Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Začíná na podzim roku 1944 a jeho hrdinou je mladý český lodník Karel Svorník, který kotví s labskou vlečnou lodí u Drážďan. Společně se svým kamarádem Bohoušem prožívá na odstavené lodi naložené tabákem řadu milostných dobrodružství s německými dívkami a ženami. Jednoho dne se však Karel seznámí s mladou velitelkou Hitlerjugend Ulrikou von Polchow a dokonce si s ní smluví schůzku. Ačkoli vše začne a vyvíjí se jako další chvilkové dobrodružství, začne se mezi oběma mladými lidmi rodit hluboký cit, s jehož pomocí překonávají předsudky i hrůzy doby. Po krátkém období štěstí, které oba na lodi prožijí však jejich lásku krutě zasáhne válka. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Recenze (106)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejhlubších českých filmů o odvrácené tváři druhé světové války, o tváři druhé strany, o skutečném vnitroněmeckém vnímání nacistického stroje na válku i jeho vnějších pištcových a dechových parádemarších byl už ve své - komunistické - době nadprůměrným dílem s neobvyklým tématem, jehož poloha byla fo té doby zpravidla výhradní doménou Vláčilovou a Körnerovou. To, že hranice mezi českým a německým prostředím nebyly nikdy zcela neprostupné, je dnes veřejným tajemstvím, tehdy však byla utajovaná skutečnost (s výjimkou Ladislava Mňačka - jeho vynikající novely NOČNÍ ROZHOVOR a několika nečetných dalších). Láska - a nejen ona, také slušnost a statečnost - i tehdy bouraly ledy a podobně jako během Mnichova tvořily křehké můstky, které jen výjimečně přežily režimy, za nichž vznikly (SYNOVÉ A DCERY JAKUBA SKLÁŘE, Křelinův nedoceňovaný román BÁBEL). Základní osa vztahu - plamen osudové lásky českého plebejce a německé aristokratky - propůjčuje vlastně válečnému dílu ráz milostné romance plné něžného humoru, vzájemného škádlení a rodícího se silného vztahu. Kachyňovi se zde podařilo vytvořit vyvážený, harmonický umělecký celek, stejně hodnověrný v kresbě Drážďan, scén na gestapu nebo i naopak v zachycení domácího prostředí. Za neobvyklé lze označit i postižení českého "šmelingu", keťasení i náznak kritického pohledu na spolenecké bombardování Drážďan angloamerickými bombardovacími svazy v únoru 1945. Kachyňa tu přesvědčuje nejen jako režisér, ale i scénárista. Pro Vaculíka a Hrubešovou se tehdy jednalo o málo vídanou mimořádnou hereckou příležitost. Toto dnes už zklasičtělé dílo patří nejen v rozsáhlé Kachyňově filmografii, ale v dějinách národní kinematografie vůbec k jejímu zlatému fondu. Oprávněně i zaslouženě. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Kachyňov film bol známy hlavne v dobe svojho vzniku a tesne po ňom a netvárme sa, že nevieme prečo. Nahota nebola vtedy tak bežná, takže M. Hrubešová bola hviezdou z fleku...Po tých rokoch musím povedať, že je to z veľkej časti dosť priemerná love story, ktorú výrazne zachraňuje hlavne zaujímavý záver v Drážďanoch. Asi ma nikto nebude viniť zo spoilerovania, keďža osud tohto mesta i jeho obyvateľov je dosť známy. 60%. ()

Reklama

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo velmi silné a poctivé, a to nejen kvůli závěrečné emocionální náloži. Ta totiž není samoúčelná a vlastně ani nečekaná, je naprosto v souladu s vyprávěním celého filmu. Ten, kdo v něm vidí jednoduchou romantiku nebo svlečenou Hrubešovou, vidí jen velmi malý kus toho, co je vlastně "o nás a o nich" a válce vůbec vyprávěno. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Skoro nahý Lukáš Vaculík, luxus pro zraky dam. Zcela nahá Markéta Hrubešová, luxus pro zraky pánů (i dam:) Samotný příběh nemá sice žádnou extra hloubku, ale je zpracovaný s filmařským umem i patřičným citem, tak jak to Karel Kachyňa umí. Scény, kdy Lukáš a Markéta blbnou na lodi, jak malá děcka, fakt stojí za to:) ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Karel Kachyňa umí pracovat jednak s přirozeností a jednak s melancholickou atmosférou. Tady je navíc výbornej scénář, který sice na první dobrou hraje love story ve válečné době, ale podprahově zejména v poslední části zaznívají neskutečně silný věty a záverečná scéna s babičkou je podaná jako by mimochodem, ale má v sobě neskutečnou sílu.....oznamuje se láskám vašim, že tenhle film je pro vás jak dělanej. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (7)

  • Režisér Karel Kachyňa měl málo materiálu na natáčení, proto se mohla každá scéna natáčet maximálně třikrát. (M.B)
  • Markéta Hrubešová točila tuto scénu již v šestnácti letech a o tom, zda se před kamerou svlékne, rozhodovali její rodiče. Režisér si s nimi sedl, aniž by u toho byla, a probral to s nimi. Oni jí nechtěli bránit. (hippyman)
  • Natáčení probíhalo v Děčíně a okolí. Místo, kde se Kája (Lukáš Vaculík) poprvé setká s Ulrikou (Markéta Hrubešová), je tzv. Dlouhá jízda, která vede na Děčínský zámek, zatímco loď Káji kotví naproti Dolnímu Žlebu, dříve obci Dolní Grunt nad Labem, dnes části Děčína. (Pimburger)

Reklama

Reklama