poster

Hosté Večeře Páně

  • anglický

    Winter Light

  • Švédsko

    Nattvardsgästerna

  • anglický

    The Communicants

Drama

Švédsko, 1963, 81 min

Režie:

Ingmar Bergman

Scénář:

Ingmar Bergman

Kamera:

Sven Nykvist

Producenti:

Allan Ekelund

Scénografie:

P.A. Lundgren

Kostýmy:

Mago
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cimr
    ***

    Bergmana mám moc rád a beru jeho pomalé tempo, ale tento film mi nesedl. Po jeho skončení nepřišla typická bergmanovská katarze, zkrátka nezíral jsem pár minut do zdi a neříkal si, jak to bylo geniální. Soudě dle hodnocení ostatních uživatelů, chyba bude asi na mé straně a sám si nejsem úplně jistý, co se nepovedlo. Možná to bylo tím, že jsem se před filmem zrovna vrátil z hospody ve výborné náladě, a tak mi vlastně bylo tak trochu jedno, jestli Bůh je nebo není.. Bohužel musím konstatovat, že Hosté Večeře Páně pro mě byli stejně zábavní, záživní a zajímaví jako nedělní mše.(5.3.2010)

  • MontyBrogan
    ****

    O nadšení pre vieru v Boha, ktoré som spomínal v komentári ku Sasom i en spegel, tu nemôže byť ani reč. Režisér si naopak láme hlavu nad vierou, až to bolí aj diváka. Ja však vnímam druhý diel trilógie v prvom rade ako veľmi vyspelú vzťahovú konverzačku, ktorou v nemalej miere je (odpustite mi túto škatuľku, je to viac ako si pod ňou dnes predstavíte, je to proste Bergman). Napokon nejde o vzťahy bežne vo filmoch prejednávané, ale o tie, ktorých sa držíme napríklad len z pohodlnosti alebo strachu, a navzdory trápeniu.(3.2.2013)

  • Ajantis
    *****

    Na jedné přednášce jsem vyslechl, že vztah severských národů k Bohu byl po dlouhou dobu významně ovlivněn velkým chladem v kostelích. Krajina tohoto filmu je chladem prostoupena a jediným zdrojem tepla, dávajícím pocítit přítomnost Boha ve světě, je láska. Hosté večeře Páně náležejí do významově a symbolicky průzračnější části Bergmanovy tvorby, odehrávají se v několika málo precizně vystavěných a nasnímaných scénách, prodchnutých chladem a tichem, v nichž lidský hlas zazní jen občas, avšak s o to větší výmluvností a působivostí.(24.8.2014)

  • vok
    *****

    Víra, která není zatížena blouděním a pochybnostmi, bolestí a ranami, které si člověk zasazuje sám nebo jsou mu zasazeny, je vírou zkaženou a falešnou. Temnota ,která k cestě víry nezbytně patří, pomáhá člověku odbourat modly,které ho svádí a vládnou mu. Skutečná víra je proces , který je stále rozen. A jako každé rození, v bolestech. A to platí i pro tzv.ateismus, který ke své poctivé víře potřebuje mnohem více odvahy věřit na náhodu,než jakékoliv jiné náboženství na Boží existenci.(10.5.2009)

  • MarekT
    ****

    První setkání s Bergmanem. Tuhle jsem zde četl, že náš režisér František Vláčil mu byl stylem podobný. No, možná máte pravdu, ale Bergmana jsem lépe chápal a byl jsem zde vtažen do děje, což je pro hodnocení důležité. Ovšem nevím, zda takové soudy mohu provádět, neb vím, že filmy jako Scény z manželského života či Fanny a Alexander jsou rozmanitější, co se délky týče. K filmu samotnému - dokázal zaujmout i ponurou přenesitelnou atmosférou, která na diváka dýchne už první promlouvou faráře Tomase. Ovšem pak film plyne pomalu, je to na jednu stranu dobře, je tu možnost popřemýšlet, na druhou stranu hrozí riziko utopení se v příběhu, naštěstí tomu tak úplně nebylo. Zamlouvá se mi i myšlenka filmu - přemýšlení nad vírou a životem, zaujaly mě díky tomu dvě sekvence - dopis citovaný samotnou pisatelkou a moment, kdy těhotná matka rodiny oznamuje tragickou ztrátu důležitého článku příbuzenstva. Hodnocení? Jelikož se mi všechny otázky nezodpověděly a atmosféra, ač správně ponurá, časem pomalu, ale jistě vyprchává, dávám čtyři hvězdy. Myslím, že Bergman si svůj majstrštyk schoval do jiného opusu.(14.3.2009)

  • - Tehdejší Bergmanova žena svému manželu o filmu řekla, že to je mistrovské dílo, ale trochu pochmurné. (Kulmon)

  • - Značné množství scén muselo být kvůli technickým problémům se zvukem natočeno znovu. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace