• Padme_Anakin
    ***

    Příběh je sice lehce čitelný a vývoj odhadnutelný, přesto se jedná o příjemnou oddechovou záležitost, milou a úsměvnou. Zita Kabátová si zahrála starší sestru Evy Gerové a na konec se o ni láskyplně postarala. Nemohu nezmínit Theodora Pištěka, v roli správce domu byl skvělý a vtipné hlášky sypal nenuceně z rukávu jednu za druhou. U mě dobrý.(26.10.2019)

  • zette
    ***

    Celkem povedeny predvalecny film, ktery potesi dobrym hereckym obsazenim. Zapletka sice neni nicim vyjimecna, ale nenudi. Pistek s tou svoji Spartou mi trosku lezl na nervy, jak ale klepnam na schodisti rekl, ze jak ony byly mlade, tak auta jeste nejezdila me pobavil:-). Ferbasova ve sve typicke roli, ktera me nikdy neomrzi. Hezke zabery na Prahu.(4.7.2011)

  • Karlos80
    **

    Slabý sentimentální románek natočený podle románu "Spodní tóny" od spisovatelky Marie Blažkové (v třicátých letech ještě třeba předloha k filmu Klatovští dragouni, podle románu "Rozvod na zkoušku"), od nepříliš známého a úspěšného režiséra Oldřicha Kmínka. Od kterého vůbec nejraději mám jen jediný film a to drama Žena na rozcestí o kterém si zároveň myslím že byl jeho asi nejlepším a nejúspěšnějším filmovým počinem. I když..? Samotné vyústění filmu Manželství na úvěr bylo pro mě trochu překvapivé a také pomalu tragické ! Lea se seznámí se svým sousedem, medikem Brožkem (Antonín Novotný), který je v jisté finanční tísni. Lea se s ním proto dohodne že bude financovat jeho studia a on se s ní po dostudování ožení. Všechno je ale jinak než do filmu a do děje vstoupí Ema (Eva Gérová), která se později do Brožka zamiluje..A také pozdější setkání Ley s JUDr. Pavlem Navrátilem. František Smolík jako JUDr. Pavel Navrátil, bývalý spolužák Ley Pohlové ( Zita Kabátová), snad ve své jediné milovnické roli ! Těchto druhů rolí se mu až zas tolik nedostávalo, či spíše se na ně nehodil. Ale přesto pěkné. Hudba od Josefa Stelibského a od tehdy populárních Setlerů s texty Jaroslava Mottla bylo to jediné malé plus tohoto filmu, jinak se spíše jednalo o takový šedý kýčovitý podprůměr a také o něco co už tady bylo ale v daleko lepší kvalitě a podání. 1,5/5* za hudbu a výkony Zity Kabátové.(19.12.2006)

  • Skuby47
    ****

    Tento v televizi méně uváděný slaďák možná nedosahuje kvalit jiných pamětnických komedií, ale ukazuje laskavou tvář prvorepublikových časů. Jako žena se s potěšením dívám na tehdejší účesy, módu, hudbu a záběry staré Prahy. Tyto snímky jsou svědectvím své doby, proto jsem k hereckým výkonům i sladkobolným příběhům shovívavější a nehodnotím je tak přísně. Příjemná oddechovka. Zaujalo mě, jak se na hodině fyziky zmiňuje učitel Bedřich Veverka o televizi.(21.2.2014)

  • NinadeL
    ****

    Po obrovské kampani Hvězdy se Světlem jeho očí bylo jasné, že další podobné filmy se Zitou Kabátovou na sebe nenechají dlouho čekat. Nicméně další román, tentokrát z pera Marie Blažkové - Spodní tony - neměl už tak atraktivní ceny v soutěži, jakými byly dívčí role ve filmové adaptaci. Osvědčenou Zitu tak doplnila rok od roku lepší Věra Ferbasová a debutující Eva Gerová. Výběr to byl šťastný, protože Věra i Eva brzy rozkvetly jako výtečné komičky. Na jistotu pokračovala spolupráce Stelibského v interpretaci R. A. Dvorského. Zápletka je sice možná až příliš moderní a pesimistická, přesto není důvodu nad Manželstvím na úvěr ohrnovat nos. Kromě hlavního ženského tria film oslní záběry tehdejší Prahy a ty nejlepší frky dostaneme od Pištěka, který má lepší vyřídilku než trio klepavých bab Kysilkové, Balek-Brodské a Nollové. Tu a tam mám chuť i na Bělu Tringlerovou, leč byla koč, ale neměla na růžích ustláno.(13.12.2013)

  • - V románu Marie Blažkové Spodní tóny je několik věcí jinak. Původně se děj odehrává na Ostravsku, ve filmu je velice důležitá pražská kapitola. Mezi sestrami Leou a Emčou má být věkový rozdíl 15 let, zatímco herečky Kabátová a Gerová měly mezi sebou jen 7 let. A postava Týny, kterou hraje Věra Ferbasová, nebyla původně takovou uličnicí. (NinadeL)

  • - Eva Gerová, jako začínající herečka, dostala ze tento film honorář 12 000 Kčs. (kosticka7)

  • - V jedné scéně jede spolu kabrioletem Z. Kabátová a F. Smolík po silnici podél Vltavy. Ale Smolík neuměl řídit, tak režisér kladl na srdce Kabátové, ať ho hlídá, aby nešlapal na plyn nebo netočil volantem. Auto pro jistotu táhl jiný vůz na laně. Ale Zita hlídala špatně. V jednom okamžiku Smolík říká: "Podívej se, jak to slunce krásně za tu vodu zapadá!" A udělal gesto, strhl volant a scházelo pár centimetrů, aby se nezřítili do vody. (Elisebah)