poster

Loving (festivalový název)

  • Velká Británie

    Loving

  • USA

    Loving

  • Slovensko

    Zakázaná láska

  • Austrálie

    Loving

Životopisný / Romantický / Drama

Velká Británie / USA, 2016, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rob Roy
    ****

    Jeff Nichols takhle prostě točí a je to fajn. Pořád si myslím, že svůj nejlepší film má před sebou. Jinak film tu už dobře vystihli ostatní a já tu jen zabírám místo, abych také pochválil svým slovem Joela Edgertona, netušil jsem, že tak dobře zvládne i takovou hereckou polohu, zase u mě o něco víc stoupnul. Mělo se o něm letos mluvit víc v souvislosti s cenami.(9.2.2017)

  • classic
    ***

    Zmiloval som sa nad týmto filmom, ktorý má pozoruhodnú myšlienku, ale nedokáže s ňou pracovať tak, aby som bol vo veľkom záujme, voči sledovaniu. Dúfam, že v skutočnosti to mali Mildred a Richard LOVINGOVCI, o čosi pestrejšie, ako vo filmovom prevedení, pod taktovkou režiséra a scenáristu - Jeffa Nicholsa, ktorého považujem, za nie príliš dobrého tvorcu, možno s výnimkou snímku Mud. Pochválim aspoň hercov, ktorí hrajú, čo im scenár predpisuje, možno, z Joelovej strany, sa v niekoľkých momentoch jedná o účinnú improvizáciu, lebo tento herec je totálnym chameleónom, ale tak to má byť. Ruth Negga si zahrala jeho manželku, ale taktiež, to nie je nič, čo by ma položilo na lopatky, jej nominácia, je do počtu, celkovo, tento, vlastne, minulý rok, je akosi rasovo motivovaný, asi sa splácajú staré resty, keď zavládla veľká nespokojnosť, zo strany Afroameričanov, a tak sa s nimi teraz roztrhlo vrece. Bojkotovali ceny Akadémie, t. j Oscarov, teraz by mali byť, pre zmenu, spokojní, až by som povedal, že vo vytržení. Na oplátku, ja BOJKOTUJEM, aktuálny 89. ročník, ktorý je predo dvermi, to len tak na margo, mám na to svoje dôvody, prečo tak činím... Teraz k filmu. Beloch si vzal černošku, za manželku, na konci 50. rokov v USA, učinili tak ale v inom okrese, v štáte, pretože v ich domovskej Virgínii, sa miešané manželstvá neuznávali, keď sa vrátili domov, niekto ich UDAL, prišla si pre nich polícia, ju na čas uväznili, neskôr sa na súde dohodli na tom, že ich vyhostia zo štátu, v ktorom sa obaja narodili. Nová životná etapa nastala v hlavnom meste, Washingtone, kde po niekoľkých rokoch, na popud manželky, žalovali štát Virgínia, aby sa dokopali spravodlivosti, a tým pádom pomohli ďalším párom, ktoré takto uvažovali, pretože sa vďaka nim zmenila ústava spojených štátov. To je na jednej strane - obdivuhodné, ale na strane druhej, z filmového hľadiska, sa nejednalo o nič, čo by ma znepokojovalo. Nedeje sa tu nič také, čo bolo typické na koniec 50. a začiatok 60. rokov. Richard, je taký ťuťmák, ktorý chodí z roboty do roboty, Mildred sa stará o decká, predtým, na čas REBELOVALI, ale inak, je to priemerná filmová NUDA, z ktorej by sa dalo vyťažiť VIAC, pokiaľ by títo herci ostali, ale prišiel by si niekto iný sadnúť na režisérsku stoličku, vtedy by bol výsledok lepší !(16.2.2017)

  • gogo76
    ****

    Film Loving prišiel potichu a s pokorou a všetkým tohoročným nominovaným černošským filmom v kategórii naj film vytrel zadok. Nepotrebuje kričať do celého sveta, že TU! hrajú černosi a film je o rasizme... Je to ako s hlavnou dvojicou, ktorá v 50-tych rokoch dlho zvádza boj s predsudkami a úradmi. "My vieme, že to prehráme. Možno prehráme zopár bitiek, ale možno vyhráme vojnu..." Pomalým, ale veľmi príjemným tempom vyrozprávaný film pôsobí veľmi nevtieravo a v tom je jeho najväčšia sila. Joel Edgerton zahral mlčanlivého dobráka úplne fantasticky a Ruth Negga mu bola veľmi dôstojnou partnerkou a prial by som jej toho oscara. Veľmi ma zaujal i šéf policajtov - Marton Csokas, zatiaľ známy skôr z vedľajších rolí, ale verím, že sa ešte stretneme. Ako spomína Malarkey film je veľmi realisticky natočený, nie je v ňom žiadna zbytočná umelá scéna, dokonca ani jediná blbá alebo trápna veta. Na filme by som nemenil nič, keď tak možno emocionálne pritlačil v niektorej scéne a možno by to vyšlo i na plný počet. Tá fotka na konci filmu, to bola krása...Silné štyri hviezdy. 80%. Joel Edgerton 100%.(26.2.2017)

  • castor
    ***

    Rok ve vězení natvrdo nebo podmínečné odložení na 25 let v případě, že stát opustí. Tedy svou rodinu a vše, čemu doposud říkali domov. Píše se rok 1967 a vztah černošky a bělocha zdaleka nemá na růžích ustláno. Tvůrci vědí, co chtějí sdělit, jdou k tomu jednoduchou, ale vzhledem k divákovi ne zrovna účinnou cestou. Režisér a scénárista Jeff Nichols, který upoutal například apokalyptickým nezávislým kusem Take Shelter, se totiž rozhodl pro mravenčí tempo a nevzrušivé uchopení. Sice to má svou atmosféru, která myšlenku ještě víc zviditelňuje, a civilně zahrané postavy (minimalističtí Joel Edgerton a Ruth Negga), pod kůži se ovšem dostat nedokáže. S ohledem na to, že víme, jak to asi dopadne, chybí podněty k zamyšlení, a vlastně i pořádné emoce. Asi chápu proč, ale výrazné scény mi jednoduše chyběly. Přesto upřímné.(3.4.2017)

  • dawe04
    ***

    Velmi pomalé, velmi nenápadné a velmi maličké drama. Nichols dramata fakt umí a jde vidět, že se mezi nimi cítí jako ryba ve vodě, Mud (2012) však nepřekonává ani příběhem podle skutečné události o smíšeném páru v 60. letech, který stíhá zákon pro nedovolené manželství ve Virginii. Richard Loving a jeho žena Mildred však hlasitě nebojují za svá práva, ba ani hlasitě netrpí útlakem bělošské většiny. Prostě se rozhodli, že se vezmou a přijímají následky svého činu, i když je odmítají pochopit. Úplnou, nenásilnou náhodou jednoho dne pošle Mildred dopis ministru Kennedymu a jejich případ se začne projednávat před Nejvyšším soudem, což vyústí ve zrušení onoho zákazu manželství smíšených párů. Rich je velmi apatický k šanci nastolit spravedlnost, Mildred se snaží o něco víc, ve výsledku ale chtějí být tihle dva prostě spolu, milovat se, vychovávat děti. Tahle nezvyklá poloha charakterů dramat z doby utlačování práv černochů klade zajímavé nároky na herectví hlavních představitelů, Joel Edgerton a Ruth Negga jsou minimalisticky bravurní, dáma to dotáhla dokonce na oscarovou nominaci. Je to řemeslně zvládnuté drama, které sází paradoxně na nedramatičnost a v záplavě podobných snímků bohužel úplně nevyčuhuje, za uklidněné pojetí však palec nahoru. Nichols však na své opravdové velké drama ověnčené několika nominacemi stále čeká.(25.3.2017)