Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policista John McClane přilétá na Vánoce do Los Angeles za svou manželkou Holly a dětmi. Holly pracuje pro japonskou společnost Nakatomi, v jejímž mrakodrapu se právě koná vánoční večírek. Holly odešla z New Yorku za prací, zatímco John tam zůstal. Nyní zjišťuje, že Holly používá v práci své jméno za svobodna. Jde se do koupelny upravit a mezitím do budovy přijíždějí ozbrojení muži. Zabijí strážce, uzamknou výtahy, všechny vchody a odpojí telefony. Potom proniknou na večírek a John z koupelny zaslechne střelbu. Podaří se mu nepozorovaně utéct do vyššího patra, kam později útočníci odvedou ředitele společnosti Nakatomi. Chtějí po něm přístupové heslo k počítači, který mimo jiné řídí trezor, ze kterého chtějí ukrást dluhopisy v hodnotě stovek milionů... Ředitel se jim snaží vysvětlit, že trezor má sedm zámků a on zná kód pouze k jednomu – a i ten jim odmítne dát. Hans, vůdce útočníků, ho zastřelí. John spustí požární alarm, aby přivolal pomoc, ale útočníci zavolají hasičům, že poplach je falešný. Díky tomu ale zjistili, že je někdo v horním patře, a pošlou tam muže se zbraní... John teroristu zabije, sebere mu zbraň a vysílačku a jeho tělo pošle dolů výtahem. Bratr zavražděného, Karl, chce Johna ihned najít a pomstít se. John použije ukradenou vysílačku a snaží se přivolat pomoc, ale jeho volání slyší i teroristé a dojde jim, že John bude někde na střeše. Volání zachytí i policie, ale nevěří Johnovi, že se něco děje. Když pak ale ve vysílačce zaslechnou střelbu, pošlou tam na kontrolu hlídku. Seržant Powell dojede do Nakatomi, promluví si se strážným, což je ale nastrčený terorista, a v klidu odjíždí s tím, že nic podezřelého nenašel. Když ho John vidí odjíždět, vyhodí z okna mrtvolu dalšího teroristy, kterého při přestřelce zabil, a začne z okna střílet... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 319)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Skutečnost, že americký filmový průmysl vedou židé, cenzuru katolíci a diváci jsou protestanti, ukazuje na tamní mimořádnou spolupráci: jedněm jdou do kapsy výdělky, druzí zajistí odstřiháním závadností návštěvnost a třetí se přijdou poveselit do kina. Nestojí právě na tomto velký trik Hollywoodu, o němž vypráví první Smrtonosná past? Na elementární úrovni ten film můžeme samozřejmě číst jako příběh o newyorském policajtovi, který vystřílí bandu teroristů, ale vedle toho tu máme i příběh o nacistovi Gruberovi, kterého přivábila do mrakodrapu chuť nastřádaných židovských peněz. Gruber se svými německými pohůnky představuje cosi jako relikt, který se nepodařilo chytit spojeneckým oddílům před Norimberskými procesy. Jestliže měl Goebbels za nacistického Německa na starost vnitřní Německo a Hitler válku, pak tady zajišťuje analogicky PR-ko dekadentní aristokrat s pokřiveným světonázorem Gruber a válku jeho pochopové určení na špinavou práci. Co je ovšem klíčové a co si uvědomil Marlon Brando, židé a představitelé mocné židovské lobby, kteří kontrolují a vládnou Hollywoodu, si dávají dobrý pozor, aby ve filmech nebyli nikdy zobrazováni negativně a už vůbec ne jako loutkáři hýbající světovou šachovnicí, a proto jsou v první Smrtonosné pasti filmu vydávány za Japonce, konkrétně za japonskou finanční společnost Nakatomi sídlící v moderním mrakodrapu v centru L.A. Podobná cenzura proběhla mimochodem v Německu, kde jména jako Karl a Hans, ale i Fritz, Kristoff nebo Heinrich nahradily jejich anglické ekvivalenty. Kdo je pak ale Willis, který nám v triádě teroristé-oběti-zachránce chybí? Willis je nejspíš novodobá kombinace Abraháma, Mojžíše a krále Davida v jednom. Prostě Superman, sám velký Jahve, který se zjevil, aby po Egyptu, Asýrii, Babylonu, Římu opět vysekal židy z problémů. Odsud chápeme i původ slavného výroku Johna McClanea o krůtě a obyčejným vánočním stromečku, kterým odkazuje k šábesu (židé Vánoce neslaví, to je další kamufláž pro západní křesťanské publikum), kdy by se mělo v klidu odpočívat, jenže on musí lízt v nějaký blbý rouře. Podobný výrok známe z Biga Lebowskiho, který rovněž o šábesu nekoulí. Jenže záchrana lidských životů je přece jen něco jiného než kuželky. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Ani po mnoha letech mě nepřestane udivovat sofistikovanost této nesmrtelné klasiky. Osmdesátkové akce s nadliskými hrdiny, přepálenými zápletkami a nereálnou akcí jsou daleko, daleko za skvostem jménem Die Hard. Divák jakoby očima hlavní postavy poznává složitost situace pěkně postupně, pevně drží krok s jeho uvažováním a logikou, dostává se mu pod kůži... Díky režisérskému smyslu pro detail, velice vhodnému hudebnímu doprovodu a samozřejmě charismatickému Willisovi se jakoby sami ocitáme přímo v akci. Film se nemusí hnát za hromadami mrtvých, plížení se v chodbách a postupné potahování teroristů za ocásek, byť jejich plán je také pekelně promyšlený, dokáže předčit napětí a intenzitu kdejaké přestřelky. 9/10 ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

Klasika akčního žánru. Ani v nejmenším geniální, nicméně fakt, že byla první se jí upřít v žádném případě nedá. I Willis jako hlavní hrdina byl v tu dobu něco nového a v podstatě definoval novou éru moderního akčního hrdiny. Od této chvíle už nebyla in sto tunová mašina s kulomety v obou rukou, která bez jediného škrábance likviduje tuny zloduchů. Začal být in hláškující sympaťák, jehož zbrklost ho nejednou stála nějakou tu kapku krve. Nelze nedodat, že v této době byl zřejmě režisér McTiernan pod vlivem nějakých omamných prostředků, protože později (specielně v současné době) točil už jen jednu sračku za druhou a ke kvalitě jeho prvních filmů se už pravděpodobně nikdy nedokáže vrátit ani po stránce formální, natožpak obsahové (žánrový průkopník). ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Na světě je 9 milionů teroristů a já zabiju zrovna toho, kterej má menší nohu než moje sestra." S pistolí v ruce, sarkasmem v ústech a dotěrností v genech se John McClane rozhodl překazit rafinovaný obchod poctivým teroristickým obchodníkům. Tak vítej, Johne, a veselé vánoce. Rád tě kdykoli znovu uvidím - třeba na letišti, v ulicích New Yorku, v kybernetickém neznámu nebo třeba v Černobylu. Všude nám bude fajn. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Klasika akčného žánru, kedy Hollywood ešte vedel točiť akčné filmy s nesmrteľným samurajom v hlavnej úlohe, ktorý je vždy v správny čas na správnom mieste, navyše sú preňho teroristi a iné podobné hrozby len čírymi hrozbami, na ktoré dokáže aj v okamihu potencionálnej smrti vychrliť príval humorných poznámok. John McClane je nezabudnuteľná postava, akčné kúsky sú vybrúsené, vianočná atmosféra to celé korunuje. Jednoducho klasika. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (172)

  • Hans Gruber (Alan Rickman) byl zařazen Americkým filmovým institutem AFI v žebříčku nejzápornějších postav v dějinách amerického filmu na 46. příčku. (TheDude)
  • Zahrnutý do zoznamu Amerického filmového inštitútu z roku 1998 s 400 filmami nominovanými na 100 najväčších amerických snímkov. (WalterIK7)
  • John McClane (Bruce Willis) má při útěku větrací šachtou bílé tílko. Když však ze šachty vylézá, tílko je zelené. (Kroup4)

Související novinky

Stav Bruce Willise se zhoršil

Stav Bruce Willise se zhoršil

17.02.2023

67letý legendární herec mnoha ikonických rolí Bruce Willis ukončil kariéru v březnu loňského roku kvůli afázii, nemoci, která poznamenala jeho schopnost mluvit a porozumět řeči. Tou dobou měl… (více)

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

29.11.2022

Ve věku šestašedesáti let odešel americký televizní, filmový a divadelní herec Clarence Gilyard Jr., jehož si většina diváků vybaví z televizních obrazovek jako rangera Jamese Trivetta, věrného… (více)

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

29.07.2021

Pět let strávil producent Lorenzo di Bonaventura přípravou šestého filmu v sérii Die Hard neboli Smrtonosná past. Snímek pojmenovaný jednoduše jako McClane byl totiž původně oznámen ještě před… (více)

Reklama

Reklama