Reklama

Reklama

Playtime

Trailer 1

Obsahy(1)

Pan Hulot se ocitne v modernistické části velkoměsta, uprostřed chladné architektury ze skla a chromované oceli. Ztratí se v labyrintu neosobních úřadů sídlících v těchto palácích a poté je stržen invazí amerických turistek, hekticky objíždějících evropské metropole. Film natáčený v kulisách nákladně vybudovaného městečka "Tativille" u Paříže (modely 1 : 5) předznamenal pozdější architektonický experiment - pařížskou čtvrť La Défense. Každý záběr je výsledkem dokonalé choreografie pohybů, gest a manýr, zachycuje i drobné reakce postav v odlidštěném prostředí mrakodrapů. Obrazy jsou doprovázeny kakofonií zvuků a jen zlomky dialogů. Tatiho tabló obsahuje nepřeberné množství komických detailů, které při jednom zhlédnutí nelze všechny postihnout. Ve své době nedoceněné arcidílo - komediální vize na pomezí halucinace a abstrakce - je dnes považováno za nejvýznamnější vizuální inovaci ve filmu 60. let. Film původně natočený na 70 mm byl později rekonstruován a převeden na 35 mm. (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (21)

Alejandro González Iñárritu

Ari Aster

  • V roce 2022 se zúčastnil slavné ankety, kterou každých deset let připravuje britský časopis Sight and Sound. Přední světoví odborníci v ní sestavují žebříček stovky nejlepších filmů všech dob. Ari Aster dal své hlasy těmto deseti snímkům: Závrať (1958), Osm a půl (1963), Barry Lyndon (1975), Zuřící býk (1980), Playtime (1967), Správce Sanšo (1954), Persona (1966), Seriózní muž (2009), Šoa (1985), Písně z druhého patra (2000). Nutno dodat, že ke svému seznamu přidal poznámku, že "vytvářet žebříčky umění je bláznovství" a vypsal přes sto filmů, z nichž každý by podle něj mohl některý z oněch deseti vybraných nahradit. (NIRO)

Reklama

Reklama