Režie:
Richard StanleyKamera:
Steve AnnisHudba:
Colin StetsonHrají:
Nicolas Cage, Madeleine Arthur, Joely Richardson, Elliot Knight, Tommy Chong, Q'orianka Kilcher, Brendan Meyer, Julian Hilliard, Melissa Nearman (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Rodina Gardnerovcov žije na odľahlej farme. Jednej noci zasiahne ich pozemok meteorit, ale okrem zápachu, ktorý z neho vychádza, a miestnych televíznych novín, ktoré aj tak nikoho nezaujímajú, tomuto úkazu nevenujú pozornosť. Všetko sa ale mení vo chvíli, keď sa začne meniť správanie všetkých členov rodiny a postupne upadajú do zvláštneho stavu. Začína byť jasné, že objekt na ich pozemku nie je z tohto sveta a jeho dopad bude mať pre rodinu katastrofálne následky. (Marceloo)
(více)Videa (1)
Recenze (216)
Carpenterova Věc a Garlandova Annihilation jsou mé velmi oblíbené filmy, takže když je někdo smíchá do přímočarého hororu v americkém zapadákově, a navrch přihodí už tradičně freneticky šíleného Nicholase Cage, tak prostě neřeknu ne. I když větší ambice než hustou atmosféru a velice hezké vizuální zpracování Barva z vesmíru nemá. 7/10 ()
Na nějakou relevantní filmovou adaptaci díla H.P. Lovecrafta s vyšším rozpočtem čekali fanoušci už dlouhá léta, takže jakmile byl tento projekt před dlouhými měsíci oznámen a spojen se zvučnými jmény, začal jsem mít jistá očekávání. A musím říct, že Color Out of Space má očekávání zcela naplnilo. Kultovní režisér Richard Stanley těží z barvitého lovecraftovského univerza co to dá a vytváří tak působivou reminiscenci 80. let (v jedné scéně cituje třeba Věc Johna Carpentera) s pomalu budovanou temnou atmosférou, kvalitními speciálními efekty a téměř vesmírnou poetikou, která prostupuje všemi jeho filmy. Někdo bude možná trochu postrádat logiku v chování postav (chvílemi vnímají bizarní události kolem sebe až s podivným klidem), ale jinak si scénář pro diváky připraví nejedno překvapení a vizuálně krásně přemrštěné finále rozhodně stojí za to. Po zhlédnutí tohoto snímku mám tři přání: Chci více adaptací H.P. Lovecrafta, chci více filmů od Richarda Stanleyho a chci, aby si neúnavný Nicolas Cage nadále vybíral minimálně jeden takto ambiciózní projekt ročně (vloni bombastická Mandy, letos tohle - uvidíme, co bude dál). Snad třeba s produkčními společnostmi SpectreVision a XYZ Films oba ještě někdy v budoucnu spojí síly. [Sitges 2019] ()
„Nothing has been fucking this place up!“ Alpakový taťulda Cage je se svým úsudkem zase jednou mimo. Stejně jako při svém hereckém projevu, když se stává panem Hydem a v amoku nadává autu do cocksuckerů. Stanleyho láska k Lovecraftovi z toho sálá, obzvláště když sundává tenkou krustu vnímání reality a nechává člověka v jeho nepatrnosti padat do černé díry šílenství, nicméně na můj vkus tím tématem prostupuje až příliš mnoho nucené zábavy. Sic stejná produkce, nezařaditelnost a psychedelické barvičky, na uhrančivost Cosmatosovy Mandy se to nechytá.. ()
Tak si říkám, že chtěl Lovecraft své dílo určitě vidět takhle. :) Já osobně miluju Cageovy výstřelky a mít neomezeně peněz, najmu si nějaké kreativce překypujíc nápady a natočím s ním filmy tak špatné a divné, až by bylo zábavné je sledovat. Něco jako Barva z vesmíru, akorát bych nechal více vyřádit Cage jako v Mendym. Nicméně by mě skutečně zajímalo, co přesně zamýšlel režisér Richard Stanley, jež se do titulků hrdě po tarantinovsku podepsal, a jestli si skutečně myslí, že natočil veledílo (které dokonce šlo do kin a taktéž by mě strašně zajímalo, kdo na to vyrazil a zůstal až do konce). Takže ano, druhá polovina tak nějak splnila má rozpačitá očekávání (jednou musím nakoukat takové ty největší bizáry), v té první jsem se ale začal nudit. Pro milovníky fialové povinnost...4/10!! ()
Lovecraftovy povídky mám velmi rád, protože pracují s představivostí čtenáře, ale pro filmové adaptace je dobré je přizpůsobit, jako to uměl Stuart Gordon. U Stanleyho adaptace je vidět, že rozpočet byl skromný (uchechtnete se, když v některých případech, kdy by se mohlo něco masitého stát, zasvítí fialově neony a když nedostatek financí na monstra ve fyzicky natáčených částech filmu režisér maskuje céčkovou vatou a střihem). Trvá docela dlouho, než dopadne meteorit a i potom se to celkem táhne kvůli delší stopáži, místy to má ale povedenou atmosféru a Cage do kontextu šílenství z kosmu dobře zapadnul. Alpaky a čarodějnictví bylo úplný bizár. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (6)
- V 10. minutě rodina obědvá pokrm nazvaný Cassoulet. Cassoulet je jídlo pocházející z jihu Francie, které obsahuje maso (obvykle vepřové, husí, kachní a někdy skopové) a bílé fazole. Pokrm je pojmenován podle tradiční varné nádoby, cassole, hlubokého, kulatého, kameninového hrnce s šikmými stranami. Tradiční vlastí Cassouletu je provincie Languedoc, zejména města Toulouse, Carcassonne a Castelnaudary. Složením, postupem i názvem je cassoulet spřízněn se židovským šouletem. (Trajektt)
- Ve scéně, při které Ward Phillips (Elliot Knight) vidí poprvé projevy barvy z kosmu, si zakrývá oči novelou „The Willows“ od Algernona Blackwooda. Jde o dílo, které H.P. Lovecrafta – autora předlohy – zásadně inspirovalo v jeho vlastní tvorbě. (DanteZ)
- Lavinia Gardner (Madeleine Arthur) má ve svém pokoji vyvěšený plakát hudebního projektu Artkau Eos. V další scéně nosí triko s logem stejné skupiny. (DanteZ)
Reklama