Režie:
Taika WaititiScénář:
Taika WaititiKamera:
Mihai Malaimare Jr.Hudba:
Michael GiacchinoHrají:
Roman Griffin Davis, Thomasin McKenzie, Scarlett Johansson, Taika Waititi, Sam Rockwell, Rebel Wilson, Alfie Allen, Stephen Merchant, Archie Yates (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Být v nacistické Třetí říši malým blonďatým klukem znamená poměrně dost přímočarou kariéru. Tedy aspoň na jejím začátku. Jedním z prvních kroků je členství v organizaci Hitlerjugend, čili v „Hitlerově mládeži,“ což obnáší trochu vojenského drilu, pálení závadných knih, vyhazování věcí do vzduchu, nenávidění židů a podobné hraní si na vojáčky i na válku. A to v partě se spoustou Hitlerovi též velmi oddaných kamarádů. Smysl a cíl to má jednoduchý: stát se řádným a plnohodnotným nacistou. A tím chce být i desetiletý kluk Jojo (Roman Griffin Davis), kterému v tom pomáhá jeho imaginární přítel, tak trochu nablblý Adolf Hitler (Taika Waititi). Adolf Jojovi radí v různých životních situacích a podporuje jej v jeho správném náckovství. Zlom v Jojově životě nastane v okamžiku, kdy zjistí, že jeho maminka (Scarlett Johansson) ukrývá v podkroví židovskou dívku (Thomasin McKenzie). Od té chvíle musí malý Jojo čelit svému vlastnímu zaslepenému nacismu a s tím mu jeho vymyšlený Hitler už může jen velmi těžko poradit. I když se docela snaží. (CinemArt)
(více)Videa (10)
Recenze (843)
Zbytečná rozjuchanost, film chvilkama působí skoro tak bláznivě jako staré němé komedie, což jeho dramatičnosti dodává na křečovitosti. Bláznivost v tomto případě neznamená hravost jako třeba u Život je krásný, spíš je tu taková nepatřičná (trapná, už jsem jen čekala, zda se objeví Američany tak oblíbené prdění a vrážení do skla) a postava Adolfa je úplně navíc. Vtipné to není, kvůli snaze o dětinský humor to není ani smutné. Ale pozadí příběhu o klukovi, co se vypořádává s tím, co si chce myslet a co mu vštěpují dospělí, aby si myslel, má něco do sebe, a stejně tak i naše česká podloubí. ()
To čo malo byť? Nech mi nikto nehovorí, že nemám zmysel pre humor, alebo že som neporozumel tomu, čo tým chcel autor povedať. Tu totiž nie je o čom. Nevkusné, trápne a plné gýču a lepkavého konzumu. To celé skrížené so zúfalým pokusom o stvárnenie nezmyselnosti vojny, holokaustu a ďalších holywúdsky extrémne dobre cuckavých tém, nad ktorými musia všetci producenti zamľaskať ako prasa po pive. A to všetko sa snažilo o akúsi paródiu či humor, ktorý vyznieval dosť čudne, ba priam až odpudivo. Na hranici odpadu. 30/100 ()
Tak podobnú zápletku v rôznych variáciách sme mali v československej kinematografii neúrekom, od Romeo, Julie a tma, až po trebárs Musíme si pomáhat. Takže chápem, že tieto filmy medzinárodné publikum nepozná a tým pádom mu ukrývanie židovského občana v dome civilistu pripadá originálne. Originálny by mal byť aj Hitler ako halucinácia a hlavná postava nemeckého chlapca. Z nejakého dôvodu mi to ale extra inovatívne nepripadalo. Výsledok je ten, že ma Králiček Jojo občas nudil. Ako celok sa mi ale Jojo páčil. 70%. ()
Desetiletý Jojo a jeho imaginární kamarád Adolf by udělali pro Německo všechno. Jenže když malý hrdina zjistí, že jeho maminka doma schovává židovskou dívku, všechno se změní. Taika Waititi natočil vizuálně hodně nápaditý film, ve kterém se střídají dojemné a drsné momenty s humornými a Scarlett Johansson se Samem Rockwellem tu předvádí jedny z nejlepších hereckých výkonů svých kariér. ()
Skvelý film, ktorý mi poetikou pripomenul filmy Jana Hřebejka (Musíme si pomáhat, Pelíšky, Pupendo), ale nebojte sa, napriek tomu je to prvú polovicu „klasický“ Taika Waiiti: plno parádne absurdných komediálnych scén. Možno sa občas budete pýtať, či je práve TOTO správny smer, akým by sa mal režisér vydať, ak chce natočiť film o 2. svetovej a vravíte si, že asi nie, no ale šak točil to Novozélanďan, tak mu to prepáčite, lebo čo on vie o tom, ako to prebiehalo v Európe. No a potom sa to preklopí do druhej polovice A začne vás to škrtiť. A škrtiť. A ešte viac škrtiť. Zdrapne vás to, bráni vám to dýchať, šokuje vás, mrazí, dojíma. Udiera. Vás a vašu dušu, srdce. A na konci ste zničení, použití, emočne vyžmýkaní, smutní, ale zároveň istým spôsobom naplnení a temer na maximum spokojní. Scarlett Johansson a Sam Rockwell sa predviedli v úžasnom svetle. Aplauz postojačky. Pár vecí som napriek snahe tak úplne nepochopil (SPOILER prečo sa Elsa objavila náckom a prečo, keď dostali Jojovu mamu, jeho nechali? SPOILER), ale i tak bravo. Za finálny tanec dvojité. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (43)
- Tržby ze severoamerických kin činily 33,4 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 93,6 mil. (NIRO)
- Rebel Wilson (Fräulein Rahm) prozradila, že její dialogy vycházely ze skutečných výukových příruček pro Hitlerovu mládež vydaných za 2. světové války. (Michi88)
- Film se nezabývá jen láskou mezi Jojem (Roman Griffin Davis) a židovkou Elsou (Thomasin McKenzie). Velmi pozorný divák si může všimnout i dalšího milostného vzplanutí, které je ovšem velmi dobře ukryto a jen lehce naznačeno. Probíhá mezi Kapitánem Klenzendorfem (Sam Rockwell) a jeho podřízeným důstojníkem Freddym Finkelem (Alfie Allen). Když Jojo oba vidí v jejich speciálně navržených uniformách, jak jdou do boje, je možné všimnout si na kapitánově uniformě malého růžového a trojúhelníku. Stejné trojúhelníky, ale mnohem větší a viditelnější, má na svém plášti Finkel. Takto nacistické Německo označovalo za druhé světové války homosexuály. Gayové a lesby byli za války nacisty zatýkáni a posíláni do koncentračních táborů. Když jdou Klenzendorf a Finkel do boje, vědí že s největší pravděpodobností zemřou, a tak se rozhodnou veřejně přiznat svou sexuální orientaci. (Leeenilka)
Reklama