Reklama

Reklama

Zloděj

  • USA Thief (více)
Trailer

Obsahy(1)

I zločinci mají svá pravidla. Americký režisér a producent Michael Mann (nar. 1943) se proslavil především v kriminálním žánru, a to jak v televizi (úspěšné seriály Miami Vice a Crime Story), tak i v tvorbě pro kina (především Nelítostný souboj s Alem Pacinem a Robertem De Nirem). Schopnost napsat přesvědčivé postavy, pohybující se za hranicí zákona, a cit pro atmosféru podsvětí v jeho rodném Chicagu osvědčil už ve své prvotině Zloděj (1981). Prvotřídní profesionální zloděj šperků Frank (James Caan) provozuje restauraci a obchod s auty, aby zakryl své nezákonné příjmy. Chce se oženit a zajistit do konce života, proto začne pracovat pro místního kmotra. Gangster mu zajistí potřebné zázemí i odbyt kradeného zboží, ale když chce Frank skončit, začnou se dít různé nepříjemnosti… Příběh samotářského zločince, který si chce založit rodinu, je od začátku odsouzen k nezdaru. Cítíme to z každého záběru, z temné atmosféry i z hudby skupiny Tangerine Dream. Frank je typickým neonoirovým hrdinou s vlastní stupnicí hodnot a velkým snem, který se nemůže splnit. Michael Mann svým debutem navázal nejen na domácí tradice filmu noir, ale Zloděj se svou melancholií blíží i francouzským snímkům žánru, jak je známe především z tvorby Jeana-Pierra Melvillea. Střídmý výkon Jamese Caana v titulní úloze tuto podobnost jen podtrhuje. V malé roli gangsterského poskoka ve filmu poprvé účinkoval Dennis Farina, kterého Mann objevil v řadách chicagské policie a který se v devadesátých letech stal známou televizní i filmovou hvězdou. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (116)

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Odzbrojujúce syntetizátory Tangerine Dream spanilým spôsobom dotvárajú pulzujúcu atmosféru noci neónových veľkomiest v ranných 80. rokoch skrz Mannovu víziu podtrhnutú silnou štylizáciou, ktorú dotiahol do dokonalosti o päť rokov neskôr v snímke Manhunter. Rutinný príbeh o zločincovi so snom o lepšom živote, uspokojivo napísanom a ešte lepšie zahranom. Caan presvedčivý a Tuesday Weld v mnohých scénach vynikajúca. Mann mal dobré oko na obsadenie, mimo hl. rolí sú tu zaujímavé debuty, z iného cením najmä Belushiho! Dodatočne aj countrymana Nelsona a na sekundu sa tu objavil William Petersen, ktorého do žiare reflektorov o štyri roky neskôr vytiahol Friedkin vo svojom opuse To Live and Die in L.A. a obratom rok na to paradoxne práve Mann, vo vyššie spomenutom Manhunterovi. Po stránke technickej vycibrené a istým spôsobom autentické, po filmárskej detto, po tej režijnej – toto je debut ako vínko. Veľká chuť streliť päť hviezd... ♪♫ / ♪♫ ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Příběh zásadového kriminálníka v podání drsného Jamese Caana, s nímž není radno vy*ebat. Zloděj je asi nejryzejší ukázkou toho, že Michael Mann je mistrem snové obrazovosti. Naprosto parádní režisérský debut. A k tomu s jedinečnou hudbou Tangerine Dream! Vřele doporučuji verzi director's cut, ve které je audiovizuálních lahůdek ještě o něco víc. Tento snímek by rozhodně zasloužil více pozornosti. ()

Reklama

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Skvělá neo-noirovka Michaela Manna, která patří bez debat k jeho nejlepším dílům. James Caan je 'zlej' snad pořád a vlastně bych řek, že to je první pořádná filmová role Belushiho (a navíc kromě účesu na něm nic nepůsobí komicky). Robert Prosky pravděpodobně odvedl skvělou práci, protože každej druhej mafiánskej boss se po něm jmenuje Leo :)) Bohužel na filmu se částečně podepsal onen pověstný zub času a ty heisty tak všeobecně působí tragicky, ale dá se to přežít - koneckonců supermoderních vykrádaček je teď v kinech min. dvacet do roka.. trochu jsem se pousmál, že se těma dveřma od trezoru prořezali kyslíkovým kopím bez kyslíku (ta jedna bomba by jim teda rozhodně nestačila) a ještě by se tam okamžitě udusili, ale když přišel na řadu payday a všechno potom, tak jsem na to okamžitě zapomněl. To mělo totiž ty správný černobílý koule. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Příběh Franka mě vtáhnul hned od začátku, přes den spořádaný občan a v noci zloděj diamantů, James Caan je tu v životní formě, jeho charisma i herecký talent jsou nepřehlédnutelné.. Atmosféra nočního města se stíny postupně kolem Franka nepříjemně houstla a bylo jasné, že ty rodinné plány a vysněné zítřky vezmou za své, no a otevřeně přiznávám, že závěr byl mnohem vyhrocenější, než jsem očekávala.. Zdařilá, zajímavá, napínavá záležitost, stálo za to vidět.. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

„Oldschool je (někdy) zatraceně fajn a sexy :-) Jó to byly „staré dobré (Mannovi) časy“, kdy Michael ještě neexperimentoval s digitální kamerou a vše sázel na jednu kartu v podobě umně vystavěné teskné atmosféry s důrazem na propracovanou a následně rozkrytou psychologii ústřední(ch) postav(y) (viz Manhunter, Heat..). Když měl navíc k sobě po ruce ještě takový (ne)opracovaný klenot, jakým tehdy bezesporu byl (v nejlepších letech a formě) hrající J. Caan coby životem otřískaný (unavený s touhou usadit se a založit rodinu) profesionální zloděj šperků Frank, dostávající se však (po kývnutí na poslední velkou prácičku) čím dál tím těsněji do kleští mezi zkorumpovanou (chicagskou) policii a místní organizovaný zločin vedený mafiánem Leem (R. Prosky) je na nevšední zážitek zaděláno. A věřte, že kořist zahnaná do kouta umí vystrčit drápky a následně pořádně (smrtelně) kousnout, stejně jako vás J. Caan nenechá ani na okamžik na pochybách, že za sebou umí (bez pohnutí brvou) „pálit mosty“. Přičemž, pokud se vám do mysli vkradou myšlenky na určitou podobnost s pozdějším Mannovým majstrštykem HEAT, vězte, že nejde o podobnost čistě náhodnou. V neposlední řadě potěší (alespoň některé z nás :-) T. Weld (coby Frankova osudová žena Jessie). P.s. co se týče zdejších nářků nad syntetizátorovou hudbou, dotazy (stížnosti) obratem směřujte na uživ Gilmour93. Určitě vám to milerád „osvětlí“. Souhlas, k „80´s“ padne jako dětská prdelka na nočník. Ostatně své by k tomu měl(i) jistě co říci i J. Cameron resp. B. Fiedel. Napoprvé za (silné) 4*, napodruhé (i s přihlédnutím k závěrečnému stylovému finále, které jsem si musel ihned po závěrečných titulcích dopřát znovu a překonávající v mých očích „face to face“ (z) HEAT) - 91% Přičemž doporučuji podávat za deštivého večera s panákem tulamorky po ruce. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (23)

  • Dům, který byl vyhozen do vzduchu, byla vlastně falešná struktura před přední části reálného domu, nicméně, když replika vyletěla do povětří byl těžce poškozen i skutečný dům za ní. Obyvatelé z okolí byli přestěhováni do hotelu na dobu natáčení. (c.tucker)
  • Trezor z úvodnej scény bol skutočný a produkciu stál $10,000. (Real Tom Hardy)
  • Nástroje na vloupání používané v celém filmu (jako je hydraulická vrtačka použitá v úvodní sekvenci) nebyly rekvizity, ale skutečné nástroje, na které byli herci vyškoleni. Nástroje byly dodány skutečnými zloději, kteří sloužil jako techničtí poradci na filmu, hlavně John Santucci, který také ve filmu ztvárnil seržanta Urizziho. (c.tucker)

Související novinky

Zemřel herec James Caan

Zemřel herec James Caan

07.07.2022

Z amerického Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve středu večer opustil filmový svět americký herec James Caan, jehož si diváci mohou vybavit ze snímků jako Příliš… (více)

Reklama

Reklama