Tvůrci:
Álex PinaRežie:
Alex RodrigoKamera:
Migue AmoedoHrají:
Enrique Arce, Pedro Alonso, Úrsula Corberó, Álvaro Morte, Miguel Herrán, Alba Flores, Itziar Ituño, Jaime Lorente, Esther Acebo, Darko Peric, Paco Tous, María Pedraza, Anna Gras (více)VOD (1)
Epizody(9)
Obsahy(1)
Policie je Profesorovi v patách a komunikace s tiskárnou utichá. Výsledkem je vzpoura a zatčení jednoho ze zlodějů. (Netflix)
Recenze (75)
„SNAŽILA JSEM SE, ABYSTE MOHLI VOLNĚ DÝCHAT. A VY JSTE NA MĚ SRALI!...“ /// I geniální plán musí počítat s lidskou omezeností… Na "prófu a jeho partu" se valí lavina problémů s rukojmími, policajty a sebou samými. Skoro furt někdo řeší prekérku a proto je to fakt zajímavý. A zakončení se povedlo! /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ** ()
Tento komentář obsahuje spoilery. Nejsem spokojen. Po první sérii, kterou jsem hltal, je druhá slabší, zejména v začátku. Po epizodě s „vyhlášením matriarchátu“ jsem na pár týdnů seriál úplně přestal sledovat a dokopal se k němu zpátky až před pár dny. Druhá věc, která mě dost srala, byly postavy a jejich rozhodování. Jednak jsem dost nesnášel Tokio, která začala hysterčit takovým způsobem, až jsem byl nucen Berlínovi zatleskat za to, co jí nakonec provedl. Ale proč by se tahle čůza nakonec po vykázání nevrátila mezi lupiče, žeáno, a nezpůsobila tím nepřímo smrt jedné z nejsympatičtějších postav. Za druhé jde o postavu Raquel, ze které se ze zásadové policistky stane totální pinda. Její odhalení Profesora je takovou symbolickou tečkou za érou rozumu a profesionality. Jednak Profesora odtáhne na lovecký zámeček, tam ho fackuje, vyčítá mu všechny lži a donese si na něj nevyužívaný erární detektor. Ne, že by ho předhodila nadřízeným jako největší trofej – mozek loupeže. Prostě ho de facto navzdory všem předpisům unese a mučí. Opravdu profesionální a logické jednání, které jistě napomůže vyšetřování. Načež Raquel o dva díly později otočí o stoosmdesát stupňů, kdy po Profesorových slovech o lásce a půlminutovém projevu o zlotřilém bankovním systému („sice si nelegálně tiskneme stamiliony eur, ale jsme ti hodní, koukni na to, jak ECB tiskne peníze a posílá je komerčním bankám“ – WTF?!) překabátí a přidá se k němu. Já nevím, ale tohle tak nějak odpovídá definici toho, co označuju za scenáristickou píčovinu. Nějaké špatné mušky policajtů v takovém případě fakt nehodlám řešit, to je proti výše uvedenému scenáristickému veletoči úplná banalita. Jestli ve třetí sérii bude Raquel po Profesorově boku plánovat další loupeže, ztratí tenhle seriál jakýkoliv kredit. Pokud máte na tohle jiný názor a máte cokoliv, čím byste rozhodnutí tvůrců obhájili, napište mi zprávu, rád si to přečtu (abych si následně poklepal na čelo a zahučel cosi o prdeli). Na závěr bych tak trochu mimo téma dodal, že místní pseudokonzervativní individuum Trevor, které mentálně zkyslo někdy v éře Slovenského státu, úspěšně ignoruju už od čtení komentářů ke Hře na oliheň. Howgh. (1 370.) ()
Pribeh v podaní bývaleho novinára (našťastie už bývaleho) trpiaceho celoživotnou traumom, ktorú si kompenzuje na vyobrazení nesxhopnej polície a na systéme bánk. Hlavný hrdina, ktorého si autor idealizuje a stotožňuje sa s jeho činmi kritizuje bankový system a bohatych ľudí a sám túži po bohatstve, Rache ako emancipovaná žena v policajnom svete kde sa ťažko dostavala po kariernom rebríčku nahor je po 6 dňoch hotová z El Magnifico Professero a doslova z neho tečie (táto postava musí urážať všetky ženy a mnohých mužov, ktorí vedia ženy vo svojom živote oceniť a nežijú v nejakom vymyslenom svete diskriminácie žien a pozerajú sa na ne v prvom rade ako na ľudské bytosti bez akychkoľvek predsudkov), zmysel príbehu sa straca v 3 casti úvodnej serie keď by už boli páchateľom davno odstavené inžinierske siete a boli by bez akehokoľvek kontaktu so svojim El Magnifico Vodcom. Interakcie medzi postavami a vyvoj postáv je nezvladnutý uplne, Helsinky straca nervy kvôli nedostatku spánku ale následne potom ako zabije Osla a uvidí umierať Moskvu je opäť na vrchole síl, výstup 17 rocnej dievčiny voči riaditeľovi tlačiarne iba podčiarkuje hodnoty Západnej civilizacie bez rešpektu voči starším ľuďom (sadnite si raz za čas k poháru piva k 18 ročným študentom ktorých poznáte z futbalu a ich priateliek a zistíte čo za názory vyznava táto generácia - česť výnimkám) a celkovo má serial primitivny príbeh - profesorovi sa niečo pokazí, policia na niečo príde ale profesor na to predtym myslel. Tým príbeh straca zmysel pretože nič by sa nemalo stať keďže na všetko profesor mysle a Netflix nás mohol tejto sračky ušetriť a nechať ju divákom španielskej televízie a ich ovciam so všetkými zlými postavami vylučne z Východnej Európy...málokomu sa podari pokaziť tak dobrý nápad a režisér by mal navštiviť psychiatra.V dnešnej dobe je poruchu osobnosti či pocit menejcennosti možné liečiť a vyhľadať odbornú pomoc nie je hanbou už ani v našich končinách... ()
Druhá série poněkud zchladila mé nadšení z první řady. Scénárista musel tak, jak se blížilo finále loupeže, chtě nechtě začít vysvětlovat a taky přitvrdit ve všech atrakcích, takže tam, kde v první sérii šlo o hru s očekáváními diváka, tady už jsme svědkem twistů, akrobatických výkonů a chování, které má jen velmi málo společného s racionalitou. Některé akce můžete akceptovat jen s obří dávkou nadhledu, viz šílená motorkářská eskapáda Tokio. Je to zkrátka přepálené a taky mi začala vadit ideologie ovlivněná radikálními levicovými hnutími Podemos a Syriza. Pokud v první sérii zločinci hráli s novináři hru na boj proti systému, dalo se to akceptovat právě jako falešná hra, ale v druhé sérii tomu věří i strůjce operace a daří se mu přesvědčit i své okolí. To, co provedli tvůrci seriálu s postavou komisařky, je na pár facek. Pořád zbývá skupina atraktivních a skvěle zahraných charakterů, kvůli kterým stojí za to setrvat s gangstery až do konce loupeže, i tady se dají najít mnohé lahůdkové scény i některé psychologicky zajímavé momenty, ale na víc než tři hvězdičky a 60 % celkového dojmu to nevytáhnu. To, co mi naservírovali tvůrci ve 2. řady, mě varuje v pokusu pokračovat v dalších sériích... ()
Omáčka, velmi křehké vztahy, scénáristické berličky a nevzrušivá podívaná v jednom pokračují. Miliarda to není, ale 984 milionů eur ano. Nejprve si projdeme všechny telenovelácké vztahy v tiskárně a je to slušně řečeno otravné. A vzápětí jsme svědky dalších škobrtnutí Profesora, který bojuje uvnitř tiskárny s povstáním. Zlobí Tokio, skupině chvíli šéfuje Berlín, chvíli Nairobi. A Arturo chystá další „úžasný“ únikový plán. Všechno bych ovšem tak nějak bral, nicméně až skoro otřesně tvůrci uchopili v druhé sérii postavu vyšetřovatelky Raquel. Její role a role Profesora se vyměňují, ale jen dočasně, jelikož „budeš mě muset zabít, protože já se nezastavím“. Nedivím se, že kolegové už Raquel nedůvěřují. Inspektorka je tak trochu urážkou všech žen. Ono je to bídné i v celém policejní sboru, kupříkladu hoši by si měli sakra procvičit střelbu. A naše banda má naopak v samotném finále bezedné zásobníky. Idealistický závěr tomu všemu nasazuje korunu. Upřímně jsem rád, že to mám za sebou. ()
Galerie (5)
Zajímavosti (2)
- Když Helsinky (Darko Peric) dává ve spěchu Arturovi (Enrique Arce) levou vrchní bombu na tělo, nalepí páskou pouze kousek okraje. V dalších mini střizích má Artur bombu přilepenou krásně přes střed. (Shr1nK)
Reklama