Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V napínavém gotickém příběhu ze Středozápadu se kolem mladého muže (Tom Holland) shlukují podivné existence. Ale on je připravený chránit svoje blízké. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (407)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Perfektný krimi thriller s gotickým nádychom, ktorý sa nebojí brutálnych vrážd, navyše je výborne napísaný. The Devil All the Time je adaptáciou knižného bestselleru Donalda Raya Pollocka, ale Campos, ktorý pracoval na scenári spolu so svojim bratom Paulom, dokázal jednotlivé kapitoly príbehu prebiehajúce v horizonte zhruba 15 rokov výborne na preskáčku poskladať tak, aby to príliš nemátlo a hlavná dejová linka sa udržala v chode a divák v napätí. Na snímku sa tak dá pozerať ako na zlepenec premietajúci o paradoxoch a pokrytectve ľudstva, ale aj ako na osobný príbeh jedného mladíka, ktorému do osudu podozrivo často zasahujú prekážky vo forme viacmenej náhodných okoloidúcich. (11.12.2021) ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Fanatizmus a šialenstvo. V podstate základné premisy filmu, náboženstvo samozrejme zas ukázané v tej temnej polohe. Film mi svojou atmosférou pripomenul Brimstone, ale ten bol ešte temnejší a surovejší. Herecky ale chválim v podstate všetkých a keď niekto povie, že len ten Holland tam vyčnieva, ja nesúhlasím, v tomto filme je súlad mimoriadnych hereckých výkonov, ešte aj Patizón má ten typický vidlácky výraz, ktorý od neho potrebujeme. Hodinku a pol vlastne ani neviete o čo presne ide, ale sledujete lebo je to tak dobre natočené. Výborné postavy, ich správanie, reakcie a následné zvraty. Ako Trevor správne poznamenal, má to miestami až tarantinovské črty. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Prvotřídně zvládnuté řemeslo, které se umně pokouší zvládnout balancování v rámci obrazového přístupnosti, spoléhá na prostorově výrazné rámování a vyloženě staví na tlumeném osvětlení, které vyzařuje černotu podobnou, jakou lze najít i v duši popisované společnosti. Antonio Campos se vizuální stránce filmu opravdu snaží vtisknout svůj specifický rukopis a scény inscenuje s vynalézavostí a potřebnou efektivitou. Období 50. a 60. let v prostředí, kde se tře bída s nouzí a hrdinové často hledají únik v modlitbách, vypadá v jeho podání skutečně přesvědčivě a samo o sobě buduje atmosféru, jejímž působením je divák soustavně připravován na všudypřítomné číhající zlo. A do toho dobře pasuje také dobový soundtrack, který ze světa filmu přehnaně nevystupuje, nýbrž vždy příjemně dotváří jeho auru. Zároveň s tím se však vypráví celkem komplexní příběh s mnoha postavami, jejichž osudy se zákonitě musejí protnout a protínají se vlastně v celém průběhu. A jakkoli je samotný děj velmi zajímavý a na jednotlivé konflikty poměrně hutný, jeho vývoj nemá úplně odzbrojující účinek a působí místy příliš strojeně a doslovně. Přítomen je vševědoucí vypravěč, který má možná vyjadřovat boží nezúčastněnou perspektivu, ale jeho funkční úloha se vyčerpá brzy po úvodním nastolení děje a postav. Dále se už jen pravidelně střídá mezi několika hlavními liniemi, které se v závěrečném aktu zcela stmelují, a hlavně prostřední části, kdy je definitivně ustaven hlavní hrdina, schází dominantní vypravěčský směr a impulz - jakoby se záměrně přešlapovalo na místě, aby divák mohl nasávat myšlenkové rozměry dosud načrtnutého - ale problémem v tomto směru je, že na evokované existenciální výšiny je snímek opravdu příliš jednoduchý a interpretačně mdlý. Karty jsou v polovině jasně rozdány, sympatie musí směřovat k hlavní postavě, potenciálně rozporuplné charaktery nemají dost prostoru k ovlivnění děje (opět přitažlivá mrška Keough), popřípadě postrádají lepší prokreslení (šerif Sebastian Stan), a ty zlé jsou rovněž jednostranně špatné. A jakkoli oceňuji nezkrášlené zpochybňování víry v Boha coby prostředku k naplnění a dosažení vnitřního míru, pro větší katarzi mi v závěru chyběly důslednější morální argumenty, které by vnesly méně univerzální konflikt a dilema do jednotlivých zvratů, často vzešlých ze zažitých či získaných přesvědčení postav.___ Ďábel ale navzdory všem slabinám rozhodně funguje jako působivá skládačka plná zajímavých obrazů a postav, které možná schází jakýkoli skutečný přesah a vlastně i více ryzí lidskosti (s výjimkou nějakých dvou hlášek úplně absentuje humor a jede se jen v černotě), ale zachovává si chvályhodný punc atmosférické prolínačky, jejíž dobovost není jen na efekt a logický sled i syžetové uspořádání událostí dává smysl a udržuje diváckou pozornost, snad s výjimkou oné hlušší prostřední části, na slušně vysokých obrátkách. Vedle všech tupých akčních filmů a romantických slaďáren na Netflixu tenhle výlet do buranské světové metropole určitě příjemně vyčnívá a minimálně slušně navnadí na knižní předlohu, která jistě napravuje psychologické i argumentačně tendenční rezervy filmu. 70% () (méně) (více)

Toren 

všechny recenze uživatele

8,5/10. Nepříjemný až na půdu. Herecký ansámbl je vskutku skvostný (Skarsgård vynikající!) a jednotlivé linky se napříč celou stopáží postupně proplétají do organické pavučiny, ze které vede jen jediná cesta. Pěkně násilná cesta. Já tyhle ponurý, extrémně táhlý a symbolikou prosáklý projekty prostě žeru. Obzvlášť... pokud se odehrávají v polozapomenutém vidlákově. Aneb VÍRA je tou nejmocnější zbraní, jakou člověk kdy poznal. Paráda. Další počiny od Campose budu nyní vyhlížet s velkým očekáváním! ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

Další film podle knižní předlohy, který se v některých pasážích snaží být až moc cool a dramatický. Děj se odehrává v 60. letech 20. století v malém městečku, kde je každý posedlý bohem a chozením do kostela. Režisérovi se nějak podařilo do snímku dostat spoustu známých tváří, ačkoliv mi byl sympatický pouze jediný herec, a to říkám s nadsázkou. Jason Clarke je mi totiž krajně nesympatický, ale jeho postava podivného úchyláka, který si libuje ve fotografování aktů s jeho ženou a neznámými muži, které následně zabíjí, mu sedla na sto procent. Při pohledu na něj se mi vždy obracel žaludek. Kdyby se film věnoval více téhle podivuhodné linii, hodnotil bych výše. Protože se tak ale nestalo, zcela určitě na film zítra zapomenu a už si ho nikdy nepustím. Každopádně těchhle těžkých negativních filmů začínám mít po krk. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (20)

  • Robert Pattinson (Rev. Preston Teagardin) jako jediný z herců pracoval na svém jižanském akcentu bez pomoci dialektového trenéra. Všichni ostatní herci museli režisérovi poslat své hlasové nahrávky, avšak hlas reverenda byl pro všechny – včetně režiséra Antonia Campose – utajen až do prvního dne natáčení. Režisér Campos Pattisonův výkon okomentoval slovy, že je to „šílený génius, který je schopný všeho“. (cihlenka)
  • Jako inspiraci pro ztvárnění své postavy Robert Pattinson (Rev. Preston Teagardin) sledoval videa amerických televangelistů (křesťanský ministr, šířící víru skrze televizní vysílání). (cihlenka)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno