poster

Místo u moře

  • USA

    Manchester by the Sea

  • Slovensko

    Miesto pri mori

  • Austrálie

    Manchester by the Sea

  • Velká Británie

    Manchester by the Sea

Drama

USA, 2016, 137 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ****

    Lonergan je o něco lepší scenárista než režisér a nepoměrně lepší režisér než člověk s citem pro volbu hudby. Jedno z nejlépe napsaných i zahraných "klasických amerických maloměstských dramat o neřešitelných kostlivcích ve skříních" posledních let si totiž podkopává nohy na první dobrou cíleným výběrem klasické vážné smyčcové hudby. Ta je tu nadužívána a byly vybrány nejohranější možné skladby; je to na slzičky cílené, od patosu ulepené, podbízivé a snadné řešení. Což je v naprostém rozporu se vším ostatním, jelikož Manchester jinak nic patosem zavánějícího, podbízivého (natož na slzičky cíleného) nenabízí (a že by se našly pasáže, které by k tomu sváděly) a snadná východiska jsou mu cizí. Jako by autor nevěřil, že jeho vlastní osudová látka, jím vybraní herci a jím sepsané dialogy, které fenomenálně pracují s nevyřčeným "co však vždy visí ve vzduchu", budou stačit na emočně zdrcující subtilní drama a tak se tomu rozhodl jít naproti nejlacinějším možným způsobem. A zbytečně tím devalvuje jinak neskonale působivý zážitek.(3.2.2017)

  • VenDulin85
    ***

    Většina mých oblíbených se tu málem upětkovala, proto cítím skoro výčitky, že mě Místo u moře nezasáhlo rovnou ranou do srdce, ale.. na tom je vidět, jak křehce subjektivní je hodnocení filmu. Mě to prostě nechalo chladnou jak žula a nepomohla tomu ani jímavá hudba (ten soundtrack mi k tomu vůbec nesedl, to přiznám). Jak jsem jindy schopna pustit slzu dvě u kdovíjaké kraviny, tak tady, kde by se to nabízelo jako cloudy v Ostravě, to prostě nešlo.(13.11.2017)

  • Bachy
    ****

    Sakra, tohle je krásnej film, kterej chce dorůstat až v další dny a nenabízí úplně jednoduchá a smířlivá řešení. Scénáristicky i herecky neskutečně dobré. Manchester by the sea je vlastně malé komorní drama o monstrózních událostech a tuhle formu umí skrz civilnost jednotlivých scén a úspornost dialogů udržet po celou stopáž. Škoda jen, že si Lonergan občas sám režijně podkopne nohy. To truchlení zvládne Affleck unést sám, není potřeba jej uměle natahovat. Buď to doroste během příštích dnů a nebo po dalším zkouknutí, jenže od toho mě trošku odrazuje fakt, že si nad sebe Lonergan nevzal ráznějšího střihače.(28.1.2017)

  • jhrasko
    ***

    Veľmi ťažko sa zmieriť so sklamaním. Lonergan je pre mňa od U can count on me autorský boh, majster jednoduchosti, skratky, (pre)rozprávania. Avšak cítim to podobne ako v prípade Margaret, k príbehu Lee-ho sa nikdy nebudem chcieť vrátiť. Postavy sa mi vôbec nedostali pod kožu, vlastne ma zaujímali minimálne. Až na scénu s mrazničkou mi scény a situácie prišli mdlé a ospalé (čo bol možno zámer, ale nie, u mňa máločo fungovalo). Po projekcii zvláštne veľké NIČ.(7.3.2017)

  • Morien
    ***

    (1001) -"Who you gonna shoot? You or me?" Jakožto osoba s vlastním traumatem z minulosti velmi oceňuji příběh o smrti rodiče, který se zcela vyhýbá většině klišé a zavedených přihlouplých schémat, v jakých se obvykle takové filmy z americké produkce odehrávají. Postava Patrika mi přišla výjimečně dobře napsaná i zahraná a jestli si někdo za tento film zasloužil Oscara, tak by to určitě byl herec Lucas Hedges. Je tak osvěžujicí vidět na plátně dospívajícího mladíka, který se chová rozumně, osobitě a uvěřitelně a svoje emoce prožívá hlavně vnitřně a nikoliv "rebelským" řvaním na svoje nejbližší. Caseyho Afflecka mám v srdíčku už od Zabití Jesseho Jamese a i nyní musím obdivovat jeho schopnost vyjadřovat nejrůznější spektrum emocí bez zřejmého pohnutí brvou. Bohužel s jeho postavou souvisí můj osobní největší problém s tímto filmem, a to je dle mého velmi nezvládnuté zprostředkování onoho konkrétního nejdůležitějšího flashbacku. Filmu se předtím i potom daří zůstávat velmi civilní (vzhledem k tomu, jakých témat se dotýká), ale prostřihy z advokátovy kanceláře od statického sedícího Afflecka do tragické minulosti podkreslené patetickou hudbou a ukazující vše vyděračsky a chce se mi říct i zbaběle citově zabarvené se velmi odlišují od stylistického pojetí zbytku filmu, a ne dobrým způsobem. Zároveň to také signalizuje soustředění autorské pozornosti více na minulost než současnost (a já bych to chtěla naopak) a upřednostňování Affleckova vztahu k jeho ženě na úkor vztahu k synovci (a já bych to chtěla naopak). Na druhou stranu mě velmi potěšil odkaz na můj oblíbený Freudův sen o hořícím dítěti, ačkoliv ten taky do realisticky pojatého příběhu příliš nezapadá. Ve výsledku na mě Místo u moře působí jako řemeslně dobře zvládnutý produkt s jistými kvalitami, který v sobě ale po troše přemýšlení a cítění neobsahuje nic, kvůli čemu bych jej chtěla kdy vidět znovu, myšlenkově se k němu vracet nebo ho obdivovat.(19.9.2017)

  • - Scénář k filmu byl napsaný v roce 2014 a byl zařazen na blacklist, tedy seznam nejlepších nenatočených scénářů roku. (MessiM)

  • - Scéna, kde se sestry snaží neúspěšně vrátit nosítka do sanitky, nebyla vůbec ve scénáři. Režisér Kenneth Lonergan se ji až později rozhodl použít. (MessiM)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu: 4. (Stanley619)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace