Režie:
Akira KurosawaHudba:
Masaru SatóHrají:
Toširó Mifune, Masajuki Mori, Kjóko Kagawa, Tacuja Mihaši, Takaši Šimura, Kó Nišimura, Kamatari Fudžiwara, Čišú Rjú, Susumu Fudžita, Kin Sugai, Kódži Micui (více)Obsahy(1)
V Kurosawově hamletovském příběhu společenského skandálu z poválečného Japonska se mladý muž Nishi (Toshiro Mifune) pokusí využít svou pozici v centru zkorumpované firmy k tomu, aby demaskoval muže zdopovědné za smrt jeho otce. Jeden z prvních japonských poválečných filmů noir, jenž sice nepatří ke Kurosawovým nejslavnějším dílům, pro svou myšlenkovou závažnost a nadčasovou platnost však rozhodně stojí za zhlédnutí! (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (60)
Kurosawu mám sice radši, když se věnuje historii a projde okolo aspoň jeden samuraj, ale ani tento jeho noir pokus nebyl vůbec špatný. Detektivní příběh byl hodně dobrej,i když jsem se ze začátku docela ztrácel ve všech těch postavách . Toshiro Mifune nepřekvapivě zase výbornej a některý scény byly opravdu hodně napínavý a šel mi z nich mráz po zádech. Jenom to bylo až moc dlouhý a ke konci už to bylo až moc rozvleklý, i když závěr samotnej byl výbornej. Ale jinak zase jeden z těch výbornejch Kurosawů. ()
PĚT NA STOLE V JAPONSKÝCH. Velmi aktuální film, jakoby někdo zfilmoval pozadí některé z nedávných českých korupčních afér (nebo že by se na světě, ať už kdekoliv, zase tolik za těch více než 45 let od vzniku filmu nezměnilo?). Do detailů vypilovaný příběh o korupci, jejím zametání, smutné neprůstřelnosti lotrů a o pomstě v poválečném Japonsku připomíná Shakespearova 'Hamleta' a Dumasova 'Hraběte Monte Christa'. Toširo Mifune zde vystupuje zase v jiné roli, než na jakou jsme zvyklí z Kurosawových samurajských filmů (a není to jen tím, že je tentokrát oholený). Za srdce vás jistě chytne melodie, kterou si průběžně pohvizduje a jež přešla i do hudby v pozadí filmu. Tradiční optimistický závěr, přes všechno důvěřující v lidskost, na který jsem si u Kurosawy zvykl a jeho filmy i díky němu zamiloval, je tentokrát dost hořký. ()
Povojnová chladná a agresívna dráma z vysokých miest japonského biznisu. Všetko sa točí okolo vyšetrovania rozsiahlej korupcie, oveľa väčší priestor však dostáva tajomný muž, ktorý hľadá svoju pomstu. Toshiró Mifune, ako dvorný Kurosawov herec, je diabolsky temný a neúprosný, jeho hamletovsky poňatá postava je excelentná. Skvelý film, vynikajúca kamera a dynamická hudba, tak typická pre 60-te roky. ()
Nesmírně silný film s nečekaným koncem. Děj má opravdu Shakespearovské proporce, což však zároveň znamená určitou konstruovanost. Úžasná je už tradičně kamera a její práce s šitokoúklým formátem. Celkové vyznění filmu je značně smutné a skeptické. Přitom by si člověk tak moc přál optimističtější konec... Rozhodně stojí za vidění. ()
Zlý chlap spí dobře je dobrá nadprůměrná krimi. Asi nepatří do těch důležitých Kurosawových děl. Každopádně však stojí za to. Toshiro Mifune se zde opět ukazuje v jiné herecké rovině. Jeho postava je takový nevýrazný, brýlatý úředníček, což je u něj změna oproti jaho samurajům. Film vlastně vypovídá o korupci ve vysokých místech a o tom, že bohužel většině prochází. Toto poselství je podtrženo poměrně smutným koncem. ()
Galerie (54)
Photo © Kurosawa Production
Zajímavosti (2)
- Jeden z nejoblíbenějších filmů Francise Forda Coppoly. (Lektor)
Reklama