Režie:
Dan ScanlonScénář:
Dan ScanlonKamera:
Adam HabibHrají:
Chris Pratt, Tom Holland, Julia Louis-Dreyfus, Octavia Spencer, Ali Wong, John Ratzenberger, Lena Waithe, Mel RodriguezVOD (4)
Obsahy(1)
Snímek Frčíme nás zavede do světa fantazie, ve kterém se představí dva elfští teenageři, kteří se vydají na pozoruhodnou výpravu, aby zjistili, zda ve světě zůstalo aspoň kousek toho magického. (Falcon)
Videa (14)
Recenze (280)
Povedený a hravý animovaný snímek od Pixaru, který nám humor a napětí podává v krásném audiovizuálním kabátku. Onward se rovněž může pochlubit i působivě propracovaným světem v němž se celý příběh odehrává, pročež se tedy můžete kochat zajímavými detaily a odkazy. Samotný příběh je svižný s minimem hluchých míst, takže si na stopáži čítající 103 minut užijete pohádkový příběh, jehož morální přesah je krásně zapracován do světa sympatických elfů, jednorožců "suplujících" krysy a nápadité magie. Skvělá práce! „Long ago, the world was full of wonder. It was adventurous. It was exciting. And most of all, there was magic.“ ()
║Rozpočet $175miliónov║Tržby USA $61,555,145║Tržby Celosvetovo $141,937,446▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $11,696,873║ Tržby za predaj DVD v USA $8,643,772║ Pixar, Pixar, asi som mal až moc veľké očakávania, nakoniec to dosť pripomenie uletený svet Shreka (hlavne posledné dva nie moc vydarené diely). Ako nájde sa tu zopár dobrých nápadov, scénok čo pobavia, peknej animácie, či emočne citlivého záveru ale nedostane to vlnom rozsahu ako by sme si želali, strašne to príde už také okukané a hlavne zasadenie fantasy do modernejšieho sveta. /75%/ ()
Pamatuju si doby, kdy se čekalo, kdy se s jistotou předpovídalo, že za několik let se Pixar naprosto emancipuje a začne produkovat komplexní animované filmy nezatížené potřebami dětského publika. To bylo ještě před Disneym samozřejmě. Vycházely články na téma Kdy uvidíme první mainstreamový CGI animák pro dospělé? Musím si na to vzpomenout obzvlášť v době, kdy tu máme asi dvacátý film s pointou "the real dead father was the friends we made along". Ne že by bylo nutně špatně dělat filmy pro děti, ale stejně to naprosto nechápu - vidět tu fetišistickou detailnost a propracovanost animace, která je až tísnivě dokonalejší každým filmem, využívanou k odvyprávění těhle roztomilých dojímavých banalit. Proč to vůbec existuje? Dětem je přece jedno, kolik milionů realisticky pohybujících chlupů je programováno - nedokážou to vůbec pojímat. Ten pixarovský exces je pořád divnější a divnější... střet absolutní technické preciznost a vrcholu současných možností s nejlínějším a nejkonzervativnějším vyprávěním. Je to matoucí. K čemu to všechno je? Uvidíme, co předvede Soul - tam jsou zase nějaké ambice. Je to poslední šance? ()
„Diaľnica je rýchlejšia.“ – „Nie vždy.“ Toto mohol byť najlepší film roka. Nie je. Až ma prekvapilo, ako ma Vpred nebavilo. Ústredná zápletka je sama osebe silná. Každý máme nejakú skúsenosť so smrťou. Ale Pixar z toho šokujúco nedokázal vydestilovať takú pecku, akú by dokázal vo svojom najsilnejšom období, kedy robil jeden super film za druhým. Spomínate na úvodných pár minút Hore? A to bolo pár minút. Tuná majú k dispozícii (útrpnú) hodinu a trištvrte a nevyužili ju. Vpred mi pripadalo skôr ako disneyovka vo svojom najslabšom období. Malo to isté čaro, ale pôsobil to čudne, postavy mi neprirástli k srdcu, dialógy (pod)priemerné a neustále sa objavovali veci, o ktorých som si myslel, že budú mať zásadný dopad na dej a ony sa následne už neobjavili. S prižmúrenými elfskými očami "až" 3* (ale za premárnený geniálny námet mám chuť dať 2*). ()
Pixar si zde opětovně udržuje svou pozici ve velmi dobré animaci, i animované podívané, kde nechybí emoce, a některé momenty dolehnou až k vašemu srdci (přepočítávání splněných věcí, přiznání třetí vzpomínky na tátu...) Hnacím motorem filmu pro mě byl ale důraz na rodinné hodnoty, motiv touhy setkat se s tátou, a hezký vztah dvou bratrů, který jde určitě příkladem. Ale fantasy mě nebere, nechci působit zašpkle, ale v dnešní době je navíc přefantasyováno . Když si Pixar například v Příšerkách s.r.o vymyslel vlastní svět, měl svůj důvtip, a kouzlo. Tady jak se začalo žvanit o magii, fénixu apod., tak mě jinak příjemný film přestával brát. . To je škoda pro mě. Škoda pro celé lidstvo je, že pokusy diváka rozesmát zmenšenými elfy byly od tak věhlasného studia jako je Pixar nedůstojné. ()
Galerie (48)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (9)
- Scéna na konci filmu, když Lan a Barley odletí s dodávkou pomocí magie, odkazuje na konec filmu Návrat do budoucnosti (1985). (ČSFD)
- Jednou z nejznámějších příšer v „Dungeons & Dragons“ je obří kostka Jell-O. Želatinová kostka, představená samotným tvůrcem Garym Gygaxem v prvním vydání „Dungeons & Dragons“ v roce 1974, je základním protivníkem, se kterým se hráči potkávají na začátku svého dobrodružství. Kostka se pohybuje pomalu, ale jakmile se přiblíží, může být velmi nebezpečná, protože pohlcuje oběti a pomalu je tráví, zatímco se bezmocně vznášejí uvnitř. (vojacekr)
- Jako základ pro dodávku, kterou cestují Ian Lightfoot (Tom Holland) a Barley Lightfoot (Chris Pratt), posloužil animátorům „Chevrolet Chevy Van, G-10, 1978, verze Shorty“. Udělali ale pár změn (hlavně přední maska, tvar bočních blinkrů atd.). (bullhead)
Reklama