Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    *****

    Hrabalovské pábení se stalo zhruba od poloviny šedesátých let fenomenem české - a možná nejen české - kultury a doslova životního stylu mladších generací té doby. Do jisté míry bylo únikem, do jisté přesahem doby, která je zrodila. Kersko a osobitost jeho obyvatel je ve SNĚŽENKÁCH povýšena na uměleckou a možná až estetickou kvalitu. Jinak totiž nelze přehršel svérázných postav, osobitých rčení a obratů interpretovat. Ústřední body této mozaiky příběhů jsou dva: spor o kance a Leliho tragický osud (v nezapomenutelném Hanzlíkově ztvárnění). Podobně jako v případě OSUDŮ DOBRÉHO VOJÁKA ŠVEJKA ale i tady prosvítá skutečná podoba českého průměru, chcete-li české malosti. Scény se zasedacím pořádkem, několikerý vznět, hrozící rvačkou a uhašený náhodou, malost a provincialismus, které z toho čiší (až trapná školní scéna po zastřelení kance s učitelkou Šafránkové jako smiřovatelkou dubových hlav) této zdánlivé idyle propůjčuje až satirický "truchlosměšný" ráz. Schopnost - Hrabalova i Menzelova - vidět věci v souvislostech, poetizovat, ale nikoliv idylizovat nebo vědomě lhát, tvoří monumentální typy a znamená skutečné velké umění. A nadčasové - chcete-li i klasické - hodnoty.(2.12.2007)

  • Tosim
    *****

    Neskutečně věrné vyprávění o lidech a lidičkách chatové osady v Kersku, která byla, jako ostatní, tak typická pro život v socialistickém Československu. Bohumil Hrabal prostě čerpal ze života a Jiří Menzel mu byl jen nápomocen. Překrásné výkony předvádí mnohkrát citovaný Jiří Krejčík (JÁ JSEM VÁS VAROVAL, PÁNOVÉ, JÁ VŠECHNO SEŽERU) - ten se musel při natáčení dobře bavit a dále pak Ferdinand Havlík v roli zasloužilého umělce, co ilustroval slabikář, podle něhož se děti učí (JÁ ŽÁDNÝ ZFUŠOVANÝ OBRAZY NEDĚLÁM!!!)(9.5.2003)

  • Anderton
    ***

    Možno som posledný "čechoslovák" nad tridsať, ktorý túto klasiku videl až teraz, 30 rokov po jej vzniku, takže nemám na ňu žiadne príjemné nostalgické spomienky, ako napríklad na Vesničko má, středisková. Film na mňa pôsobil už značne retro a tento pocit nebol príliš príjemný. Nečítal som nič od Hrabala a od Menzela som videl iba povinné minimum, takže kvality tohto diela asi nedokážem plne doceniť. Česi (a slováci) na "vesnici" sa radi nažerú, vypijú si, zaspievajú si a pobijú sa. Holt takí sme boli, sme a budeme, ale mňa toto ironické figúrkárčenie a ukážka typického čechíčkářství z dôb minulých už dnes príliš nebaví.(19.1.2013)

  • Kothy
    ****

    Základním tématem je lov kance dvěma mysliveckými spolky a následná tahanice o to, kdo ho dostane a jak ho připraví. Nakonec se teda nějak dohodnou, ale stejně to skončí špatně. Chudák Jaromír Hanzlík ani ten guláš nedovezl. Má tam dobrou roli. Sbírá všechno staré harampádí. Třeba má hromadu levých bot: "Co kdyby někde měli samé pravé?: :D(31.1.2013)

  • Mariin
    ***

    Další typicky český film, ani nijak veselý, ani myšlenkově nijak příliš hluboký. Zase taková "menzlovka", která si hraje na něco víc než je. Film je v podstatě o žranici a chlastání (a rivalitě) myslivců, ani závěrečná scéna s umírajícím "Hanzlíkem" tomu nijak už nemůže pomoci a zvednout laťku o něco více...Hrabalovské pábení na mne nijak nezabírá.(6.2.2008)

  • - Klarinetista drží klarinet obráceně, levou rukou na místě pravé a naopak. (L_O_U_S)

  • - Bohumil Hrabal bol s predstaviteľom Franca - Rudolfom Hrušínským tak spokojný, že mu k filmovému kostýmu zapožičal svoj klobúk. (Raccoon.city)

  • - Jiří Krejčík (Karel) často fušoval Jiřímu Menzelovi do natáčania, a preto medzi nimi panovali časté hádky. (Jello Biafra)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace