Režie:
May el-ToukhyKamera:
Jasper J. SpanningHudba:
Jon EkstrandHrají:
Trine Dyrholm, Gustav Lindh, Magnus Krepper, Stine Gyldenkerne, Preben Kristensen, Frederikke Dahl Hansen, Ella Solgaard, Carla Philip Røder, Peter Khouri (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Úspěšná právnička Anna žije v krásném moderním domě se dvěma dcerami a manželem, lékařem Petrem. Její perfektní život ohrozí až příchod Petrova problematického náctiletého syna z předchozího vtahu, s nímž Anna naváže intimní pouto. Co se zdálo být pouhým flirtem, se rychle promění ve znepokojivý příběh síly, zrady a zodpovědnosti s ničivými důsledky… (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (121)
Od začiatku nevery som za hlavných aktérov cítil poriadny nával zástupného stresu. V napätí som očakával, kedy ich románik prepukne a na obidve strany sa zvalia tvrdé následky. Dánskym filmárom sa podaril vytvoriť parádny kontrast medzi ušľachtilým pracovným nasadením právničky v pomoci deťom, a tým, ako jednému neplnoletému chlapcovi (aj keď sám nebol neviniatko) a zároveň sebe zničila život. Nervydrásajúce až po záver, ktorý som od istého času tak trochu očakával, ale aj tak si neviem predstaviť lepší. ()
už od traileru jsem se těšil na pořádné severské drama a to jsem ve finále dostal tak z poloviny.Trine Dyrholm je sice skvělá,ale vzhledem k tématu a tomu co se na plátně děje bych čekal mnohem intezivnější a emočně vyhrocenější podívanou.Ne snad,že by tady ty emoce chyběli úplně a dost možná je to dáno severskou náturou,ale na to,že snímek provází až skoro kontroverze (viz.explicitní scéna,která ale není až tak explicitní jak by se dalo z některých názorů čekat) je to ve výsledku takové až zvláštně studené.Suma sumárum,čekal jsem extrémní depku a dostal jsem "pouze" nadprůměrné drama,které ale už nebudu muset vidět znova...70% ()
Suverénně uchopené závažné téma zneužívání moci a nadvlády, které má funkčně nastavený režijní koncept - po distancovaném úvodu, v němž hrdinka prožívá pocity neuspokojení a nudy, se film překlopí do subjektivního snímání, když se v hrdince probudí vášeň... a dojde k neodvratně podchlazenému závěru, v němž Anna udělá několik složitých morálních voleb bez naděje na šťastné východisko. Srdcová královna je naléhavá v tom, jak znemožňuje jednoduché morální soudy. Anniny volby jsou možná zavrženíhodné, ale pochopitelné. A Trine Dyrholm si tuhle postavu dává luxusně, plátnu její herectví skutečně vládne. Škoda, že závěr se drolí, přešlapuje a závěrečná tragédie a uzavřený oblouk už nejsou tak působivé jako některé (ne tak fatální) následky před nimi. Velmi cením rozšíření perspektivy metoo debaty o téma zranitelné a naivní maskulinity. ()
Nie náhodou tvorcovia filmu sú synovia a dcéry Švédska a ,,potomkovia ,, Ingmara Bergmana. Ten bol v tejto oblasti psychológie ľudskej duše majstrom svojho remesla. Pojatie, alebo i kamera Svena Nyquista mi jeho filmy pripomínala. ... Samozrejme bez tých explicitných scén, ktoré ale tu ale mali svoje opodstatnenie. Zámerom sa film nesnažil byť erotický, príťažlivý , ale skorej tou psychologickou drámou vyplnenou soft-pornom, ktorá ten kontrast ukazuje viditeľnejšie. ()
Podľa námetu si režisér chcel zrejme uspokojiť svoje granny chúťky a tendencie k incestu. A k tomu chcel stiahnuť podobne ladených úchylákov. Ale našťastie tu bol priestor aj pre skutočnú zápletku a koniec ako z tradičnej škandinávskej drámy. Nie krimi ale čistej nefalšovanej drámy. A tiež ukážka, že ženy dokážu mužmi sakra účinne manipulovať. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (2)
- Název filmu odkazuje na postavu Srdcové královny z knihy „Alenka v říši divů“ od Lewise Carrolla, která je ve filmu opakovaně zmiňována. (Homerking)
Reklama