Režie:
Claire McCarthyScénář:
Semi ChellasKamera:
Denson BakerHudba:
Steven PriceHrají:
Daisy Ridley, Naomi Watts, Tom Felton, Clive Owen, George MacKay, Daisy Head, Sebastian De Souza, Devon Terrell, Veronika Strapková, Noël Czuczor, Anna Rust (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Ofélii, která vyrůstá bez matky, si oblíbí dánská královna Gertruda a učiní ji jednou z dvorních dam. Půvabná dívka si brzy získá náklonnost prince Hamleta. Hamlet se ale vrací do Wittemberku, kde studuje. Ofélie se neviděna stane svědkem milostné scény mezi Gertrudou a Hamletovým strýcem Claudiem. Gertruda pošle Ofélii do lesa k léčitelce Mechtildě pro lektvar. Po návratu Ofélie zažije prudkou hádku mezi Gertrudou a králem. A druhý den je král mrtev, údajně ho uštkl jedovatý had. Trůnu se ujímá Claudius a bere si Gertrudu za manželku. Do Elsinoru se vrací Hamlet, má podezření, že jeho otec nezemřel přirozenou smrtí. Ofélie se mu svěří se svým podezřením, že jeho matka byla otci nevěrná. Dozví se, že Mechtild je Gertrudina sestra – dvojče a že byla Claudiovou milenkou. Claudius ji zavrhl a obvinil z čarodějnictví. Mechtild předstírala smrt, když požila vlastnoručně připravený jed. Hamlet a Ofélie se tajně vezmou. Ofélie najde v Claudiově plášti lahvičku s Mechtildiným jedem a dojde jí, že krále otrávil. Claudius se ji snaží využít k tomu, aby špehovala Hamleta. Ofélie ho varuje, on se ji snaží přesvědčit, aby se ukryla v klášteře. Hamlet pozve potulné herce a nechá je sehrát královraždu. Claudius se rozzuří, Gertruda obviní Ofélii a Hamlet omylem zabije jejího otce Polonia… (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (17)
Daisy Ridley předvedla ve filmu pouze jeden výraz - schválně se koukněte do galerie fotek. Na hlavní roli ve filmu tahle herečka prostě (ještě) nemá a v brzké době ani mít nebude. Zbytek obsazení byl spíše jako kompars, bez výraznějších momentů a scén hodných zapamatování. Určitým světlým bodem v temnotě byl Clive Owen, jeho záporák byl roztomile nesnesitelný. ()
Hamlet očima Ophelie? Inu, proč ne? Další filmový počin na základě divadelní hry Williama Shakespeara o Hamletovi, pochopitelně s nutnou úpravou. Máme tu nenávist, patřičnou dramatizaci v rámci daných skutků, smrt, která prostě nesmí chybět a krapet té zamilovanosti mezi Hamletem a Ophelií. Děj nemá smysl připomínat. Je to prostě Hamlet. Kostýmní snímek má pro české diváky jedno specifikum a tím je natáčení v Česku. Výprava je nádherná, scenérie překrásné, co filmové okénko, to vyloženě obrázek. Zajímavé však je, že byť je snímek podle Ophelie pojmenován, spíše budí dojem vedlejší postavy. Ani ten Hamlet není středem zájmu. Vlastně tu hlavní postavou není nikdo. Všichni v ději tak nějak jsou, každý má své místo se svým dějovým vývojem. Nikdo nevyčnívá, nikdo naopak není vržen do pozadí. Jedná se spíše o lehkou romantiku ze středověku s narážkami na Shakespearovo dílo cílené spíše pro mladé diváky. Ti starší velice rychle rozpoznají situaci kdo zabije koho, kdo stojí za politickými intriky, jaký bude další vývoj, atd. Nejdůležitější na celém konceptu však je, že Ophelia začne plně využívat své ženské přednosti a začne ovlivňovat nastavené události. Na dnešní dobu je něco takového in, neboť ženské hrdinky jsou nyní hojně představovány na základě indexu o rovnoprávnosti současných filmových příběhů. To by však v tomto případě nijak nevadilo, jako index rovnoprávnosti rasového. Mezi bohatou smetánkou v evropském středověku tu vidíme i lidi tmavé pleti afrického původu a kupodivu i Asiaty. I ten Hamlet tu má přítele s tmavou pletí. To jako vážně? Takovou představu měl Shakespeare o středověku? Ne, k takovýmto politickým vymýšlenostem historie jsem prostě nekompromisní. Tohle můj dojem ze snímku prostě posouvá hodně hluboko. A pevně doufám, že Hollywood nenapadne něco točit o středověku českém. Asi by jsme se hodně divili, kdyby lidé tmavé pleti byli na Karlštejně, mezi Husity či na dvoře Rudolfa II. ()
Je něco shnilého v království dánském, které lemují vysoké hory pokryté ledem a nejbližší přítel Hamleta je černoch. Ano, jsme v království politickokorektní pohádky, kde se Ofélie neutopí, ale najde azyl v klášteře, kde jsou opět černé řádové sestry, má dítě, ale k otci už příběh nedojde. Ve filmu je vše takové povrchně plytké. Scény jsou svícené jak reklama na pojištění. Noční scény nemají atmosféru, vše je přebarvené a světlo, které má být ze svíček či pochodní je často modré. Na hradbách vidíme skrz gotické ornamenty, které jsou tak světlé, že vidíte strukturu kamene, celá souhvězdí. Model hradu i s malými světélky je obalený postprodukčnímy mračny. Ofélie si po vzoru další Shakespearovy hrdinky vezme jed, který napodobí smrt, ale nelogicky se potopí do jezírka. Asi má žábry, takže přežije a děj tak spěje k happy endu. ()
Celkem dobrý film. Jeho předností jsou nepochybně herci (Daisy, Naomi, Clive), byť představitel Hamleta se mi zdál poněkud nevýrazný. Potěší i stylizace. Vypadá jako mix reálného středověku s romantickým a prerafaelistickým pojetím. Hodně tomu pomáhají naše památky, mezi které můžeme počítat osecký klášter a hrady Křivoklát a Pernštejn. I záběry přírody zcela připomenou naši krajinu. Sice tento stav neodpovídá Dánsku, ale to snad nikomu nemůže výrazně vadit. Rovněž za pochvalu stojí soundtrack, především jeho výraznější pasáže v úvodu a závěru filmu. A příběh? Ten zkrátka odpovídá shakespearovské klasice z Oféliiny perspektivy. Možná by filmu víc prospělo, kdyby se snažil být méně teatrální. Přechody mezi přirozeností a "blanversováním" totiž působí poněkud násilně. Za určitý zápor považuji tendenční zařazění multikulti kvót. Ale mohlo být hůř... :-) ()
To bola typická historická katastrofa, akých tu bolo už veľa. Daisy Ridley dokázala, že sa do Hollywoodu očividne prefajčila. Herecké umenie mizivé, nepresvedčila ma ani v Star Wars. Naomi Watts a Georgea MacKaya mám rád, ale tu nemohol nikto predviesť nič zo svojho talentu. Clive Owen absolútne nechutný a prekvapivo hral jednu z mála záporných postáv. Snímka plná kecov o láske jednej pubertiačky, ktorá je tak rozmaznaná, že sa chce kvôli nevydarenej láske zabiť. Že ja somár sa dívam na snímky kvôli obľúbeným hercom a pri ktorých viem, že ma nebudú baviť. Ale dodržal som moje pravidlo číslo jedna a to že všetky snímky, ktoré si pustím aj dopozerám do konca. Toto ale ukrutne bolelo. ()
Galerie (19)
Photo © Forthcoming Films

Reklama