až moc velkou ignoranci přírodních zákonů, přetahující film z kategorie sci-fi do kategorie fantasy, ale když to podtrhnu a sečtu, klady převažují. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (5)
- Podle stejnojmenné knižní předlohy měla mít hlavní hrdinka Hester Shaw (Hera Hilmar) chybějící jedno oko a z větší části nos. Filmaři však pro film zvolili pouze jizvu přes obličej. (zbyshek)
- Celosvětová premiéra proběhla 27. listopadu 2018 v Londýně. (Varan)
- Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)
Reklama