Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh lásky, která se zrodila v dobách nenávisti... Podzim 1944. Na Labi u Drážďan kotví česká nákladní loď, naložená tabákem. Pracují na ní dva čeští lodníci, Kája Svorník (L. Vaculík) a Bohouš Kotera (A. Procházka). Oba s vědomím inspektora tajně kradou vzácný tabák, který Bohouš prodává na černém trhu v Praze. Hlavně se ale věnují milostným románkům s německými dívkami, jejichž jména si zapisují do lodního deníku. Kájovi se jednoho dne podaří dostat do postele mladičkou Ulriku (M. Hrubešová). Zpočátku si od krásné zrzky udržuje odstup, stejně jako od ostatních Němek, ale brzy zjistí, že se do bezelstné dívky zamiloval, stejně jako ona do něj. Je však doba války a vyhlídky českého kluka nejsou v jeho novém vztahu zrovna růžové: Ulrika je totiž dcerou velitele zajateckého tábora a také snoubenkou nacistického velitele od letectva… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (115)

Lucas87 

všechny recenze uživatele

Nedávno jsem tento film zavrhl po pár minutách, posléze jsem si vzpomněl na svou návštěvu města Drážďany, musel jsem se podívat na něco co souvisí s tímto městem. Tento film je takovým průměrem. Na tomto filmu je největším přínosem hvězda té doby Lukáš Vaculík jako český lodník a rajda Markétka Hrubešová co svou hereckou kariéru začíná jako německá běhna. Film ovšem vůbec nepřipomíná atmosféru německého města, všechno v tom film je moc české, takže nepůsobí přesvědčivě aspoň pro mě, jako by byl problém natáčet tento film v tehdejším NDR. Jeden ze slabších filmů tohoto režiséra. 60 % ()

hippyman 

všechny recenze uživatele

KOMENTÁŘ MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY! silný historicko-poetický film o velké (ne)šťastné lásce, které se do cesty postavila válka, podkreslený chytlavým hudebním pornosaxofonovým motivem, zakončen vodopádem ze slzavého údolí... počáteční průměrný TV look brzy vystřídají kvalitnější momenty a mezinárodní eroticko-romantické linie, které dokáží zrzavě-zainteresovaného člověka skutečně přitáhnout ;-) ale nechybí i následná dávka napětí a podzápletka kriminální... když přehlédneme často opomíjený nedostatek, který trochu vadil i mně (v Drážďanech se mluví česky), pan Kachyňa zabrnkal na těch pár strun tak, že to dohromady skvěle ladilo a já musím jít na (pro mě překvapivě vysokých) 80%. ()

Reklama

cariada 

všechny recenze uživatele

Nádherný snímek o lásce Čecha a Němky ke konci války v Dráždanech. On jako lodník ona v Hitlerjugen. Přesto k sobě najdou cestu. On se snaží přivydělat šmelinou ,která se mu málem stane osudnou. Jeho kamrád zato zaplatí největší daň. Rodiče ani na jedné ztraně nemají z jejich lásky radost a jsou proti. Snímek nám dává možnost podívat se na život lidí s obou stran a uvědomit si jak válka rozdělí lidi i když nejsou špatný. ()

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Líbí se mi atmosféra snímku, zpracování i herci. Pamatuji si , že v dobách mého mládí a pubertálního období jsem tenhle film vnímal jako velmi erotický, vzhledem k obsazení Markéty Hrubešové a jejímu naturelu, se kterým se ve filmu opravdu nešetří. Za zmínku taky stojí vkusný a kvalitní hudební doprovod, který velmi šikovně dokresluje komorní atmosféru snímku. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Pěkný příběh, lehce slzopudná romance, zajímavé umístění děje na říční loď, poctivé tři hvězdy. Za (v uspokojivé míře :-) ukázané dívčí půvaby Markétky Hrubešové (a při vědomí, že je to natočeno ještě za totáče) přihazuji ještě hvězdu. To mi připomnělo - budu si muset k sobě na hausbot taky pořídit nějaký ten „podtrhávací kobečerek“ ...! ()

Galerie (5)

Zajímavosti (11)

  • Ulryka (Markéta Hrubešová) bydlí na adrese V Jirchářích 14 v Praze na Novém Městě a Karel (Lukáš Vaculík) v ulici Žalanského 63 v Řepích. Vybombardované Drážďany představuje zřícenina zámku Zvířetice. Pro jeden záběr si tvůrci dojeli do Německa. Zajatecký tábor je pevnost Königstein – jedna z největších horských pevností v Evropě, jenž leží uprostřed Labských pískovců na stolové hoře Königstein. (sator)
  • Sóla na saxofon hraje František Kop (*1959). (Zlatohlávek)
  • Markéta Hrubešová točila tuto scénu již v šestnácti letech a o tom, zda se před kamerou svlékne, rozhodovali její rodiče. Režisér si s nimi sedl, aniž by u toho byla, a probral to s nimi. Oni jí nechtěli bránit. (hippyman)

Reklama

Reklama