Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh komediálního filmu režiséra Karla Kachyni se odehrává v průběhu dálkového pochodu, jehož se účastní malý sociologický vzorek společnosti 80. let: čtyřicetiletý architekt Jan, jeho mladší kolega Robert s milenkou Eliškou a jejich šéf Crha, doprovázený rovněž svou milenkou. Cílem, k němuž dámy a pánové směřují, je meta sto kilometrů. Pro hlavního hrdinu však cesta znamená víc. Každé zastavení symbolizuje určitou etapu jeho života a zároveň klade nejednu všeobecnou otázku. Je kolem nás v oblasti mravní všechno v pořádku? Má poctivý, čestný a talentovaný člověk šanci uspět? A proto se Jan také na 85. kilometru vzbouří a odmítne se dále přetvařovat... Vtipná alegorie odráží situaci v české společnosti 80. let, unavené tehdejší realitou, a zřetelně napovídá, jak ji řešit. V hlavní roli uvidíme Karla Heřmánka. Vyprávění rámuje vystoupení tehdy oblíbené rockové skupiny Tango. (Česká televize)

(více)

Recenze (107)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Krize středního věku jednoho architekta, který celý život maká jako kokot, zanedbává rodinu, a když se ohlédne za sebou, zjistí, že nic nedokázal a ani si nic neužil. A celý ten jeho život se přeleje do jednoho blbého stokilometrového dálkového pochodu, který je prostě poslední nadějí, jak obstát sám před sebou. Pochod je tím rozhodujícím "mátovým lístečkem", roznětkou k explozi. Po něm už nic nebude jako dřív. Osobní a pracovní problémy, politika, rozpadající se socialistické hospodářství. Ale hlavně spousta srandy. Tragikomedie jak vyšitá. 85% ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Všem problémům se utéct nedá, a tak se jim Karel Heřmánek pokouší alespoň ujít. Má na to špatné boty, heká, funí, kulhá, párkrát se chce vrátit, ale vždycky ho něco nakrkne takovým způsobem, že jde dál - puchýře nepuchýře. Jo a taky rozbíjí sklo. Tenhle film je krásná metafora, která o lidech a o životě říká mnoho. ()

Reklama

PatoP 

všechny recenze uživatele

Osemdesiatkový Karel Kachyňa mi už tak nesedí ako jeho skoršia tvorba. Každopádne príbeh o ľuďoch, ktorí riešia svoje problémy počas diaľkového pochodu je originálny a jedinečný. Skvelý ako vždy, bol herecký výkon Karla Heřmánka, no vo filme sú veci, ktoré ma doslova iritovali ako napr. prerušovanie deja vystúpením nejakej príšernej kapely. Čo tým chcel básnik povedať? ()

Olík 

všechny recenze uživatele

Když na vás hned ze startu spustí Mirek Imrich svoje „Co s tím sklem?“ , musí být každému na první dobou jasné, že tady nemáme co dočinění s diváckou komedií, na jaké jsem zvyklí například od pana Vorlíčka. Reálně socialistický morální apel Karla Kachyňi jde puchýř nepuchýř po cestě plné kompromisů, bezradnosti, narušené rovnováhy, cynismu, nezdarů, ale i životních pravd. Karel Heřmánek a jeho zlaté roky - Karel Kachyňa v jiné a odvážnejší poloze - osmdesátá leta se svojí neveselou specifičností – Oldřich Vlach, jehož vedlejší postava snad ještě převyšuje tu Heřmánka – 100 kilometrů, které dělí hrdiny od plev. Ne Lea Poppera nebo Fešáka Huberta, ale tuhle rozborku duše hrdiny zmítaného krizí středního věku považuji za životní roli Karla Heřmánka, protože rozbít sklo, jen o to mi jde. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Prosím tě vyprdni se na kompromis a běž..." Dobrá hláška v jinak hodně průměrném filmu, který mě moc neoslovil. Čtyřicetiletý architekt Jan Kolvara v podání Karla Heřmánka se (ve společenské obuvi) vydává na dálkový pochod a přitom se mu formou černobílé projekce vybavují útržkovité vzpomínky z jeho rodinného i pracovního života. Jde jako "beran" puchýř sem, puchýř tam a člověk moc nechápe proč. Že by boj s krizí středního věku? Nevím, ze samotného filmu jsem to nějak nevypozoroval. V těch útržkových vzpomínkách je pár zajímavých míst zachycující otřesné (byť jistě skutečné) poměry v "reálném socialismu." Pak už jen jedna erotická scéna na posedu, jinak nic co by stálo za zapamatování. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (6)

  • Na začátku filmu hraje skupina Tango píseň „Co s tím sklem?“. Ve filmu zazní hned dvakrát. (M.B)
  • Kolvara (Karel Heřmánek) bydlí na adrese Janáčkovo nábřeží 23 v Praze na Smíchově. Řadový novorenesanční činžovní dům o pěti patrech navrhl roku 1878 architekt Alois Filcík. Jedná se o významný příklad neorenesanční obytné architektury se zachovalými původními umělecko-řemeslnými prvky, součást jednoho z nejvýznamnějších domovních pražských bloků z období 19. století. (sator)

Reklama

Reklama