Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Dušan Klein natočil podle archivních materiálů československé bezpečnosti film Případ mrtvých spolužáků. Jeho děj se odehrává v roce 1963, kdy do tehdejšího Československa přijíždí západoněmecký obchodník Friedrich Schmidt. Nikdo netuší, že tu má zpravodajské poslání. Chce vyřídit starou záležitost z doby války, kdy se podílel na udání spolužáka Pavla Richtra, popraveného za heydrichiády, a zároveň navázat známosti s vhodnými lidmi, kteří by mohli jednou podle pokynů západní rozvědky pomáhat při narušování československého státu. Jeho cesta je spojena se smrtí tří dalších spolužáků… (Česká televize)

(více)

Recenze (83)

Pepi74 

všechny recenze uživatele

Závěrečné troubení trouby esembáka na klakson jen podtrhuje to že tentokrát soudruzi prohráli. Agent jim za jejich doprovodu odjede na Západ, oni vlastně nic nevyšetří a jediný co je že si Satoranský myslí že je agent teplej a proto chodí za kolegou agentem. A mě se to líbilo. Hvězda za Cupáka, za staré autobusy a za to že SNB není všemocná.. :o)) ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle vydávat za krimi, chce značnou dávku odvahy. Klidně to mohl být 31. případ Honzy Zemana. Nic na tom nezmění inspirace skutečnou událostí, tohle byl prostě normalizační brak o hodných kriminalistech, kteří střeží naši zem před proradnými západními agenty. Akce nula, napětí nula o inteligentím ději nemůže být ani řeč. Zlí agenti jsou samozřejmě z NSR a samozřejmě jsou to bývalí váleční udavači a Sudeťáci. Naštěstí jejich nekalé reje a snahy uškodit naší socialistické republice ve fimu bedlivě sledovalo bystré oko soudruha majora Jaroslava Moučky a Václava Mareše... Vidím to tak, že za Kleinem přišel někdo z ÚV a požádal ho o natočení nějaké krimi o tajných službách. Předpokládám, že osnovu scénáře ten dotyčný už držel v ruce napsanou... Dávám jednu hvězdu za tu nechtěnou komičnost. * ()

Reklama

Aberdeen 

všechny recenze uživatele

Tři hvězdičky pro Milana Riehse. No uznejte, ty nesympatické chlapy, které střihal celou svoji kariéru, uměl na velmi slušné úrovni. Jistě, odmysleme si tendenční pohled na onen případ, popisovaný filmem. Odmysleme si prkenné policejní soudruhy. Ale "single" hysterka Slunéčková nebo bručoun Cupák, to přece zase nebylo až tak marné. Dnes večer jsem nějak pozitivně naladěn, takže hledám na filmu spíš to dobré... ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Případ mrtvých spolužáků není tak úplně skutečný případ. Opět tu máme téma zahraničních agentů - konkrétně jednoho, s přesahem do období nacismu. A policisté si vystačí akorát s tím, aby Schmidta sledovali, což vlastně po celou dobu dělá i divák. Jak říká Jaroslav Moučka: "My jsme zvyklí na klasického agenta a když přijde někdo, kdo nám do té škatulky nepasuje, nevíme co s ním." Socialismus také musel zmínit, že všude nepadají marky z nebe, jak si každý myslí, říká bývalý Šmíd, nyní německý občan. Bohužel to rozhodně není napínavé pátrání jak se nás snaží Čt přesvědčit. A protože jim agent přece jen uteče, je potřeba dodat, že soudruzi udělali, co bylo v jejich silách, jak pro změnu říká šéf kriminalistů. Klasická kriminálka v duchu doby, což by nevadilo, kdyby alespoň měla pořádnou zápletku nebo přinejmenším skutečné napětí či drama. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Jasně, říká se "Moučka", ale já tam teda slyším komouš. A Moučka byl teda kovanej, málokdo mi přijde takhle moc. Těšil jsem se na Cupáka, pro kterého mám slabost, jenže je ho tu málo. Zápletka tu není úplně špatná, ale chybí tempo a detektivka to úplně není. Že je tu západní agent mi nevadí, na druhé straně měli zase východní agenty. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (9)

  • Při natáčení exteriérových scén filmu (točena doba před 13 lety) nemuseli mít filmaři starosti, že by jim kazila záběry přítomnost novějších nedobových vozů. V roce 1976 bylo ještě naprosto běžné, že po ulicích jezdila auta stará 20 a více let. A ta západní velmi zřídka. (Scott67)
  • Ve filmu se odkazuje na legendární film Vyšší princip (1960) od Jiřího Krejčíka. V jedné ze scén tento film právě běží v televizi a v jiné scéně je na něj odkazováno během televizní debaty. Oba filmy totiž společné téma a to udavačství a kolaboraci během druhé světové války. (Posheidon)

Reklama

Reklama