Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mark Hogancamp (Steve Carell) sa stane svedkom a obeťou brutálneho prepadnutia, pri ktorom utrpí ťažké poranenia hlavy a stratí pamäť. Zdá sa, že Markov zdravotný stav je nevyliečiteľný a spomienky na minulosť navždy stratené. Podlieha paranoji a nedokáže komunikovať s okolitým svetom. Pri zúfalom pokuse nájsť vnútornú rovnováhu či vlastnú minulosť, začne si intuitívne vytvárať nový svet a v ňom alternatívny život. V dome a na záhrade si postaví podivné zmenšené mesto Marwen a zabýva ho bábkami, medzi ktorými je aj on sám – Mark ako hlavný hrdina. A je to hrdina bez hraníc, ktorý sa v ničom neobmedzuje. Osud ho pripravil o spomienky, ale nie o fantáziu. (TV JOJ)

(více)

Videa (12)

Trailer 2

Recenze (80)

Streeper 

všechny recenze uživatele

Docela jsem příjemně překvapená, čekala jsem to o dost horší. Zemeckis je u mě pan režisér, tohle není zrovna jeho nejpovedenější film, ale je v tom hodně cítit jeho práce. Rád experimentuje a tohle byl velký experiment, vizuálně navíc skvěle natočený, ale příběhově hodně slabý. Mark Hogacamp je pro mě taková záhada, mrzelo mě, že se režisér nevěnoval více jeho životu a vrcholem filmu by bylo to jeho napadení, takhle se Zemeckis věnoval tomu co ho baví. Dával život neživým věcem přesně tak jak to Hogacamp viděl, ale já bych raději poznala hlavní postavu a ne neživé barbíny. Je to takové 50 na 50. Steve Carell je navíc v té roli super, hodil se do toho, ale už jsem ho viděla v daleko lepších rolích. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Robert Zemeckis je bezpochyby pojmem. Jenže kromě toho, že je skvělý vypravěč, si dlouhé roky libuje v technologickém experimentování a prozkoumává pestré možnosti současné animace. A právě tím opakovaně naráží. I tady volí hranou podobu s animací. Znovu v tom byly ambice, znovu ale selhal zejména scénář. Fotograf Steve Carrell přežil útok skupinky primitivů. Odnesl si ovšem značné poškození mozku, přišel o veškeré dosavadní vzpomínky a žije sám obklopený figurkami a úctyhodným modelem belgické vesnice z období druhé světové války. Nechybí v ní on coby hrdinný kapitán, sličné dívky i pětice násilníků, kteří mu zranění způsobili. Imaginární svět, který mu pomáhá s traumatem. Když jsme v Marwenu, koukáme na dlouhé ženské nohy a kopeme nácky do zadku, je to radost pohledět. Zemeckis umně prolíná reálný i animovaný svět v jednom záběru, jenže jednoduše předkládá příběh, který spoléhá jen a pouze na svůj dechberoucí vizuál. Přitom je tu i Carrell v reálu, který má s blížícím se soudem projít „proměnou“, která ovšem nestrhne a dění okolo něj je zoufale nevýrazné. Bída je to i s vedlejšími postavami. Prostě hračička Zemeckis v posledních letech ztratil schopnost navázat kontakt s divákem a úsilí věnuje zejména trikovým exhibicím. Emoce tu zapůsobí jen na pramálo diváků, humor schází a průhledný příběh je místy až moc ubulený. Škoda. ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Námet o chlapíkovi, ktorý sa traumatickej udalosti uteká do svojho fantazijného sveta mi pripomenul Gilliamovho Kráľa rybára. Akurát tentoraz si hlavný hrdina svoje predstavy aj zhmotňuje vo forme miniatúr, ktoré si fotí, vďaka čomu nie je považovaný za divného exota, ale získa určitý obdiv ako umelec. Príbeh hlavného hrdinu je síce dojímavý, ale kľúčové dramatické momenty sú stvárnené v jeho fiktívnom svete v ktorom namiesto hercov vystupujú male figuríny. Vďaka tomu tieto scény na mňa nepôsobili dostatočne emocionálne. V tých pár dramatických scénach v ktorých má možnosť sa predviesť aj Steve Carell, len smutne pozerá do blba. Kráľ rybár ma tiež nenadchol neustálymi únikmi do fiktívneho sveta, ale po emocionálnej stránke bol oveľa dojímavejší vďaka intenzívnemu výkonu Robina Williamsa. Pritom sa u Welcome to Marwen scenáristi riadne nadreli pri snahe o prepojenie reálneho sveta s Marwenom. Fanúšikovia série Návrat do budúcnosti sa dočkajú gigantického pomrknutia v podobe rekonštrukcie jej najslávnejšej scény pri hodinách. Výsledkom je netradičný film u ktorého by som privítal, keby sa častejšie venoval reálnemu svetu a ich postavám namiesto rôznym predstavám. Zdá sa, že Zemeckisa už nadobro zaujíma len vizuál na úkor príbehu. P.S: Ten absolútny nezáujem divákov o tento film ma aj tak prekvapil. 5/10. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Je celkem fascinující, že Zemeckis se zapsal jako jeden z nejlepších mainstreamových vypravěčů, kdy mimo jiné Návraty do Budoucnosti a Forrestem Gumpem projevil dokonalý cit pro zájem publika. Pak se u něj ale jednak prohloubila technofilní fetiš a jednak ztratil schopnost navázat kontakt s diváky a začal se soustředit na filmy odevzdané trikovým exhibicím - ovšem bez toho, aby tyto exhibice o sebe vzbuzovaly zájem. Osobně mám rád autorské fetiše, které v mainstreamových podmínkách okázale budují díla bez zjevného ohledu na publikum, ale Zemeckis to dělá hrozně divným způsobem. Jeho filmy působí mrtvolně, bezradně, místy až směšně plytce, jako by byly stále určeny mainstreamovému publiku a podřízeny mainstreamovým limitacím (zde byl sexuální rozměr maximálně potlačen, aby byl výsledek co nejpřístupnější), přitom ale jako by vůbec netušily, co chce mainstreamové publikum vidět. I u Marwenu kroutím hlavou nad rozsahem a užitím počítačové animace, přesto je ale výsledek veskrze otravný a povrchní film, který se neskutečně vleče za svým banálním vyústěním. Tolik práce je vloženo do něčeho tak bezradného! Určitě je to námět na studii. Spíš než na sledování. ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Carella som v poslednej dobe jakživ v dobrom filme nevidel. Marwen môžeme brať v dvoch rovinách. Dejovej a trikovej. Dejová stránka, no príbeh, zápletka, chudáčika na opätkoch dobila pred barom banda zlých náckov a on si teraz robí diorámy, fotí si to ako príbeh a ľudia si na to že je trošku mimo zvykli a žerú mu to. Triková, tam som sa len zamýšľal, ako to dokázali natočiť. Jasné, v dnešnej dobe kde sa dá natočiť hocičo by to nemal byť problém, ale aj tak ma to zaujalo. Pripomínalo mi to tie youtube videá, kde maníci sa hrajú s legom a robia z toho príbehy. Tu to bolo povýšené ešte o úroveň vyššie. Pačil sa mi ten presah do vojnového Belgicka, figúrky vojakov a vybudované mesto. Verím, že keby niekedy takto strihlo mne, tiež by som to asi robil. Muselo ho to stáť nenormálne peniaze. A keď tieto dve roviny spojíme, dostaneme celkom konzistentný, aj keď trochu dlhší film, ktorý je skvelý na vyplnenie času bez potreby sa nad tým zamýšľať, alebo to brať nejak vážne. 3 z 5 ()

Galerie (28)

Zajímavosti (8)

  • Film je natočen na motivy reálné události, jenž se stala v životě Marka Hogancampa. (iampatrik)
  • Po sestřelení snipera z kostelní věže zazní při jeho pádu známý „Wilhelm scream“ (čas 00:20:49). (Puxina)
  • Natáčení probíhalo od 14. srpna do 19. října 2017 v Maple Ridge a Vancouveru v Kanadě. (ČSFD)

Reklama

Reklama