Nastala chyba při přehrávání videa.
  • carl.oesch
    *****

    Asi nejlepší Kachyňův film. Story pravdivá, realita předvedená tak, jak jsme s i dosud nějak nezvykli, bourání klišé, ovšem ne samoúčelně a za každou cenu. Zvrácenost války je tady předvedena daleko víc, než v záplavě tendenčních východoevropských veleděl....ve stejné době nás tandem Matějka - Adamec obdařili neuvěřitelně nesmyslnou a tendenční sračkou Rodáci. Je zajímavé, že tohle veledílo už stačili (a mám pocit, že ne jednou) dávat na TV Barrandov, mistrovský Kachyňův opus jsem v našich slavných veřejnoprávních ani soukromých televizích nezaznamenal už řadu let. Asi není vhodné předvádět, že i Češi byli hloupí náckové a mezi Němci (a ještě nota bene v řadách aristokracie) byli lidé slušní a lidští. Hodně smutný film, ale takhle to asi bylo a kvalitní filmy nás často nutí domýšlet příběhy. Co by se asi stalo, kdyby Ulrika nezmizela při bombardování? Kde by ti dva nešťastníci žili? Jak? Jak by se na ně dívali? Ty otázky bychom si měli připomínat s každou oslavou konce války a "vítězství na fašismem". To není ani schvalování nacistismu a Hitlera, to není zpochybňování poválečného uspořádání, vždycky je třeba si připomenout slova nedávno zesnulého spolkového prezidenta Richarda von Weiszeckera z roku 1985, ale vše je jenom o lidech a ti jsou v zásadě vždycky stejní. Jak napsal Karel Čapek . Kdo byl slušný, byl slušný vždycky.....člověka nepředěláš, jenom se ti vybarví.(3.3.2015)

  • Autogram
    ****

    Vojna láske nepraje, ale zdá sa, že praje hanobeniu rasy. Na potešenie oka diváka sa takto nechá hanobiť Hrubešová ako Ulrika, no film nie je len o tom, ale odzrkadľuje problémy dôvery medzi ľuďmi rôznych národov pred koncom vojny. To všetko na jednoduchom príbehu dvoch mladých ľudí s použitím minimálneho počtu scén. Film ma bavil rovnako dnes, ako niekedy veľmi dávno, a to sa romantike, poetike a melanchólii vyhýbam. –––– Oznamuje se láskám vašim, že jsem tady a neodejdu, dokud mě budete milovat.(26.1.2014)

  • Piškotka
    ***

    Sladké mládí a nerovný vztah během neutěšené to doby války. Karel Kachyňa vše ztvárnil s citlivostí sobě vlastní, celé to vyznělo tak poeticky až pateticky. Ty nahaté scény byly lechtivé a moc roztomilé. Hrubeška to zahrála poměrně dobře, stejně jako Vaculík. Bylo jim spolu krásně, přitom za okny kajuty se hajlovalo. Konec zaváněl melancholií, protože byl tak fatální.(11.5.2009)

  • zelvopyr
    *****

    Tohle bylo velmi silné a poctivé, a to nejen kvůli závěrečné emocionální náloži. Ta totiž není samoúčelná a vlastně ani nečekaná, je naprosto v souladu s vyprávěním celého filmu. Ten, kdo v něm vidí jednoduchou romantiku nebo svlečenou Hrubešovou, vidí jen velmi malý kus toho, co je vlastně "o nás a o nich" a válce vůbec vyprávěno.(2.8.2007)

  • nascendi
    **

    Kachyňa bol nepochybne vynikajúci režisér, ktorý nakrútil viacero nezabudnuteľných filmov. Ale každý asi má právo vybrať si slabšiu chvíľku a on si ju vybral týmto filmom. Myslím, že základná chyba sa stala už pri výbere ústrednej dvojice. Markétino herectvo začína i končí u vyzliekania a Lukáš Vaculík ukázal, že dokáže podať aj oveľa horší výkon, ako v Láskach mezi kapkami deště. Takže po príťažlivom názve filmu už ostalo iba prázdno.(12.6.2014)

  • - Režisér Karel Kachyňa měl málo materiálu na natáčení, proto se mohla každá scéna natáčet maximálně třikrát. (M.B)

  • - Markéta Hrubešová točila tuto scénu již v šestnácti letech a o tom, zda se před kamerou svlékne, rozhodovali její rodiče. Režisér si s nimi sedl, aniž by u toho byla, a probral to s nimi. Oni jí nechtěli bránit. (hippyman)

  • - Natáčení probíhalo v Děčíně a okolí. Místo, kde se Kája (Lukáš Vaculík) poprvé setká s Ulrikou (Markéta Hrubešová), je tzv. Dlouhá jízda, která vede na Děčínský zámek, zatímco loď Káji kotví naproti Dolnímu Žlebu, dříve obci Dolní Grunt nad Labem, dnes části Děčína. (Pimburger)