Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva agenti CIA a bývalí milenci (Chris Pine a Thandiwe Newtonová) se po letech od neúspěšného pokusu o záchranu opět shledávají a jsou nuceni překročit hranice mezi profesí a vášní v tomto strhujícím příběhu globální špionáže, morálního dilematu a smrtelné zrady. (Prime Video)

Videa (1)

Trailer

Recenze (62)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Špionážních thrillerů, kde jde více než o akci spíše o dialogy se v posledních roztrhl pytel. Snímek All The Old Knives/Všechny staré nože se poté chystal od roku 2017, režírovat jej mohl James Marsh (Teorie všeho) a místo Thandiwe Newton ve filmu mohla hrát Michelle Williams. Čas ovšem dělá své, nakonec se režie chopil dánský režisér Janus Metz Pedersen (Borg/McEnroe) a čerstvě je film v nabídce na Amazon Prime. A rozhodně si nějakou formu pozornosti zaslouží.   Jedná se o adaptaci knihy Olena Steinhauera, stěžejní je ovšem fakt, že Steinhauer stojí právě i za adaptovaným scénářem. Hereckou jistotu Chrise Pinea poté doplňuje úžasná Thandiwe Newton ve své nejlepší roli za poslední dobu, ti dva spolu mají vynikající chemii a nakonec z toho vylézá poměrně šikovně napsaná hra na kočku a myš, která si i díky štědré délce (102 minut) dokáže většinu času udržet diváckou pozornost.   Stěžejní zápletka možná spočívá v nalezení krysy v řadách CIA, prim zde ovšem hraje spíše vztah, kteří mezi sebou dvě hlavní postavy kdysi měli. I přes jizvy minulosti a vzájemnou nedůvěru mezi nimi nadále funguje cosi jako láska. Pine i Newton jsou v těchto rolích famózní, komplikovaný vztah jejich dvou postav sedící u jednoho stojí na tom, že se v podstatě jedná o výslech, krom ústřední pointy tu jde ovšem především o zlomená srdce a osobní pocity. A přitom tyto oba faktory fungují ve funkční kolaboraci, kdy to celé především funguje po stránce emocí. V jádru je to tak neskutečně komplexní a krom ústřední špionážní zápletky to funguje i jako obstojná charakterní studie.   Režijní uchopení Janus Metze Pedersena poté není nejzajímavější, kamera Charlotte Bruus Christensen je poté nejzajímavější v momentech u večeře. Nejen, co se týče poměrně výrazného osvětlení, ale především v tom, jak dokáže být intimní a víceméně schopně vyvolat pocit, že divák sedí s Pinem a Newton u stejné večeře. Nejzajímavější ovšem scénář zůstává i v momentech, kdy se vlastně nedá tak úplně odhadnout a celá ta špionážní zápletka je celá poměrně nosná především v tom, že skutečně není prohlédnutelná.   Komornost Všechny staré nože vykupuje tísnívá atmosféra a především postupné zkoumání morálky, které se u dvou stěžejních postav liší. Lehce pomalé tempo vynahrazuje především právě to, že se celý vývoj události nedá úplně prohlédnout. Po vyvrcholení možná může vyvstat lehká horká pachuť nad tím, že se dalo čekat víc, přísliby byli celou dobu až na příliš velké výši a může i dojít k úvaze nad tím, zda všechny intriky možná přeci jen nebyli tak trochu prohlédnutelné. Jenže to neznamená, že by Všechny staré nože jako celek přišli o status poměrně vtahující záležitosti, která ovšem v součtu především na chemii dvou ústředních herců.   Bylo by o poznání zajímavější, kdyby se Všechny staré nože vůbec netočili kolem nějakého spiknutí, ale šlo by pouze o charakterní studií dvou bývalých milenců, které kdysi pojila jedna práce a její obtížnost je rozdělila? Dost možná ano. Na druhou stranu jsou Všechny staré nože poměrně zajímavou podívanou, která si víceméně dokáže diváka omotat kolem prstu...... () (méně) (více)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Solidní komorní konverzačka, která se snaží spojit neslučitelné; a sice le Carrého s červenou knihovnou. Což jde proti sobě hned na několika úrovních. Předně první pracuje s náznaky a nevyřčeným mezi řádky, druhé si naopak libuje ve vztahové doslovnosti. Je to k vlastní škodě mezi těmi dvěma žánry rozkročené natolik, že to pořádně neobstojí ani v jednom. I tak to však mohlo dopadnout výrazně lépe, kdyby mezi ústředním duem byla o poznání větší jiskra, která by do osudového shledání po letech vnášela hmatatelnější pnutí a tenzi. Navíc hra na od počátku jasné vyústění dojmům rovněž nepřidá. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Jo, jo, vyprcávat napříč pracovním kolektivem se prostě nevyplácí. Několik mých, dnes již zaslouženě bývalých, seksretářek či jinak ve stejném dresu kooperujících abusivních štěrbin by mohlo vyprávět. Ač z mého očividně plachého, zakřiknutého a veskrze upjatého vystupování zřetelně předem věděly, že jsem emocionálně zranitelný, něžný, citlivý, hluboce věřící a až za hrob věrný beznadějný romantik, co miluje děti a štěňátka, zneužily tyto bezskrupulózní barakundy a bezprecedentní seksuální predátorky mého postavení, bezohledně mě v nestřeženém okamžiku atakovaly a snažily se mě i přes mé hlasité odmítání (jako: „Odstup a poklekni, ty špinavá nevěstko satanova!), a posléze i důrazná „NE“ v každém druhém slově (např.: „NEopovažuj se mě NEvykouřit!“), umrdat xmrti. Tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct „umilovat“, my, romantičtí snílci totiž zásadně nemrdáme!!! Fuj, to jsou mi ale výrazy a nechutné praktiky! Samozřejmě jsem v koutku své křehké a naivní duše vždy choval naději, že i přes tu nevybíravou až odpornou formu znásilnění jde z jejich strany o skryté vzplanutí čiročiré lásky, upřímně jsem je z celého srdce miloval a chtěl si je pak samosebou vzít. Ó, jak jsem byl bláhový! Téměř vždy se nakonec ukázalo, že to mé zneuctění proběhlo čistě za účelem ohavného ukájení těch nejnižších pudů (zarputilé pokřižování se) či dokonce s vypočítavým úmyslem zaměstnanecké privilegizace a získávání dodatečných pracovních benefitů (dvojí zarputilé pokřižování se)! V posledních několika letech již, díkybohu, máme na podobné poběhlice a seksuální oportunistky díky hnutí #nelžimetoo konečně nástroje účinné obrany, a tak, dojde-li k podobnému zneužití, hned druhý den běžím ještě s oteklým pérem za Cempérem a do tolik progresivního magazínu A2Ass, povím jim celou a nezpochybnitelnou pravdu a ti dobří a spravedliví lidé s těmi nechutnými znásilňovačkami po bolševicku zatočí! Ano, již se nemusím cítit tolik ukřivděný, špinavý a zneužitý jako tadyhle prdel furt vystrkující fešácký milovník a ňuňavý láskač Kryštof Borovice, kterého nevybíravě sodomizovala jeho rasově vyvážená kolegyně a slibovala lásku, svině jedna, ale jak už to v životě bývá, skutek utek, a chudák Kryštof byl z toho pak celý film dost otrávený. Jakož i já při sledování této hnědár CIA (Central Intercourse Agency) telenovely pro zteřelé, otylé zaokenní uliční špiónky se smečkou koček za zády. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Chris Pine má v poslední době hodně špatnou ruku na projekty a jeho spolupráce s Amazonem, mu asi zaplatí nájem ale nezajistí mu kariéru. Po nemastném a neslaném Contractorovi, příchází na diváka totožně působící Všechny staré nože. Špionážní thriller, který se tempem odkazuje na klasiky žánru ze 70. let, ale chybí mu působivý a funkční scénář a zajímavé postavy, potažmo herci. ()

Motinski 

všechny recenze uživatele

Ako konverzačný film sledujúci tragickú udalosť, minimum postáv, prelínanie minulosti so súčastnostou je výsledok nemastný, neslaný, no nie úplný prúser. Hlavne vďaka dvojke Pine/Newton. Čakal som ale viac trileru, viac drámy, viac zvratov aj prepracovanejšie pozadie. Zápletka si to vyslovene pýtala každou ďalšou scénou. Hodnotenie najviac ťahá dole záver. Ten mi ukážkovo vyfučal do prázdna a ešte k tomu som ho očakával skoro od začiatku (čo mi možno nie každý uverí). Námet nie je vôbec zlý, dopad aký mohol mať na diváka bol ale takmer nulový. Za chvíľu zabudnem že som film videl. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Světlo prosvítající skrz „slaninu“, kterou Henry (Chris Pine) krmí Celii (Thandiwe Newton) v restauraci, jasně odhaluje, že se jedná o vegetariánskou slaninu, nikoli o pravou slaninu, a to i přes několik komentářů, že se jedná o pravou slaninu, včetně Henryho, který Celii vynadá, že jí chutná, když tvrdí, že už nejí maso. (Johnny.ARN)
  • Film se odehrává 19. února 2020. V jednu chvíli se Henry (Chris Pine) podívá na svůj telefon a na něm je napsáno: „Pátek 19. února.“ Avšak 19. února 2020 byla středa. (Johnny.ARN)
  • Místo setkání, kde Henry (Chris Pine) a Celia (Thandiwe Newton) večeří, je údajně restaurace „Vin de Vie“ v Carmelu, kde se podává pouze víno, zatímco ve skutečnosti byla prosklená restaurace s výhledem na oceán postavena na zvukové scéně v Londýně s použitím LED kulis. Vypadá nápadně podobně jako Canlis v Seattlu. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama