Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Zajímavě pojatý thriller, který zejména v první půlhodině bravurně buduje napětí a předvádí ukázkovou práci s postavami. Bohužel, poté se to režisérovi Joe Wrightovi začne tak nějak poměrně zoufale rozpadat pod rukama, takže jsme zde nechtěnými svědky rádoby šokujících zvratů, které se ještě navíc střídají s těmi opravdu hloupými. Ve finále tedy dostaneme zmatenou a zbytečně natahovanou podívanou, která ani zdaleka nedosahuje takového věhlasu a nemá ani takové kouzlo jako knižní podoba. Škoda. (Netflix) „Curiosity is evidence of a decreased depression pattern.“ ()
Nevadilo mi to, vlastně mě to i docela bavilo po celou dobu. Byla jsem zvědavá, zda nás čeká nějaký velký nečekaný twist, nebo zda se to vydá tou předvídatelnou cestou, bohužel druhá možnost je ta správná, film má ale hodně zajímavý vizuál, Joe Wright si hraje s každým záběrem, herci a hudba jsou taky moc fajn. Posledních 15 minut už jsou čiré béčko a já musela převracet několikrát oči v sloup. Za mě neurážející film, ovšem když se člověk podívá na jména tvůrců a hereckého obsazení, nelze se ubránit zklamání. ()
Od úvodního odkazu na REAR WINDOW je jasný, že budeme mít co do činění s variací na Hitchcocka. Kamerové průlety zas připomenou PANIC ROOM a překombinovaný děj a haluzní scény již po 20 minutách napoví pointu, která jako by vylezla ze SECRET WINDOW. Ve výsledku celkem zábavná taškařice již viděného s koukatelnou formální stránkou, ale dějově přesranou klišé a "moderními" politicky korektními manýry, kdy !SPOILER! starýho Amy Adams hraje Afroameričan a mají spolu mulatku, což působí jako pěst na oko, protože typově se k sobě vůbec nehodí. V tomto ohledu je film vlastně rasistický, protože manžel mohl být Asiat a mohli spolu mít položlutou mestičku. V neděli ráno u snídaně se to dá přežít, ale koukat na ten prasečí ksicht Amy Adams večer může být celkem oříšek. Vypsychlou schizofrenní píču sice umí zahrát věrohodně, ale srát ji do každýho druhýho filmu smrdí diskrimací fyzicky potentnějších kolegyň. ()
Začal som to pozerať, hovorím si, je to podľa asi nejakej dobrej knihy, hneď hľadám vychytávky na druhý plán a zvraty. Pozerám so záujmom. Po hodine si ale hovorím, čo to kurva je? Nie a nie sa rozbehnúť, nie a nie doniesť a ukázať nejaký záchytný bod aby divák vedel alebo aspoň začal tušiť že čo. Záujem opadol. A čím ďalej to išlo, tým viac z toho bol len klasicky TV film thrillerového typu. Bez zásadného zvratu, s otrlým koncom a vyvrcholením príbehu, ktorý už vlastne nikoho nezaujímal. Joe asi nemal do čoho pichnúť tak na toto kývol. Pozitívum ale je, že blond robí Julku mladšou. Sklamanie. 2 z 5 ()
Ďalšia variácia na stále kvalitné Okno do dvora. Ak bol cieľ v divákovi chaotickým vizuálom a strihom vyvolať pocit psychologickej tiesne a neistoty, vyšlo to. Inak je dej a správanie postáv strašne nahodilé, od veci, nič nemá hlavu a pätu. Hviezdne obsadenie a režisér, ale výsledok je jednoduchá, v podstate brakova, blbinka, ktorá úroveň ako Hitchcockova klasika nedosahuje. Gary Oldman slúžiaci pomaly ako efektné krovie - kto by povedal že aj do takéhoto bodu dospejeme. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Anna (Amy Adams) pozerá pred spaním filmy Temná pasáž (1947), Laura (1944), Rozdvojená duša (1945). (megajalec)
- Natáčení probíhalo od 6. srpna do 30. října 2018 v New York City. (SONY_)
- V úvode filmu je vidieť scénu s Jamesom Stewartom z filmu Okno do dvora (1954), s ktorým má film viacero spoločných prvkov. (megajalec)
Reklama