Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh prvního milostného zklamání. Přecitlivělá Lenka jen velmi obtížně překonává nevydařený průběh setkání s chlapcem, k němuž cítila více než sympatie... Úkol, který si sám sobě napoprvé zadal herec a mimořádně úspěšný divadelní režisér Jan Kačer, byl prakticky nezvládnutelný. On se o to pokusil. (oficiální text distributora)

Recenze (14)

troufalka 

všechny recenze uživatele

Při druhém sledováním vytanul jiný rozměr tohoto filmu. Jsou znát dozvuky šedesátých let, kdy se mnohem větší důraz kladl na přirozený civilní projev a improvizaci. Tenhle příběh dospívání obsahuje přesně tu dávku rozpaků a nejistoty, jakou prožívali mladí při navazování prvních vztahů. Z tohoto pohledu jde o autentický obraz. Dnes lze ocenit navíc i atmosféru doby s dnes již zaniklým světem (Podolský most ještě před napuštěním Orlické přehrady). Musím říct, že jsem si snímek podruhé mnohem víc vychutnala a docenila i dobrou kameru a střih. Hudba se mi líbila už napoprvé. I přes nízké hodnocení uiživtelů a shazující text oficiálního distributora bych tento snímek nezatracovala, určitě se hodí pro líné letní odpoledne a je důležitým schůdkem v tvorba Jana Kačera. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Kačerův pokus o zachycení milostné dezorientace dospívajících je na jednu stranu úspěšný v dokonalé sugesci vnitřního tápání, bloudění mladosti v sobě samé, v komunikačním troskotání; na druhou stranu je ale téměř nesnesitelný svou trvalou hysterickou atmosférou. Postrádal jsem zde nadhled, vymanění se z personalizovaného (a bezmála odysseovského) vyprávění o jednom letním dni a skutečnou konfrontaci (a to nejlépe mezigenerační, k níž trochu naváděli muzicírující staříci v zahradě) různých niter. ()

Reklama

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československé nepřesvědčivé drama a nepovedený režijní debut Jana Kačera. Velmi plochý děj, který popisuje jedno odpolední setkání dvou mladých dvojic, nemá vskutku divákovi téměř co nabídnout. Kvalitní herecké výkony se nedostavily, pubertální dialogy se prolínají celým snímkem a hloubka příběhu nestojí vůbec za řeč. I. Vyskočilovi, který jako jediný snad snesl přísnější herecká měřítka, se film nepodařilo pozdvihnout ani do průměru, a to ani svou odhalenou hrudí. Zpěvák V. Sodoma, jenž se zhostil druhé hlavní mužské role, se také nemusel za svůj výkon stydět, neboť i jeho postava a její neotřelý projev patřil k tomu lepšímu, co film mohl nabídnout. Obě ženské hlavní hrdinky, L. Machoninová a M. Voborníková, ač nesporně půvabné, herecky neobstály, ale vzhledem k bídnému scénaři se není čemu diviti. Nesmím zapomenout na J. Zahajského, vůdce motocyklového gangu, jenž byl až příliš hlučný a nedůležitý a obtěžoval jak hlavní hrdiny, tak jistě i nejednoho diváka. Jedna z mála věcí, jež mohla snad zaujmout byla píseň P. Spáleného ohraničující filmové utrpení. Panu Kačerovi se to hrubě nepovedlo. Nabyl jsem dojmu, jako by chtěl nějakým způsobem navázat na legendární 60.léta. proslulá účinkováním neherců a zobrazováním banálních záležitostí, avšak v tomto případě šlápl notně vedle. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Další z tipů, vyberu film namátkou, nevyšel. Už názvu jsem se zalekl, ale los je los. Hned po prvních minutách mi bylo jasné, do čeho jsem to zase já starý vůl vlezl. Ale, zase jsem si řekl, paní Hercíková v titulcích… No, v každém případě mne zaujalo herecké obsazení. To se povedlo. Ale jinak pan Kačer nějak asi neudržel taktovku či co. Ale v každém případě za to nemohl sám. Takže já děkuji za pro mne hezkou vzpomínku na vlastní mládí a hloupost, a psaní o tomto díle opustil. A na závěr konstatuji, že mi vůbec nevadila absence děje, ale vadily mi hloupé situace s ještě praštěnějšími dialogy. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Naprostá konverzační slátanina u které pouze hrdinové socialistické práce vydrží 15 min.Miluška Voborníková velice prudce dosedá svou krásnou nahou prdelí na pařez plný třísek, ani nesykne! Zkusili jste si někdy v lese sednout holou prdelí na pařez? Zkurveně to bolí! Viktor Sodoma hraje intelektuála na skútru ale vypadá jak dement. Vyskočil jde na rande, ale má hubu plnou strupů a odřenin, jak kdyby se den předtím potkal se silnicí. Nač je u filmu maskér? Jenže Radkin Honzák vece: Najděte si v každé tragedii něco hezkého. Hezká je tu hudba Petra Skoumala. Kačera tedy do režie nepouštět. Ať dělá vánoční koncerty, to mu jde. ()

Zajímavosti (10)

  • Hneď v úvode je vidieť známu železničnú trať z Bechyně do Tábora, ale režisér podotkol, že nemohli s kamerou vlak poriadne zachytiť, hodiny čakali na záber. Vo filme je vlaku nakoniec len kúsok. (Raccoon.city)
  • Na natáčanie "vyfasovali" novú americkú kameru značky Mitchell, ktorá vtedy stála milióny. Jej výhodou bolo, že mala výbornú statiku. Kamera bola pripevnená na statíve, ktorý museli koľkokrát ovládať dvaja ľudia. Kamera umožňovala používať objektívy s dlhými ohniskami. Nakrúcali sa z veľkej diaľky a celé to malo inú perspektívu. (Raccoon.city)
  • Film sa natáčal v uličkách, na oblúkovom moste, štvrti Zářečí v parku medzi kláštorom a vilou Elektra, pri rieke Lužnici, Vyhnanickom rybníku, Černickou oboru a na skalách Židově strouze, všetko v meste Bechyne a okolí. Bechyni a jej okolie si Jan Kačer nevybral pre exteriéry náhodou. Študoval tu v 50. rokoch keramickú priemyslovku. Natáčalo sa aj v obci Bečice, kde mal režisér chatu. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama