Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V napínavém gotickém příběhu ze Středozápadu se kolem mladého muže (Tom Holland) shlukují podivné existence. Ale on je připravený chránit svoje blízké. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (407)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Nových výrazných filmů je v kině jako šafránu, Netflixu ale aktuální situace nebrání v tom aby (alespoň prozatím) nadále chrlil své originální filmy, které se stihli realizovat ještě před pandemií. Tím nejnovějším je thriller Ďábel/Devil All The Time od režiséra Antonia Campose, který sepsal scénář se svým bratrem Paulem Camposem dle knihy Donalda Ray Pollocka a do hlavních rolích zvládl získat herce jako Tom Holland, Robert Pattinson, Sebastian Stan nebo Bill Skarsgård. Minimálně po herecké stránce tedy zajímavý projekt, bohužel se ale zároveň nedá říct, že by odpovědí byl parádní thriller s geniální atmosférou, který by měl vlastně zaujmout i víc než jen parádními hereckými výkony. I ty ale možná ve finále stačí. ´Ďábel má opravdu štěstí ve svém silném hereckém obsazení- Tom Holland dokazuje, že mu vážnější poloha nedělá problém a dokazuje, že rozhodně není zaškatulkován pouze jako Spider-Man. Hollandovi vážnější a drsnější charakter nedělá problém a jako protagonista je naprosto schopen celý film utáhnout. Výborný je i Bill Skarsgård, jehož charakter se po ukončení 2. světové války snaží vést normální život a stranit se násilí, své démony ale nezapře. i Skarsgård tak dokazuje, že nutně nemusí být do konce své herecké kariéry zaškatulkován pouze jako Pennywise a snad se podobných zajímavých rolí se zároveň větším prostorem bude v dohledné době dočkávat víc a víc. Herecky dokonalé trio doplňuje Robert Pattinson, který opět sází na to, že hraje komplexní a zajímavý charakter skrz velmi zajímavé herecké podání a především zajímavý a zvláštní akcent. I tady si tak obhajuje titul jednoho z nejzajímavějších herců současnosti, jehož herecký vývoj se rozhodně vyplatí sledovat a čím dál tím častěji se mu daří vystupovat ze stínu Edwarda Cullena. I zbytek hereckého obsazení je poté bravurně zvolen a je ve svých rolích minimálně vždy fajn- Je tu Sebastian Stan, který má šanci pochybovačům ukázat, že v sobě přece jen něco má, Riley Keough a Jason Clarke jako dvojice šílených sériových vrahů nebo také, Mia Wasikowska, Harry Melling či vycházející Eliza Scanlen, která se po seriálu Ostré předměty, Malých ženách a Než přijde léto čím dál tím více vybarvuje jako nenápadný zajímavý herecký objev, který by ještě mohl časem něco potencionálně velmi zajímavého předvést. No a krom herců je tu pak ten zbytek. Jako většinou platí, že jsem knižní předlohu nečetl, nějak ale sázím na to, že Pollock v knižní předloze zvládl každou postavu lépe rozpracovat a především je v knize větší šance se více dostat do jejich duší a pochopit jejich motivace. Ve filmovém zpracování je tohle o poznání těžší a především vlastně i dost vysoce nemožné. Máte tu zkorumpovaného policistu, dva sériové vrahy a zlé faráře. A to je vlastně veškerá jejich motivace- proč jsou zkorumpování? Prostě jsou. Proč zabíjejí? Prostě zabíjejí. Proč jsou ti faráři zlí? Prostě jsou. Jasně, rozkreslení postav není vždy povinností, zrovna v tomhle případě ale víceméně je, protože se tenhle film snaží především o to jít do nitra několika postavám. Jenomže krom protagonisty a jeho otce to vlastně téměř nejde. A je to škoda. Campos nemá problém s tím vystavět atmosféru, vyvolat nepříjemné pocity ve chvílích, kdy je to očividně záměr a především i víceméně dobře pracuje se svými zcela očividnými motivy. Jenomže poté dojde k závěru, který vlastně tak trochu kydá špatné světlo na vše předtím a především zde existuje nějaké dramaturgické rozhodnutí o tom, že má tento film vypravěče a bohužel je to ten případ kdy jeho start vyprávění spíše vyrušuje z děje. Ani kdovíjak vizuálně pěkný Ďábel není a nahrává tak komentářům o tom, že většina Netflix filmů vypadá tak trochu televizně. Není to Netflix originální film, který by svým vizuálním pojetím vynikal třeba jako Manželská historie nebo Roma a kdovíjak tak nestrhne ani po této stránce. Ďábel není tím filmem, který by v rámci Netflix tvorby vynikl a velmi pravděpodobně rychle upadne v zapomnění, protože krom velmi dobrých až naprosto famózních hereckých výkonů fakt kdovíjak zajímavý není. Pokud někdo čekal thriller roku tak se snad ještě více mýlit nemohl. Na to je totiž Ďábel až příliš nepřekvapivý, nezajímavý a dost možná jde paradoxně až příliš na jistotu. Po filmařské stránce rozhodně solidní řemeslo, chybí mu ale cokoliv co by z něj mohlo udělat něco víc a především film, který by si měl divák pamatovat byť jen den poté co ho viděl. Minimálně za kazatelského Pattinsona to ale vidět asi fakt stojí..... () (méně) (více)

Beckett51 

všechny recenze uživatele

Zřejmě nejsilnější čtyři, co jsem za velmi dlouhou dobu dal, ale mám pár věcí, kvůli kterým tu pátou (subjektivní) prostě dát nemůžu. Co se týče technický stránky, tak není na co si stěžovat - herci (z Pattinsona se pomalu ale jistě stává hereckej bůh), kamera, hudba, režie, střih... všechno zvládnutý naprosto precizně. Co mě ale zamrzelo bylo ořezání některejch motivů (Roy a Theodore, Carl a Sandy), který buď byly jenom zlehka naznačený (a nečtenář předlohy je tak nejspíš vůbec nepochytí) nebo úplně vynechaný. Chápu, že v rámci nějaký stopáže museli něco vypustit, ale u některých by stačilo přidat fakt 5-10 minut čistýho času a mohlo to dostat úplně novej level psychologie a motivací postav. Mimo tuhle (zcela subjektivní) výtku související spíš s mýma očekáváníma od adaptace si ale není moc na co stěžovat. Kdo má rád jižanskou gotiku bude slintat blahem a kdo má rád kvalitní filmy obecně, bude taky spokojenej. ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

Působivá story ze Středozápadu plná vrahů, úchylů, pedofilů a další havěti, kde se sem tam jakoby se neřeklo mihnou i normální a zdravě uvažující lidé. Intenzivní, leč pomalu plynoucí tenze, která těží hlavně z prvotřídních hereckých výkonů (Skarsgard, Pattinson), působivého a nepředvídatelného scénáře a nebojácnosti tvůrců diváka občas překvapit, sem tam dokonce lehce šokovat. Bez zbytečných exhibicí ala Tarantino, avšak podobně chytře strukturované, koulatelné jak pro ambiciózního diváka, tak i laika. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Perfektný krimi thriller s gotickým nádychom, ktorý sa nebojí brutálnych vrážd, navyše je výborne napísaný. The Devil All the Time je adaptáciou knižného bestselleru Donalda Raya Pollocka, ale Campos, ktorý pracoval na scenári spolu so svojim bratom Paulom, dokázal jednotlivé kapitoly príbehu prebiehajúce v horizonte zhruba 15 rokov výborne na preskáčku poskladať tak, aby to príliš nemátlo a hlavná dejová linka sa udržala v chode a divák v napätí. Na snímku sa tak dá pozerať ako na zlepenec premietajúci o paradoxoch a pokrytectve ľudstva, ale aj ako na osobný príbeh jedného mladíka, ktorému do osudu podozrivo často zasahujú prekážky vo forme viacmenej náhodných okoloidúcich. (11.12.2021) ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Antonio Campos ukuchtil westernem nasáklý jižanský "fuck-up" thriller o špatných věcech, které se dějí špatným lidem... a Tomu Hollandovi. McCartyho poetika je mírně narušená cynickým vypravěčem, který trefně komentuje vyústění některých situací a přidává detaily potřebné k pochopení humorné pitoresknosti celkového obrazu. Pattinson si vychutnává roli slizkého sexuchitvého faráře, Jason Clarke jako amatérský porno fotograf překvapil, jen Holland je nezvykle upozaděný i když se na něj válí ty největší sračky a jeho morální dilemata jsou asi nejpřirozenější. Rozhodně jedno z překvapení roku. Spider-Man vs Zimní voják 2:0. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (20)

  • Keď Tom Holland pri poslednej scéne vojde do lesa, je možné si všimnúť na viacerých stromoch naokolo spravené krížiky. (maramashi)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

Reklama

Reklama