poster

Canterburské povídky

  • francouzský

    Les Contes de Canterbury

  • italský

    I racconti di Canterbury

  • slovenský

    Canterburské poviedky

  • anglický

    The Canterbury Tales

Drama / Komedie / Romantický

Itálie / Francie, 1972, 109 min

  • Pacco
    ***

    Kdybych se do Povídek pustila s označením "more from Dekameron", tak by pravděpodobně začal Chaucer rotovat v hrobě..ale přirovnat je k první části Pasoliniho trilogie je na místě. Páč dotyčný na mravokárce kálející režisér natáčel celou trilogii s těmi samými lidmi a tím stejným stylem (jen mi čas od času ta ruční kamera a podle plavek opálená nahá těla v Povídkách sedí míň než v Dekameronu). Co se však jednou povedlo v adaptaci italských středověkých povídek nemusí se opakovat u těch samých, ale anglických.. i když některé vypadají, jakoby se čerstvě vyvalili z vyhřáté postele Dekameronu..Angláni nejsou Italové a jejich humor v "příbězích ze života" je na jiné úrovni. Tam, kde se Dekameron vysmívá sám sobě (všechny příběhy!), tam Povídky zavádí nový prvek - hrozí prstem (příběh o bratřích) a přivádějí do filmu prky víry (peklo, bozi na zahradě..), což Dekameron v klidu podrýval a parodizoval. A ani zajímavé neznamená vždy dobré, to, že se v Povídkách nacházejí části, které si protiřečí a jsou pospojovány mnohem nedbaleji než (už snad stokrát zmíněný) Dekameron je sice další chybička, co se vloudila, ale spolu ty chyby okrádají u mě Povídky o jeden stupeň.. Pasolini přitlačil na pilu a zapomněl, že neřeže jen klády do počtu..škoda.(21.8.2006)

  • Skip
    *

    V tomto filmu mě absolutně nic nezaujalo, bylo to natočeno dost nezáživně. V Dekameronu bylo aspoň něco, ale tady vůbec nic. Snad jen ten nápad, kde má ďábel frátery. Ovšem zobrazení tohoto faktu už bylo vyloženě stupidní. Moc nechápu, co na těchto jeho filmech vidí různé poroty. Řekl bych, že Trilogií života docela odrazuje lidi, aby si přečeli knihy, které mu byly inspirací.(23.8.2006)

  • Silas
    ****

    Pro člověka, který si už pár Pasoliniho filmů zprvu protrpěl a prokousal se k jeho osobitému stylu, je to takový pěkný film, místy dost sexuálně otevřený (ale ne zas zhnusující), pro pozorného diváka odkazující i k Shakespearovi či Chaplinovi. Nedokážu přesně definovat, co se mi tolik líbilo - snad ty divné obličeje a škleby, které jsem dříve nenáviděl, snad bizarní humor, jimž je snímek prosycený, a určitě i ta sexualita. Svébytné umění, kterémuž je třeba přijít na chuť několika filmy, které vás otráví.(17.8.2006)

  • otík
    **

    Pasoliniho míti rád, nutné prasákem se stát. Jinak to nevidím. Tyhle povídky o ničem jsou jen snůškou keců za účelem různých sexuálních či fekálních radovánek. Jistě, najdou se i světlá místa (např. příběh o třech bratrech a nalezeném pokladu) a dobré myšlenky (potrestání nevěry), ale to vše je převýšeno velkou sprostotou.(31.8.2006)

  • Natascha
    ***

    Místy o dost nechutnější (prdění do obličeje, peklo...), ale pořád stejně vtipné jako Dekameron. A jestli tu někdo zmiňoval Monty Pythony, tak nelze než nesouhlasit - to herectví je naprosto stejného druhu. Taky je dost zvláštní (a u Dekameronu je to to samé), že to vypadá, jako by film po natočení předabovali a dabéři se zrovna moc nesnažili...(18.8.2006)

  • - Canterburské povídky jsou vrcholným dílem anglického básníka Geoffreye Chaucera. Vznikly mezi lety 1387-1400. Chaucer má na svém kontě desítky dalších děl, které se zabývají hrdinskými příběhy či láskou. Jako jeden z prvních anglických spisovatelů začal používat ve svých dílech postavu vypravěče. (Rodriguez)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace