Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Nehrdinský hrdina příběhu, čtyřicetiletý Bohouš Burda, je věčný idealista, který je nespokojen s tím, jak žije. Manželství nestojí za nic, jeho žena žije zcela v zajetí počítačů a nemá pochopení ani pro jeho recesní vtípky. Život ve velkoměstě ho otravuje doslova i v přeneseném smyslu, touží po rodné hájence v čisté přírodě. Radost ze života chce hledat jinde než v technickém pokroku a vyjádření tohoto názoru mu vynese dokonce i několik dobře mířených ran pěstí. A tak přichází vzpoura - proti všemu a proti všem. Do cesty se mu navíc připlete i mladá půvabná dívka Terezka, která má podobné názory jako on. A tak Burda končí v horách s pojízdnou zubní ordinací a s dívkou, která chce žít jen s ním. Zdá se, že idylka může začít. Jenže... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (174)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Moment. To fakt točil Vít Olmer? Ten, co stojí za těmi hrůzami, jako Playgirls nebo Sůva z nudlí? Fakt je to on? Protože to, co jsem viděl byl, naprosto profesionálně udělaný film o muži nespokojeném se svým životem, který navíc žije ne zrovna v šťastném manželství a jeho žena pro něj tudíž nemá pochopení. Kromě tohoto tématu je zde i na pozadí drobná ekoagitka, která ale nepůsobí přehnaně a všeobecně se zde ukazují rozdíly mezi přírodou a moderní dobou. Ano, v určitých místech to může působit trošku příliš agitačně, ale když tak vidím dnešní dobu, je ten film hodně aktuální. V jedné nejmenované pražské čtvrti je to fakt hodně znát, protože se v ní snaží zastavět každou zelenou plochu, hlavně aby na ní stály hnusné baráky s předraženými cenami za byty. Co se ale jinak tohohle filmu týče - je skvěle a poutavě natočený (obzvlášť se mi líbily ty záběry jakoby ze stropu), uvěřitelně zahraný a celkově to prostě funguje, drží pohromadě, má co říct a má i poměrně silný závěr (byť zrovna ne moc happy, ale je v něm realističnost SPOILER a to bourán chaty je hodně smutné KONEC SPOILERU) s precizně vymyšlenou závěrečnou scénou. Fakt tomu nemám moc co vyčítat a už vůbec se mi nechce věřit tomu, že to točil právě Olmer... Jestli jo, tak mu dlužím omluvu, ale i tak, co se s ním proboha stalo? Možná se jenom rychle vyčerpal, fakt nevím... Každopádně Co je vám, doktore mě hodně mile překvapilo. 5* ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Jaksemi líbil tento film, když jsem ho v premiéře viděl v kině... Snad i proto, že jsem tehdy ve výpočetním středisku pracoval, a to prostředí velkých sálů počítače s magnetopáskovými paměti jsem zažíval denně. A postava Bohouše Burdy mi byla svou donkichotovskou filozofií velmi blízká. Nejlepší scéna filmu byla s prodávaným autem. Asi tak nějak bych prodával cokoliv i já, naštěstí jsem se obchodu nemusel ani v této době chytat... Tři ženy, tři muži (počítám-li i toho kameramana z televize) a jejich propletenec, který byl scénáristicky ne zcela zvládnutý, ploché postavy - Ondřej Pavelka coby vychytralý inženýr, který se šplhá výš a výš (dnes by to takhle mohl dotáhnout i na ministra), třebaže dělá podrazy i vůči své nadřízené, správně sebevědomý a liberálně uvažující, řeklo by se dnešním slovníkem. A snílek, který touží po zachování krásné přírody v době, kdy ji společnost devastuje... Krásná sympatická Tereza - a zase její vychytralá kolegyně, která sice zprvu míří za kameramanem, ale nakonec chytne za pačesy našeho inženýrka - a jistě dobře udělala, jen by se mělo natočit porevoluční pokračování... Mezitím proplouvá paní Hüttnerová... A zcela zbytečná postava Terezina otce. Tři hvězdy. ()

Reklama

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Olmer byl v 80. letech na svém tvůrčím vrcholu a z jeho filmů je to cítit. Tady s vydatnou pomocí Mášova scénáře a výtečné, dodnes moderně znějící hudby jazzmana Jiřího Stivína, natočil velice příjemný a tak trochu posmutnělý film. Měl zde také šťastnou ruku při výběru hlavní role, která byla jako ušitá pro Zdeňka Svěráka a ten si ji také náležitě užil. Tuctová nebyla ani ruční kamera, která vyhledávala zejména potemnělé kouty bytů a venkovskou krajinu a sugestivně tak zachycovala pochmurnou podzimní atmosféru. Inu, není toho málo, co se musí sejít, aby vznikl dobrý film. Trochu mi vadila snad jenom postava Ondřeje Pavelky, kterého příliš nemusím. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Ty Svěrákovské chvilky ve scénáři jsou snadno rozpoznatelné. O rok později natočil Vít Olmer větší syrovinu, ale i tahle mě sedla. Zdenda tady hraje vlastně takový protiklad oproti postavě Inženýra Pavla z tématicky podobného Jako jed. Oba snímky jsou nadčasové a parádně se na ně dneska i díky nadčasové režii kouká. 70% ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Konečne som sa dopátral ku ktorému filmu patria dnes už zľudovené narážky. Hlášky z tohto filmu sú perfektné, škoda však, že film sa dnes opomína. Možno z dôvodu, že je od Olmera, ale aj tento posmešný panák dnešných kritikov niekedy natočil veľmi úsmevnú a zároveň i tragickú drámu s perfektným žánrovým vyvážením a štipkou poetiky. Svěrák každý film pozdvihne o nemalé percento, k tomu cameo Smoljaka, no nepobavte sa. 80%. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (15)

  • Zdeněk Svěrák dostal od režiséra Olmera a kameramana Kopřivy téměř absolutní tvůrčí volnost. Podle Kopřivy nedostal Svěrák vůbec žádné instrukce a celé natáčení se přizpůsobilo herci. Zdeněk Svěrák si tak např. napsal dialogy ke své roli sám. (Olík)
  • Karel (Ondřej Pavelka) poslouchá hudbu z maďarského kazetového magnetofonu BRG MK27 vyráběného od roku 1980. (sator)

Reklama

Reklama