poster

Pahorek

  • Velká Británie

    The Hill

  • Slovensko

    Pahorok

Drama / Válečný

Velká Británie, 1965, 121 min

Režie:

Sidney Lumet

Scénář:

Ray Rigby (scénář, divadelní hra)

Kamera:

Oswald Morris

Producenti:

Kenneth Hyman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • jojinecko
    ****

    4,5*/5 Príbehov "despotický dozorca vs. utláčaní väzni" tu bolo niekoľko, ale tento sa právom radí medzi tie kultové. Je to nielen tým, že Sidney Lumet opäť potvrdil svoje excelentné režisérske kvality, ale aj scenáristickým osobitým prístupom k jednotlivým charakterom a postavám. K tomu sa pridáva vynikajúca kamera, výborný herci a efektívny strih, čo len znásobuje celkový silný dojem. Nečítal som knihu, ale viem si predstaviť, že je skvelá!(19.10.2011)

  • Legas
    ****

    Nesnáším buzeraci a ponižováním. Pahorek ale o ničem jiném v podstatě nevypráví. Těžko jsem se s filmem popral, protože Lumet je velice ostrý vypravěč. Měl jsem několika dozorcům chuť dát pořádně do ciferníku, ne-li víc. A závěrečných 15 minut je už opravdu psycho. Film je ve svém tlaku na diváka natolik působivý, až mi to nebylo místy příjemné. Bude se vám to možná zdát divné, ale z tohoto důvodu dávám jen 4* místo 5*.(7.1.2008)

  • 3DD!3
    *****

    Klenot vybroušený časem a pekelnou výhní. Sidney Lumet takové filmy umí a tenhle i pro diváka vyčerpávající náhled do kárného zařízení kdesi v lybijské poušti, patří k jeho nejlepším kusům. Mám za sebou hodně vězeňských filmů, ale tenhle je v jednom překonává. PAHOREK neukazuje vězení, ale noční můru. Kdyby takhle vypadalo dnešní vězení, bezdomovci by se v Lídlu báli ukrást rohlík a radši jedli krysy z kanálu. Sean Connery exceluje, ale to všichni herci. Není nouze ani o suché, typicky britské, hlášky. Hodně silný závěr, který i se i po skončení zasekne v hlavě. ...ale armáda je k ničemu když se neplní rozkazy!(8.1.2013)

  • Gemini
    ****

    Sidney Lumet, komorní prostředí a pekelná výheň, to už jednou předtím parádně zafungovalo. Naštěstí do téže řeky dvakrát vstoupit lze, takže se nám dostalo výborného zpracování knihy zpochybňující (ovšem ne bezvýhradně) autority a problém s rovnáním lidských páteří. K přemýšlení toho dostanete víc než dost, a předvedou vám to figury realisticky proměnlivé (s ohledem na rozdílnost vaší a jejich situace někdy absurdně působící) a bez rozdílu skvěle zahrané. Dvě hodiny, které vážně stojí za to, i když kratší a údernější Dvanáctka pořád o něco vede;) 80%(21.5.2012)

  • Roman.Ticka
    *****

    Prostě vysokoúrovňová klasa a klasika. Už tak špičkový scénář, nadčasový a stále aktuální, podtrhly skvělá režie a famózní herectví všech. Co scéna to perla, co monolog či dialog to skvost. Od idee přes emoce po poselství a poučení. Bez barev, bez hudby, bez zbytečných frajeřin a vulgárností, perfektní. Sean fešák jak vystřižený z plakátu a černá huba King zaválel jedny z nejlepších a nejvtipnějších scén, borec! Nebudu hledat alegorii v nápadně podobném vzhledu (ne)velitele, ani nebudu hloubat v sarkasmu namířeném proti vojenskému systému, protože to hezky odsejpalo a bavilo. Závěr onu nadčasovost nejlépe vystihl a je platná dodnes, zřejmě navěky. Přesto všecko utrpení mi film znovu evokoval myšlenku na znovuzavedení povinné vojenské služby, aspoň na půl roku, bez rozdílu. Rozkaz.(1.5.2012)

  • - Sidney Lumet chtěl záměrně při detailních záběrech pokřivit tváře protagonistů. Použil tedy pro natáčení celkem tři širokoúhlé čočky, konkrétně 24mm, 21mm a 18mm. (Komiks)

  • - Natáčení začalo 14. září 1964 ve španělském městě Almería. Sean Connery se z tohoto důvodu nezúčastnil premiéry své třetí "bondovky" Goldfinger (1964), která byla právě uvedena v kinech. (Posheidon)

  • - Kompars se skládal převážně z členů španělských ozbrojených sil, španělsky Fuerzas Armadas Españolas. (Komiks)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace