Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
// Mám strašně rád Okno do dvora. Nejoblíbenější Hitchcock vůbec. O to víc mě mrzí/sere, že místo jednoduchého konceptu, který pořád nabízel kupu skvělých zvratů, se pro tuhle přiznanou kopii rozhodl Joe Wright zápletku tak strašně překombinovat, že by mu ji záviděly i leckteré současné soap opery. Což o to, natočený je to famózně, kompozice, hra s barvami, dokonce i přechody mezi realitou a fikcí tady působí jako od Finchera, ale k čemu to je, když je scénář natolik jednoduchoučký, že tam postavy v jednu chvíli groteskně kloužou po kaluži krve? K čemu to je, když rozuzlení uhodnete po deseti minutách? K čemu to je, když pravděpodobně nejemotivnější scéna filmu nemá žádný skutečný dopad, protože nijak nevybočuje z té řady dalších otravných zvratů, jenž ten film vůbec nepotřeboval k tomu, aby byl dobrý? K čemu to sakra je? Nevim, ale tohle prostě nebylo dobrý. Na závěr jen řeknu, že když už se někdo snaží skládat poctu Hitchcockovi, měl by si brát příklad z Disturbie. Tam to fungovalo, protože se to pořád do velké míry snažilo o něco vlastního. Žena v okně toho řeší hrozně moc, ale v podstatě se nesnaží vůbec o nic. A mě už to vlastně ani nefascinuje, jen nudí. 5/10 ()
Tohle je hodně stupidní snímek! Dosti průhledný děj, kdy už na začátku vlastně víte jaký bude konec. Napětí bylo asi jak když krájíte tupým nožem a co se týče hereckých výkonů, tak hrozně nudné, bez života. Ani Amy Adams to moc nezachránila, i když popravdě to asi bylo to nejlepší z celého snímku... 25% ()
Keďže som takto pred rokom v lete čítala rovnomennú knihu, nevedela som sa dočkať avizovaného filmu. Kniha vo mne dokázala vytvoriť napätie, temnotu aj dramatický záver. Príjemným spestrením pre mňa bola záľuba hlavnej hrdinky v sledovaní noir filmov, v knihe ich autorka aj menovite uvádza, to ma naozaj bavilo, niektoré sa mi takto podarilo objaviť. Ale späť k filmu, mala som asi veľké očakávania, ktoré ostali nenaplnené. Chápem že bolo sa treba držať knižnej predlohy, no celý film sa tiahol, zdalo sa akoby sa tam nič nedialo, a ani atmosféra nebola dostatočne temná. Záver pôsobil akoby to už chceli mať tvorcovia rýchlo “z krku”. Nemôžem si pomôcť čo je mi aj ľúto, že divák celý film len na niečo čaká, ale nedočká sa. ()
Okno do dwora ryloudit. Mě se nelíbilo ani samotné "kultovní" hitchcovské povyražení, a pořád se ještě chystám na Disturbia, ale slibuju, že se minimálně do konce roka, na to vrhnu. Jenže to by nebyl Kurvfix, aby se nám, mastným flekům na botě, neobtěžoval sesmolit sriller, ve stejném rozpoložení jako Dívka v autobuse, či něco takového. Já veřejnou dopravou moc nejezdím, takový exoty, co dokážete v hromadné dopravě potkat. Ženské, co silně šplouchá na věšák, si po večerech, kdy do sebe zalije celý sud červeného vína, kouká na stejné výplachy, jako každý z nás asociálů, teda pardon filmových fanoušků, si taky jednou v týdnu, občas podráždí, doktorskou berlí kundu, se její mastný vlásek připlete do kriminální potyčky, s vrahem od vedle. Jako, na jejím místě se vůbec nedivim, že se bojí o svůj zbytečný život, když se jí tak snadno dá dostat do baráku, páč ten předražený zámečník teprve dodělal první měsíc na učňáku. Někdy jí solidně kope do karborátoru, a pilule co tak rádá snídá s ovocnýma vločkama, začnou dost učinkovat, a divák těžce zpozná, co je realita, a co halušky šáhlý milfky. Dost si to pak pohrává s divákovou inteligencí, a typ jako já, co má problém se soustředit na něco jiného než na porno s lišákama, mi to dělalo dost techle v makovnici. Ale už to není tak špatné, porucha se zlepšuje, baže na to beru prášky, a doufám že někdy nastane chvíle, kdy to zapiju alkoholem, a já se už ráno nevzbudím. Protože dost často se mi stává, že zaspím klidně i deset budíků najednou.. ()
Amy Adams mám po hereckej stránke rád, vie sa dobre predať v dramatických polohách. Ponuro komorný príbeh nie je zrovna úplne "pôvabne" dokonalý ale čo to dokáže zamávať s pocitmi diváka. Miestami to podá také slušné psycho utápanej mysle ako z rangu od majstra Hitchcocka. /60%/ ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
- Založeno na příběhu bestsellerové knihy „Žena v okně“ od spisovatele A.J. Finna. (MeanWhile)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
Reklama