Reklama

Reklama

Film režiséra Vladimíra Michálka je postmodernistickou vizí nedokončeného románu Franze Kafky "Nezvěstný". Do Ameriky počátku 20. století, země velkých vzletů i velkých pádů, přijíždí mladý Čech (M. Dejdar). Jeho strýc (J. Lábus) je nejbohatší muž Ameriky. Synovce přijme jako vlastního syna za podmínky absolutní podřízenosti. V tvrdých poměrech, tolik vzdálených idylické Evropě, mladý muž neobstojí. Je strýcem tvrdě a nečekaně zavržen. Amerika mu nastaví svoji druhou tvář – stává se z něj vyděděnec bez budoucnosti. Filmová vize mu však jistou naději poskytne. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (194)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Já si prostě nemyslím, že by se měl někdo chopit Kafky. Ať ho lidé rozebírají, ať ho zkouší pochopit, ale zkoušet podle něj točit film nebo třeba psát a kreslit komiksy, prostě nebude fungovat. Jasně, nemusí to být špatné, ale nebude to ani skvělé. Bohužel v tomhle případě je nejsilnějším dojmem hudba a finální píseň. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Říká: "Má ruka je karamela. Má ruka je mramor." Pro ty, co podlehnou vedlejším svodům. Jsou vyrušeni z hlavní ambice. Po říčné vlně, tsunami vamp dlaně. Amor, coby zátočina srdce, zalije armádu ramen mrakodrapů bez citu. Modřiny /ze/ zaoceánské peřiny, když dotknul se proudu rodu "orwellovských" rohů. ()

Reklama

kulyk 

všechny recenze uživatele

On to ten podvyživený hebrejský němčour nedopsal, co? No, je to vidět. Kafku přenést do vizuálna, to je úkol nadlidský, patrně nemožný, ovšem o to více láká. Pěkně si tak pohrát s depresivnem a beznadějí, kámoši museli Michálkovi závidět. Není to pokakané, některé scény kafkovinou přinejmenším zavání. Hudba Lucie se k danému tématu tak evidentně nehodí, až relativně sedla a přinejmenším nic nekazí. Ozák asi není nejlepší variantou pro osudem smýkaného Rossmanna, ale co už. Nechci nikoho zrazovat, vidět by měl kdejaký pseudointoš, řadil bych do povinné výbavy kavárenských cintálků. ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Michálkova prvotina je pro mě trochu schizmatickým filmem. Vzhledem k režisérovi jsem k Americe přicházel s větším očekáváním. To, co jsem dostal, byl kříženec Metropolis a podivné televizní adaptace (byť s poměrně precizní kamerou). Polovina herců neuměla hrát, na druhou stranu ta druhá půlka to bohatě vynahradila. Proto i já zůstanu s hodnocením na půli cesty a možná ho změním, až si přečtu předlohu. Otázkou je, kterým směrem... ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Velmi sympatický počin v rámci českého porevolučního filmu. Vůbec nejvíc mě oslovilo výtvarné zpracování od Róny a architekta Goetze. To se opravdu v našich luzích a hájích jen tak nevidí. Skvělá je i muzika, není od Lucie, ale jen od Dvořáka s Kollerem za asistence Hladíka jr. a dodává filmu správně ponurou atmosféru. Té Lucie se dočkáme až na konci (Pápapápá). V neposlední řadě z toho kouká ta kafkovština a člověk dostane hodně prostoru a témat k přemýšlení: Jediné co trochu vázne jsou pro mě herecké výkony. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (10)

  • Výtvarné ztvárnění filmu malířem Jaroslavem Rónou bylo inspirováno Verneovkami Karla Zemana. (hippyman)
  • Libor Bouček sa vyjadril, že pre neho je film: "Symbolom deväťdesiatich rokov, kedy sme si mysleli, ako to tu u nás ekonomicky rastie a dotkneme sa tej Ameriky." (Arsenal83)
  • Jedná se o první kinematografický film podle Kafky v české produkci. (Snorlax)

Související novinky

SOUNDTRACK Poděbrady - 27. srpna

SOUNDTRACK Poděbrady - 27. srpna

01.08.2016

David Koller, Dasha, Michael Kocáb, Michal Pavlíček, Ondřej Ruml, Michal Dvořák a další hvězdy v sobotu 27. srpna vystoupí na velkolepém multimediálním koncertu filmové hudby pod poděbradským zámkem… (více)

Reklama

Reklama