Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rami
    ***

    Není to špatný film, určitě má potenciál. Vieweghovu knížku jsem nečetl a ani se k tomu nechystám, takže ji srovnávat s filmem nemohu. Klady tohoto filmu vidím v Aně Geislerové (+ některých vedlejších rolích) a občasných snahách vyvodit hlubší myšlenku. Bohužel se toto zamyšlení dotýká hlavních postav jen sporadicky. Divák si většinu jen domýšlí, což bohužel asi nebylo prvotním záměrem režiséra. Dost mi zde chybí mezifáze přerodu učitele v milence. Navíc, toho milence jsem Ondřeji Pavelkovi vůbec neuvěřil. Dá se říct, že spíše hraje jakousi roli z české seriálové detektivktivní inscenace 80. let, nežli učitele s rozpolcenými pocity v romantickém filmu. Vše je příliš povrchní, než aby z toho bylo něco lepšího jak lehce nadprůměrný český film. Příběh je v podstatě o ničem a ze strany učitele/spisovatele je to jen pudová záležitost bez citu (což je velký problém, protože právě on příběh vypráví). Učitel je paralyzován svými citáty a neschopností udělat cokoliv zásadnějšího natolik, že se jen celým příběhem veze: učí - snaží se "doučovat" jednu dívku z bohatší rodiny - plkání se zvrhne v milování - vztah víceméně vyšumí - učitel popisuje zcela stroze vývoj své bývalé žákyně - konec. Tedy - kdyby tam nebyl nic by se nestalo. Škoda, mohlo z toho být něco víc, než nakonec je. Dávám 3 hvězdičky (63%) za Aňu.(28.11.2008)

  • castor
    ***

    Tu a tam rozpačitá adaptace románu Michala Viewegha, kterak se ze soukromého doučování milionářské dcerky vyklube milostné šílenství. Užvaněný učitel Oskar tak pentluje mezi rodinou a dvacetiletou milenkou, pro Aňu Geislerovou to byla další příležitost vykreslit rozmazlenou dívku, co nezvládá hlavně samu sebe. Divoká, nevyrovnaná, manipulativní, touhami posedlá Beáta je v jejím podání uvěřitelná, namísto toho režisérské křeslo dosti zavánělo tápáním i absencí originality.(6.2.2008)

  • Malarkey
    *

    Jednou a dost. Po tomhle filmu jsem hluboce přemýšlel nad tím, kdy mě Viewegh bavil. A přišel jsem na to, že mě svými náměty na filmy pokaždý spíš akorát tak rozčílil. Tady s veškerým jeho snažením končím. Jeho příběhy prostě nejsou pro mě. Ale uznávám, že plno herců se s jeho postavami dokáže vyřádit, jako tady například Aňa Geislerová.(25.4.2013)

  • CaptainNor
    *

    Michal Viewegh je spisovatel - živnostník.. Zaníceně o své práci hovoří v televizních talk show, kde líčí průběh svého pracovního dne, jako kdyby chodil do kolbenky. Viewegh žije a píše o jiném světě, než je ten můj a pakliže nikdy nebudu jeho čtenář, sotva přijmu i jakoukoliv filmovou adaptaci jeho románu. A sotva s tím něco udělá sebelepší režisér a tím Petr Koliha rozhodně není. Absenci hlubší myšlenky pod povrchním dějem je nutné nahradit citáty slavných, na které vybral neznámý grafik to nejhorší písmo, jaké mohl. Václav Šašek učinil předlohu svým scénářem aspoň trochu koukatelnou a páni akademici nominovali Vilmu Cibulkovou na Českého lva ve vedlejší roli, s čímž se zcela ztotožňuji. Aňa Geislerová totiž hraje ve všech filmech...- Aňu Geislerovou!(28.11.2008)

  • Morien

    Podivná křečovitost, u které jsem místy i měla dojem, že by mě mohla bavit, nicméně čím blíž ke konci, tím častěji mě spíš napadaly myšlenky, jakým nástrojem bych hlavního hrdinu ubila, kdyby se mi dostal pod ruku. Jestli má některý tvůrce potřebu projektovat se do svého díla jako bezcharakterní slaboch, ať tak nadále činí, ale já se bez pardonu vzdálím. Uvzdychaný projev Geislerové se po delší době rovněž omrzí a potom už na filmu nevidím nic, co by mě mělo zajímat. Vilma však byla dobrá.(7.1.2011)