Režie:
Marie PoledňákováScénář:
Marie PoledňákováKamera:
Petr PolákHudba:
Václav ZahradníkHrají:
Július Satinský, Jana Šulcová, Václav Postránecký, Eliška Balzerová, Pavel Nový, Zdena Studenková, Květa Fialová, Jan Faltýnek, Zuzana Githeisová (více)Obsahy(1)
Komedie o rodinné dovolené v malebné beskydské chalupě, kde se tři přátelé starají o šest malých dětí. Muži jsou přesvědčeni, že právě jejich výchovné metody jsou mnohem lepší než pedagogické působení matek. Když ale manželky přijedou „na kontrolu“, dojde v rodinách na čas k vážným sporům... (Bontonfilm)
Videa (2)
Recenze (860)
Divácky nadhodnocená komedie má přesto - nebo právě proto - co nabídnout. Od přesvědčivého pohledu na skutečný stav ženské otázky v normalizačním Československu až po rozpustilé scénky na horách, v nichž řada mužských iluzí bere až překvapivě rychle zasvé, a jedinečně zvládnutou mateřskou miniškolku pro malé děti jakéhokoliv věku se divák nenudí. Zájem Poledňákové režisérky i scénáristky byl nepochybně soustředěn právě na tento typ odpočinkové komedie pro celou rodinu. Výraz "kadibudka", kterým obohatila českou slovní zásobu, zřejmě zůstane vedle některých hlášek trvalou stopou tohoto díla v českém diváckém povědomí všech generací. A to není v žádném případě málo. ()
Zručne zvládnutá komédia(ale nič viac) , kde ma skôr pobaví spôsob akým sa žilo v danej dobe(hlavne taneček Studenkovej) než klasický humor čo sprevádza všetky České komédie, nuž v tomto slede ma to až tak nepobavilo ako by mohol, proste príde mi štýl humoru už moc okukaní a nezáživný. Príbehovo to je až moc postavené na jednoduchosti, niektoré scénky chcú byť až na silu smiešne, hlavne čo sa týka akýchkoľvek pádov do snehu... A vyhlásenie filmu na komédiu storočia? myslím že hromada iných Českých komédii je oveľa lepšia. /60%/ ()
Nadprůměrná normalizační komedie, ale jak jsem nedávno někoho slyšel poznamenat, právě tenhle typ komedií napomohl tomu největšímu zlu, které se táhne od sedmdesátých let až dodnes. Ustanovení apolitického zápecnictví jakožto vůdčího životního stylu Čechů. Takové to "o nic se nestarat, zůstat doma na svém", které atomarizovalo společnost ve stádo "individuálů". ()
Tento film může sloužit jako důkaz existence nadpřirozených bytostí! Samozřejmě, to se to točí, s takovou plejádou vynikajících herců a s vděčným námětem. Ale stejně si myslím, že tento nestárnoucí, úžasně zábavný a pohodový snímek je jasným důkazem existence filmové můzy. A přesto, že můzy jsou od přírody stvoření plachá, tak zde nešlo jen o nějaké to cudné políbení tvůrců filmu, ale o pořádný (český) francouzák! ()
Nejpřeceňovanější film všech dob. Co je na něm tak skvělého? Snad ne dětinsky "roztomilé" gagy, nebo ten nepříjemný závan počátku osmdesátých let, jenž z filmu přímo čiší. Ovšem ránou úplně mimo hru bylo zvolení téhlé chabé spotřební komedie veselohrou století. To je v tom případě degradační stupnice bez výpovědní hodnoty. Ale i kdyby tam nebyla, tak nechápu to sálodlouhé opakování v programech televizí. Humor, kvalitní herci, roztomilost, inteligence.... Kde? Jak? Prostě nechápu... ()
Galerie (17)
Photo © Ústřední půjčovna filmů
Zajímavosti (73)
- Po natočení scény, kdy jde Dášenka (Zuzana Gutheisová) ve sněhu v bačkůrkách, musela malá herečka začít brát antibiotika. (jenik71)
- Jedna z prvních kritik po premiéře filmu chválila Satinského (Albert) filmovou češtinu. Její autor, nevěda, že Satinský skutečně jazyk plynně ovládá, jásal, že režisérka vhodně zvolila, stejně jako v případě Zdeny Studénkové (Gábina), předabování, kterého se dle něj výborně ujal Miloš Kopecký. Satinského to pobavilo a od té doby vždy tvrdil, že česky neumí ani slovo, pouze umí výborně imitovat Kopeckého. (cundak)
- Jana Šulcová zavzpomínala na Júliuse Satinského, svého filmového manžela: „Nikdy jsem neviděla, aby byl třeba nevrlý či rozčílený. Byl obrovsky noblesní. Měla jsem ho moc ráda. Když Jula zemřel a novináři ze Slovenska se mě ptali, co to pro mne znamená, odpověděla jsem, že je to to samé, jako kdyby mi řekli, že už není Karlův most.“ (SONY_)
Reklama