poster

Evita

  • USA

    Evita

  • Slovensko

    Evita

Drama / Muzikál / Životopisný

USA, 1996, 129 min

  • Hoyt
    *****

    Evitu jsem dlouho odkládal a to byla obrovská chyba. Madonna zde předvedla fenomenální výkon a už po několikáté ukázala svojí všestrannost. Zlatý Glóbus je tomu důkazem. Celkem slušný příběh je okořeněný pěknými písněmi. Především You Must Love Me a Don't Cry for Me Argentina v Madonnině podání jsou úžasné. Zapomenout nesmím ani na skvělého Banderase a Pryce. S Moulin Rouge můj oblíbený muzikál. Hodnocení je s kapkou zaujatosti vůči Madonně.(15.11.2012)

  • anais
    ****

    Všechno to mohlo vyznít sladkobolně, ale Parker se nezpronevěřil svému stylu a Evita nemá daleko ke zbožštělému The Wall...vždyť hrdinka se od začátku do konce prakticky nezměnila a její soucit s Argentinou jako by byl jen další forma plnění si svého chudinského snu. A v tom je ten film tak trochu podvratný - Evitě nešlo o argentnskou chudinu, jako spíš dostat se od ní co nejdál. Dala jim druhotně naději sledováním její stoupající hvězdy. Řekla lidem, že i oni mají šanci, když přestanou ctít pravidla a budou se hnát za svým snem. Źe ani oni nemusí zůstat v bahně chudoby, kterou od dětství tak mocně nenáviděla. Jako by to byla právě Evita, kdo do Argentinců zasel věčného ducha revoluce... A ještě jedna drobnost - všiměte si, že se celý film točil prakticky v jedné dekoraci. Kromě paláce nevidíte skoro žádné budovy, kamera se vždy orientuje dolů, na lidi. Lid stojí v cestě záběrům na okolní prostor. S trochou nadsázky by se dalo říci, že lid stojí vždy v cestě těm nahoře.(9.10.2010)

  • Tunri
    ****

    O zemi, která mě absolutně nezajímá, ale působivé. Pustila jsem si to jen kvůli Madonně, kterou jako umělkyni velmi uznávám, a stálo to za to. Hezké písničky, jméno Eva Peron mi zní v hlavě i 14 dní po filmu. Peronovou tam zobrazují jak ve chvále, tak v kritice, to se mi líbí, že je ten pohled objektivní. Takže tak ty 3 až 4 hvězdičky, spíš 4 za to, jak se své role ujala Madonna.(23.10.2012)

  • Terva
    **

    Ocenění: Oscar 1996 - píseň (You Must Love Me); nominace: výprava, kamera, střih, zvuk Zlaté glóby - film (muzikál/komedie), píseň (You Must Love Me), herečka v komedii/muzikálu (Madonna); nominace: režie, herec v komedii/muzikálu (A. Banderas) BAFTA - nominace: cena Anthonyho Asquitha za hudbu, kamera, kostýmy, střih, masky, výprava, adaptovaný scénář, zvuk Blockbuster Entertainment Awards - oblíbená píseň (Don't Cry For Me Argentina) Los Angeles Film Critics Association Awards - výprava Satellite Awards - film (komedie/muzikál), kostýmy, píseň (You Must Love Me) ....Scénář : Oliver Stone a Alan Parker. Kamera : Darius Khondji. Hudba a texty - Andrew Lloyd Webber a Tim Rice. http://www.youtube.com/watch?v=rxAmCxfWA4o(12.5.2011)

  • JitkaCardova
    *****

    Nemůžu přijít na to, proč nedat pět hvězd. Nakonec totiž neruší nic a zůstane skvěle a snad až nepochopitelně jednoduchou a chytlavou muzikálovou formou vystižená hořká ambivalence dobrých úmyslů (aniž by byly zpochybňovány), zkříží-li se s touhou po snazší cestě (která nikdy nevede k cíli), po osobní úlevě, velkých penězích a moci, jsou-li od samého počátku zevnitř korumpovány pragmatismem, a průběžně oslepujícího zlatého hávu zbavovaná, obnažovaná nebezpečná ošidnost budování kultu, jenž už ze své podstaty utváření nikdy nemůže dát obyčejným lidem to, več doufají, co slibuje a na víře v co je zbudován a pěstován - totiž autonomii, rovnoprávnost a nezávislost. Na dřeň se tu s úsměvem a písní na rtech odhaluje cynismus mocných a přiznává se holá skutečnost, že každá charita naopak jen upevňuje závislost na diktátu moci a zvůle a že cesta do vysoké politiky je vždy dlážděna ztrátou ideálů a ambicí skutečně v samém základu změnit svět chudých, vymýtit chudobu a ekonomickou závislost a že už sám úmysl se po ní vydat prozrazuje vnitřní ochotu člověka se zaprodat, nechat se omámit a okouzlit vlastní důležitostí, možností ovládat, rozhodovat nad životy druhých téměř jako demiurg a opájet se chvilkovou radostí vyvolanou v davech nad drobnými dárky, na úkor možnosti skutečně vymýtit základní nespravedlnost a změnit systém, v němž je možná charita, privilegovanost mocných a kult, ve spravedlivější, kde by nic z toho existovat nemuselo a tedy nemohlo. Hořká sonda odkrývající základní paradox, že ti, kteří se dostanou na pozice, odkud opravdu mohou měnit společnost, to vlastně v hloubi duše nikdy neměli v úmyslu udělat. *~(21.7.2020)

  • - Během premiérového měsíce vidělo film v českých kinech 48 753 diváků, což znamenalo tržbu 3 745 746 Kč. Snímek se tak stal 3. nejnavštěvovanějším filmem měsíce ledna 1997. (cinema_cz)

  • - Producent filmu Vajna v rozhovoru v souvislosti s filmem uvedl: "Film Evita začal režisér, na jehož jméno si po těch letech už ani nevzpomínám. Pak to vzal Oliver Stone, ale také se mu to nepovedlo. Poté jsem si vzal projekt na sebe a oslovil režiséra Alana Parkera, protože jsem ho považoval za nejlepšího režiséra filmů hudební tematikou. Pak jsme začali hledat herečku do hlavní roli. Oslovila nás snad každá, ale my jsme si vybrali Madonnu, protože mohla poskytnout nejzajímavější charakter. Hodně jsme ale přemýšleli, protože všeobecně ti, co mají rádi Madonnu, nemusí Evitu, a naopak. Myslím si, že Madonna byla nejlepší volbou. Za rok a půl nechyběla na natáčení ani minutu a vložila do něj všechno." (Courtemanche)

  • - Madonna ve filmu vystřídala 85 kostýmů, 39 klobouků, 45 párů bot a 56 párů náušnic, čímž si vysloužila zápis do "Guinessovy knihy rekordů". (Larrysbride)