Reklama

Reklama

Psanec El Topo vyzve na souboj nepřemožitelné Čtyři pány pouště kvůli lásce jedné ženy. Poráží je a dosahuje vyšší úrovně vědomí, zradí ho však jeho žena. El Topo začíná novou existenci jako svatý muž a ujímá se osvobození komunity vyděděnců. (Film Europe)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (150)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„Být příliš dokonalý je chyba.“  Inu.. kdyby se Jodorowsky tolik neopájel samým sebou a svou vlastní dokonalostí, mohl by být výsledek ztrávitelnější. Ústřední děj s přesahem do podobenství měl rozhodně cosi do sebe: jak v první polovině, kdy Krtek coby krvelační gangster na koni bojuje se svými protivníky, až ho jednoho dne zlomí prohra v podobě dobrovolné sebevraždy jednoho soupeře, tak v té druhé, kdy se dostáváme do města plného bizarních a šílených rituálů. Některé scény v této části, nejvíc asi provádění ruské rulety s rozesmátým farářem coby rozhodčím, mi připadaly v rámci podobenství zkaženého světa správně úderné a znepokojivé i zábavné současně. Vyzdvihnout musím i vizuální stránku a plno ojedinělých surrealistických nápadů (nimiž se to ovšem v těchto starších artových filmech z Mexika často přímo hemží), které mě v tom často dokázaly upoutat a rozvířit chvilkovou nudu i zastínit hůře uchopitelnou symboliku. Problém jsem měl však s nataženou délkou a pomalým tempem ve chvíli, kdy samotný děj tu nejednou probíhá celou řadu scén v poněkud monotónních variacích na to samé, stejně tak s nejedním (někdy až mírně samoúčelným) bizarně nechutným výjevem. Na oplátku musím prásknout, že nikdy jsem nebyl fanouškem westernů, takže ač do jisté míry oceňuji pokus o velmi svéráznou, silně surrealistickou variaci na tento žánr v duchu podobenství, nijak mi k srdci nepřirostl ani Krtek. [55%] ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Je možné, že díky mé omezenosti mi v přerostlé a rozbujelé spleti symbolů uniká smysl tohoto díla. Je možné, že všechny ty násilné a nechutné scény nejsou jen samoúčelnou provokací (či projevem autorovy úchylky), ale cestou jak nazřít nejhlubší dřeň lidského jáství. Leč už se připozdívá a nehodlám tratit času mudrováním nad něčím, co mi připadá stejně hluboké jako Saló. ()

Reklama

Cimr 

všechny recenze uživatele

Jojo, buďto chorý výmysl zkouřeného podivína nebo geniální parafráze Bible, Freuda a spousty dalších věcí. Pořád se nemůžu rozhodnout. Ať tak či tak, jedná se o jeden z nejoriginálnějších a nejpodivnějších (v tom dobrém slova smyslu) filmů, co jsem kdy viděl. Při cestě domů jsem se motal jako zfetovaný. Po první části už jsem se oblékal, že půjdu spokojeně domů, a pak jsem se podíval na hodinky a zjistil, že nás čeká ještě hodina.. Ten film není krátký a režisér nechá v tom nekonečném přívalu podivností a absurdit diváka pěkně vykoupat. Pak se to teprve rozjelo: sklep plný postižených, ruská ruleta, děsivý bordel plný odporných tlustých bab.. Druhá polovina se mi líbila ještě víc a celkově... No, nevím, nejsem si teď jistý vůbec ničím, ze sálu jsem se vykrádal s vidinou toho, že lidi na ulici vytáhnou pistoli a zastřelí mě. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

[LFŠ 2008] Surrealistické orgie, nic podobného jsem nikdy neviděl a proto jsem za Krtka opravdu rád. Nejrůznější nápady jsem si fakt užíval, jenom mě zaskočila výrazná změna v půlce filmu - jakoby najednou začal úplně jiný film s jinými hrdiny a jinou zápletkou. Až (dost překvapivý) závěr vše srovná, dávejte pozor;) ()

Avathar 

všechny recenze uživatele

Zhrňme si to: surrealizmus milujem a na KRTKA som sa neuveriteľne tešil. O to väčšie bolo moje sklamanie. Nudné, rozvláčne, miestami vyložene trápne. Obrovská škoda, strašne by som sa chcel pridať k fanúšikom, pretože spojenie "surreálny-metafyzický western" na mňa pôsobilo takmer magicky a v podobnom "žánri" vidím ohromný potenciál. Pritom nemôžem povedať, že by ten dej nebol zaujímavý, len proste nebol - pre mňa - zaujímavo podaný. Skôr naopak. Všetky tie kulisy, štýl, herci. Proste nesadlo. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (15)

  • V roce 2016 vyšlo pokračování v komiksové podobě pod názvem „Sons of El Topo“. (Emo-haunter)
  • Název snímku a jméno hlavního hrdiny slouží jako metafora pro undergroundovou kinematografii šedesátých let. Tak, jako se krtci prohrabou z hlubin země na povrch, povedlo se i některým nízkorozpočtovým snímkům získat popularitu u širokého spektra diváků. (Arbiter)

Reklama

Reklama