Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh prvního milostného zklamání. Přecitlivělá Lenka jen velmi obtížně překonává nevydařený průběh setkání s chlapcem, k němuž cítila více než sympatie... Úkol, který si sám sobě napoprvé zadal herec a mimořádně úspěšný divadelní režisér Jan Kačer, byl prakticky nezvládnutelný. On se o to pokusil. (oficiální text distributora)

Recenze (14)

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Další z tipů, vyberu film namátkou, nevyšel. Už názvu jsem se zalekl, ale los je los. Hned po prvních minutách mi bylo jasné, do čeho jsem to zase já starý vůl vlezl. Ale, zase jsem si řekl, paní Hercíková v titulcích… No, v každém případě mne zaujalo herecké obsazení. To se povedlo. Ale jinak pan Kačer nějak asi neudržel taktovku či co. Ale v každém případě za to nemohl sám. Takže já děkuji za pro mne hezkou vzpomínku na vlastní mládí a hloupost, a psaní o tomto díle opustil. A na závěr konstatuji, že mi vůbec nevadila absence děje, ale vadily mi hloupé situace s ještě praštěnějšími dialogy. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československé nepřesvědčivé drama a nepovedený režijní debut Jana Kačera. Velmi plochý děj, který popisuje jedno odpolední setkání dvou mladých dvojic, nemá vskutku divákovi téměř co nabídnout. Kvalitní herecké výkony se nedostavily, pubertální dialogy se prolínají celým snímkem a hloubka příběhu nestojí vůbec za řeč. I. Vyskočilovi, který jako jediný snad snesl přísnější herecká měřítka, se film nepodařilo pozdvihnout ani do průměru, a to ani svou odhalenou hrudí. Zpěvák V. Sodoma, jenž se zhostil druhé hlavní mužské role, se také nemusel za svůj výkon stydět, neboť i jeho postava a její neotřelý projev patřil k tomu lepšímu, co film mohl nabídnout. Obě ženské hlavní hrdinky, L. Machoninová a M. Voborníková, ač nesporně půvabné, herecky neobstály, ale vzhledem k bídnému scénaři se není čemu diviti. Nesmím zapomenout na J. Zahajského, vůdce motocyklového gangu, jenž byl až příliš hlučný a nedůležitý a obtěžoval jak hlavní hrdiny, tak jistě i nejednoho diváka. Jedna z mála věcí, jež mohla snad zaujmout byla píseň P. Spáleného ohraničující filmové utrpení. Panu Kačerovi se to hrubě nepovedlo. Nabyl jsem dojmu, jako by chtěl nějakým způsobem navázat na legendární 60.léta. proslulá účinkováním neherců a zobrazováním banálních záležitostí, avšak v tomto případě šlápl notně vedle. ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

25letý Sodoma a 24letý Vyskočil předvádějí emocionální tápání dospívajících. 1) Spolehlivá přehlídka trapné blbosti začíná "scénářově" hloupými děvčaty, pokračuje ochotnickými hereckými výkony (zejména tehdy ještě rockera Viktora Sodomy) a přes neumětelské dialogy se propracuje až k motorkářům, vypůjčeným zřejmě ze sovětské parodie amerického filmu padesátých let, kteří do příběhu pasují jako deus ex machina. Všemu vévodí režisérovy pokusy o zobrazení milostného tápání dospívajících sexy děvčátek, zastoupených zde tehdy 21letou zpěvačkou Voborníkovou a 19letou Machoninovou. 2) Jediný, kdo mě držel u obrazovky, byl Ivan Vyskočil, který pro mne představoval vrchol snímku, když se vyšvihl z vody na břeh a předvedl svou tělesnou zdatnost a nespornou přitažlivost. To je ta jedna hvězdička. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Při druhém sledováním vytanul jiný rozměr tohoto filmu. Jsou znát dozvuky šedesátých let, kdy se mnohem větší důraz kladl na přirozený civilní projev a improvizaci. Tenhle příběh dospívání obsahuje přesně tu dávku rozpaků a nejistoty, jakou prožívali mladí při navazování prvních vztahů. Z tohoto pohledu jde o autentický obraz. Dnes lze ocenit navíc i atmosféru doby s dnes již zaniklým světem (Podolský most ještě před napuštěním Orlické přehrady). Musím říct, že jsem si snímek podruhé mnohem víc vychutnala a docenila i dobrou kameru a střih. Hudba se mi líbila už napoprvé. I přes nízké hodnocení uiživtelů a shazující text oficiálního distributora bych tento snímek nezatracovala, určitě se hodí pro líné letní odpoledne a je důležitým schůdkem v tvorba Jana Kačera. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Dejove mi film pripomina ceske filmy dnesni doby, ktere jsou taky vicemene o nicem (ve velke mire). No budiz, rekneme, ze toho mlada ctverka v tom casovem horizontu moc nestihla..:-). Kamera je hezka, jinak mam stejny pocit s onou navaznosti na sedesata leta jako uzivatel "Schlierkamp", a i v teto dekade bylo spousta hluchych filmu. Jeden z duvodu, proc film videt je urcite Miluska Vobornikova, po ktere se musel otacet kazdy normalni chlap. ()

Zajímavosti (10)

  • Na natáčanie "vyfasovali" novú americkú kameru značky Mitchell, ktorá vtedy stála milióny. Jej výhodou bolo, že mala výbornú statiku. Kamera bola pripevnená na statíve, ktorý museli koľkokrát ovládať dvaja ľudia. Kamera umožňovala používať objektívy s dlhými ohniskami. Nakrúcali sa z veľkej diaľky a celé to malo inú perspektívu. (Raccoon.city)
  • Režisér Jan Kačer spomína: "K réžii tohto filmu som sa dostal náhodou. Bolo po roku 1968 a dobrí režiséri mali zákaz. Scenár zostal vo výrobnej skupine, kde som robil literárneho poradcu. Niekomu napadlo, aby som to natočil ja, lebo nič proti mne nemali." (Raccoon.city)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno