Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisérka Irena Pavlásková zabodovala už svým filmovým debutem ČAS SLUHŮ, kterým uvedla do poněkud neúměrného nadšení i značnou část kritiky. ČAS SLUHŮ byl na svou dobu snímkem v mnoha ohledech výjimečným, v němž vedle atraktivně zpracovaného chytlavého příběhu nečekaně zazářila i budoucí velká tuzemská filmová hvězda Ivana Chýlková. Protože patří Irena Pavlásková mezi tvůrce, kteří se hned tak něčeho nezaleknou, rozhodla se natočit volné pokračování příběhu cílevědomé a dominantní Dany. Před diváky tak nyní předstupuje s filmem ČAS DLUHŮ, který už mnohem intenzivněji, stejně jako její druhý film CORPUS DELICTI (neboť debutům bývá mnohé odpuštěno) prověří její režijní kvality. Navázat na úspěch jedničky totiž nebude jednoduché.

Tak jsou tu opět naši staří známí - autoritativní Dana a submisivní Milan. Milan už dosáhl slušné kariéry, jako obchodní zástupce v Maroku má významné postavení a žije životem exkluzivního diplomata. Zatímco on poctivě pracuje, Dana si užívá se svým milencem a ve "volných chvílích" Milana samozřejmě náležitě deptá. Manželská rvačka v nejnevhodnější chvíli významné pracovní návštěvy zapřičiní jejich předčasný odjezd a Milan, který Daně v afektu způsobil četná zranění je hospitalizován na psychiatrii. Jeho psychický šok pochopitelně Dana využije pro sebe a s pomocí posluhovačky v domácnosti Bohunky (zde navíc zdravotní sestry v tomtéž sanatoriu) a slabošského primáře, získává nad Milanem opět absolutní kontrolu. Jenomže v sanatoriu si odbývá svou stáž i mladá psycholožka Táňa, které je inteligentní pacient okamžitě velmi sympatický. Navíc si dobře uvědomuje, že je léčba velkými dávkami sedativ naprosto neadekvátní a snaží se v Milanovi naopak posílit sebedůvěru a novou chuť do života. Rodí se křehký vztah, který brzy přeroste profesionální vazby a odvede Milana z domova a hlavně od Dany. Jenomže Dana je ženou, "která se neopouští" a nehodlá svou hračku jen tak odložit. Nastává čas, v němž se Milan snaží vnitřně i navenek osvobodit a milá paní doktorka utrží četné šrámy na těle i na duši... (mimochodem, náročné "bojové" scény odehrála Ivana Chýlková v prvních týdnech těhotenství). (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (100)

Vladajsoucna 

všechny recenze uživatele

Další příspěvek do kvalitativně sestupné tvorby režisérky Pavláskové. Je to ještě křečovitější a prázdnější než Corpus Delicti, ale ne zase takový debakl jako Bestiář. S Časem sluhů film věru už nelze vůbec srovnávat. Potěší snad jen celkem přirozeně hrající Lucie Bílá ve své jinak povrchní postavě spasitelské psychiatričky, Chlumeckého dynamický hudební doprovod (který ovšem trpí až přílišnou studenou syntentizátorovitostí), místy slušně výpravná kamera, pár vtipných momentů a celková vzpomínka na vynikající režisérčin debut. Nepotěší herectví Chýlkové, Rodena, Holubové a Asterové, degradující své vyzkoušené role na pouhé karikatury, nepotěší ani přeceňovaná Vilhelmová v roli zbohatlické husičky ani tajtrlíkovský Lábus jako její otec, nepotěší příšerné postsynchrony, nepotěší samotný pokus z původního psychologického dramatu s groteskními prvky vytvořit lacinou komunální satiru a'la divoká devadesátá. ()

BoredSeal odpad!

všechny recenze uživatele

Pavlásková sehnala tým i herce z Času sluhů a prachy i na nesmyslné natáčení v cizině, napsala si scénář a opět režírovala. Výsledek? Neslýchaná hovadina. Parodie. Znesvěcení opravdu povedeného filmu demencí, které nemá nic společného s jedničkou ani výkony - ne, tohle nezachrání ani Roden s Chýlkovou. Tohle je jedna z největších zvratek, co porevoluční film zplodil. Dialogy příšerné, postavy mizerné. Plus příšerné postsynchrony, které navozují (trefný!) dojem telenovely! Po prvních dvou filmech mi bylo Pavláskové líto, že netočila víc - jestli ale tu tvůrčí pauzu využila k téhle splašce, tak je to asi i dobře. Jdu blít. ()

Reklama

Fingon 

všechny recenze uživatele

Čas dluhů nejen že nedosahuje kvalit Času sluhů, dlouhou dobu mi trvalo najít vůbec nějaké kvality. Roden narve hlavu Ivany Chýlkové do televizní bedny příliš pomalu a navíc je zřetelně vidět, že televize nemá obrazovku... Snad jediné co stojí za zmínku je rvačka Chýlkové s Bílou, která působí opravdu dobře. ()

Necrotongue odpad!

všechny recenze uživatele

Ugh... A tomuhle jsem původně udělil dvě hvězdičky. Hanba mi! Čas dluhů by nezachránily ani největší české filmové hvězdy, protože by prostě neměly šanci něco předvést. Irena Pavlásková totiž napsala příšerný scénář, který následně v podobném duchu i zrežírovala. Tak otřesné dialogy, aby člověk pohledal, naprosto souhlasím s tím, co napsal uživatel BoredSeal- ty postsynchrony byly opravdu šílené, a fakt jsem měl co dělat, abych se dodíval až do konce. A aby toho všeho nebylo málo, objevily se okaté pokusy o humor, za něž by se měly udělovat nepodmíněné tresty odnětí svobody. Fuj, to byl hnusný zážitek. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Byl jsem zvědav jak se mi bude tenhle film líbit po letech a dojem se opakoval. Spousta silných momentů k zamyšlení uprostřed stupidních groteskních scének. Pokud šlo o snahu naznačit, že život je jedno velké absurdum, tak se to určitě povedlo, ale proč teda to drama? Asi nejtěžší pro mne bylo si odfiltrovat ty trapnosti, ostrouhat film až na kostru, a pak jsem si uvědomil, jak hrozně promarněná šance tenhle film je. Kéž by nechtěl být komedií, dramatem, psychologií a exhibicí zároveň. Doba byla hektická....škoda toho. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo i na zámku v Lysé nad Labem. (M.B)
  • Návštevnosťou 193 645 divákov sa stal film v roku 1998 najnavštevovanejším českým filmom v českých kinách. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno