Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Brtniik
    ****

    Film jsem viděl v kině a ze začátku jsem pekelně trpěl. Téměř dočtená knížka se ani z daleka neshodovala s tím, co jsem viděl na plátně. Manželku pana spisovatele jsem si ani při nejlepší vůli nepředstavoval jako V.Cibulkovou – namísto milující chytré partnerky podezíravá, jízlivá dračice (obecně tento typ nemusím). Pan Pavelka mne vyloženě štval, stejně jako jindy a v čemkoli. Do této role by se dle mého úsudku daleko lépe hodil třeba pan Jan Jiráň. Jde přece o životopisný film a jmenovaný by mistra docela připomínal! Když jsem si na aktéry konečně zvykl, musel jsem uznat, že film naprosto dokonalé zobrazil jak tehdejší ranní kapitalismus, tak nevyzpytatelná hnutí lidské duše. Ty neustálé mimikry a vzrušení..., ne nepodobné dobré detektivce... A citáty? Ano! Alespoň je nemusím hledat, a kdo se nechce poučit (či alespoň pobavit) je nejspíš pěkný morous... Aňa Geislerová se mi obvykle líbí ve všem a zde neméně báječně ztvárnila (od oka počítáno) tři naprosto odlišné polohy (postavy). Kristýna Nováková-Fuitová byla (i zde) dokonalá. Pan Michal Viewegh psával dosti zajímavé knihy a svého času jsem je všechny měl a četl. I mnohé zfilmování se povedlo, „Výchova“ k nim určitě patří. Spolu s filmem Ženy v pokušení (oba jsou o lásce) se mohou spolehlivě zařadit mezi to lepší, co lze vidět. Se vztahem k ženám a osobními postoji MV (určitě před nemocí) se nemohu ztotožnit, ale snad se mistr polepší a můžeme se těšit na další zajímavé příběhy.(8.4.2015)

  • Mylouch
    ****

    "Srandičky. Srandičky a ... citáty." Originální námět (přepracování Čapkovy pohádky jinak než v Lotrejdo a Zubanda), transformující atmosféru 90.let do stylizovaného tvaru (hlavně zapamatovatelná kamera), využívajícího herecký potenciál Pavelky a Geislerové, skvělý vstup Kristýny Novákové na plátno. 3-4*(21.4.2013)

  • MarkHoppus
    ****

    Anna Geislerová už za svoji hereckou karíéru jasně dokázala, že patří mezi nejlepší české herečky. Ve Výchově dívek v čechách předvedla dobrý výkon a výborně tak doplnila sympatického Pavelku. Film má poměrně dobrý děj, i když se z velké části skládá z milostných pasáží dvou hlavních postav. Možná že kdyby jich tam bylo o trochu méně, filmu by to rozhodně neuškodilo.(31.3.2009)

  • castor
    ***

    Tu a tam rozpačitá adaptace románu Michala Viewegha, kterak se ze soukromého doučování milionářské dcerky vyklube milostné šílenství. Užvaněný učitel Oskar tak pentluje mezi rodinou a dvacetiletou milenkou, pro Aňu Geislerovou to byla další příležitost vykreslit rozmazlenou dívku, co nezvládá hlavně samu sebe. Divoká, nevyrovnaná, manipulativní, touhami posedlá Beáta je v jejím podání uvěřitelná, namísto toho režisérské křeslo dosti zavánělo tápáním i absencí originality.(6.2.2008)

  • andy60
    ***

    Knihu jsem nečetl, ani žádnou jinou od Viewegha. Jednou mně kdosi nějakou doporučil, jako že to stojí za to, tak jsem se zkoušel začíst, ale nešlo to. Prostě mně jeho styl moc nesedí a humorné vsuvky mně vtipné nepřijdou. S filmem je to podobné. Nelze ho označit jako nepovedený, ale rozplývat se nad ním je rovněž neadekvátní. Sice jsem si ho zařadil do své sbírky, ale v dohledné době opravdu nehrozí, že bych se k němu vracel.(9.3.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace