Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MikO_NR_1909
    ****

    Čo sa týka obsahovej roviny a prípadnej úvahovej stránky pre využitie filozofických otázok, daná téma tu do československej epochy počiatkov osemdesiatych rokov prináša (v niektorých bodoch) dačo podobné ako Páni kluci, ktorých som videl totožný deň. Rovnako nadväzujú na novú vlnu rokov šesťdesiatych, ale tentokrát bez politického rozmeru. Viac sa sústredí na rodovú komplexnosť prostého čechúňa, ktorý sa miesto osvety a dobrých vzťahov venuje alkoholickým rituálom, hundraniu a horekovaniu. Menzel si miesto dejotvorného vyvrcholenia vezme na paškál sviňu, ktorá je naraz ústrednou, spojovateľskou a kľúčovou frakciou poetického deja a kašle na epickosť najlepších časov Vojtěcha Jasného. Veľkú úlohu zohráva kamera Jiřího Macáka, ktorá je v tomto konkrétnom prípade rozprávačom číslo 2, hneď po spomínanej virtuozite nedejového Menzela.Tiež je svojim spôsobom nezaujatá, spravodlivá, nedáva do pozornosti jednu postavu nad druhou v nejakej (viac)únosnej miere.(29.9.2015)

  • B!shop
    *****

    Film postaveny v podstate jen na hadce dvou spolku o divocaka a jeho nasledna konzumace. Perfektni adaptace Hrabala. Menzel opet ukazal, ze je vybornej reziser. Spousta nezapomenutelnejch scenek a dialogu a vyborny herci v cele s Hanzlikem a Hrusinskym. Jeden z mych nejoblibenejsich Menzelovo filmu.(6.3.2005)

  • lekr
    ***

    Nemůžu si prostě pomoct. Všichni moji příbuzní a přátelé ( nejen z csfd ) říkají že Slavnosti sněženek jsou nezapomenutelná kultovní klasika ale já to rozhodně tak nevidím!! Dle mě je to normální průměrný film s tak trochu podivnou zápletkou který se nechal příliš unést nostalgičností literární předlohy až mu lze komedii těžko uvěřit protože od celkem vtipného honu na divočáka mi film přijde jako nudné plkání které dospěje k hodně smutnému a nevhodnému konci...(19.10.2009)

  • MontyBrogan
    *****

    Na lesnú asfaltku padá hmla. Životy dedinčanov plynú lineárne. Občas sa zapíja divina, občas kocovina. Vtipy padajú medzi rečou len tu a tam. Ale z Menzelovho a Hrabalovho pohľadu tieto atribúty stačia, aby vrcholila poetika. Keby som mal niekomu pustiť jeden ich film, asi by to bol tento. Teda ak by mi Skřivánci uleteli z nite.(7.9.2013)

  • Anderton
    ***

    Možno som posledný "čechoslovák" nad tridsať, ktorý túto klasiku videl až teraz, 30 rokov po jej vzniku, takže nemám na ňu žiadne príjemné nostalgické spomienky, ako napríklad na Vesničko má, středisková. Film na mňa pôsobil už značne retro a tento pocit nebol príliš príjemný. Nečítal som nič od Hrabala a od Menzela som videl iba povinné minimum, takže kvality tohto diela asi nedokážem plne doceniť. Česi (a slováci) na "vesnici" sa radi nažerú, vypijú si, zaspievajú si a pobijú sa. Holt takí sme boli, sme a budeme, ale mňa toto ironické figúrkárčenie a ukážka typického čechíčkářství z dôb minulých už dnes príliš nebaví.(19.1.2013)

  • - Skladba „Poustevník“ od Bedřicha Nikodéma, která ve filmu zazněla, se objevuje i během Hrabalovy povídky, která byla zpracována ve snímku Perličky na dně (1965). (artcha)

  • - Postava akademického malíře Junka (Ferdinand Havlík) je inspirována skutečným malířem Václavem Junkem (nar. 1913), který měl v Kersku chatu. (navabaca)

  • - Jiří Krejčík (Karel) často fušoval Jiřímu Menzelovi do natáčania, a preto medzi nimi panovali časté hádky. (Jello Biafra)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace