Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Gael García Bernal, Fele Martínez, Daniel Giménez Cacho, Lluís Homar, Javier Cámara, Alberto Ferreiro, Pau Poch, Leonor Watling, Petra Martínez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Madrid 1980. Úspěšný režisér Enrique Serrano už dlouho marně hledá námět, který by ho zaujal, když k němu náhle vpadne neohlášená návštěva. Enrique hned nepozná svého někdejšího spolužáka Ignacia, jenž ho přišel požádat o roli, a snaží se ho zbavit, přestože mu připomene minulost. Po jeho odchodu se ale začte do rukopisu novely, který mu Ignacio nechal, a začnou v něm ožívat vzpomínky. V 60. letech se jako chlapci setkali v jezuitské koleji, kde spolu objevovali film, ale také lásku, sex a strach. Svědkem i hlavním aktérem jejich probuzení byl tehdy otec Manolo, ředitel ústavu a profesor literatury, zosobňující dvojtvářnost náboženských institucí této doby. Příběh, jehož autorem je Ignacio, zaujme Enriqua natolik, že po někdejším intimním příteli, s nímž se pak setkal znovu jen jednou v 70. letech, začne pátrat. Je mu jasné, že objevil námět, na který čekal, a je odhodlán natočit podle něj film. Netuší ale, k jakým odhalením ho pátrání po bývalém příteli dovede. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (253)
Keď sa dá na režiséra spoľahnúť, tak je to pre diváka veľmi príjemný pocit. Almodóvar je presne ten prípad. Už to nie sú tie pod predkožku sa zarývajúce zázraky typu Spútaj ma, Na dno vášne alebo Všetko o mojej matke. Ale kto by už len po týchto takmer geniálnych výkonoch čakal ďalšiu akceleráciu? Ja nie, mne úplne stačí, že mi Almodóvarove posledné filmy robia dobre... Ani nemám čo dodať, je to presne tak - robia mi krásne a úplne obyčajne dobre! Ideálny, inteligentný relax, kedy sa jedným kútikom úst neprestávate usmievať, špičkou jazyka labužnícky mľaskať a v nestráženom momente možno aj vypustíte nejakú tú slzu... Osobne si dosť cením tieto návraty do dôverne známych vôd a nejaký ten úplne nový prameň mi nijako mocno nechýba. I keď ...no, rád sa nechám prekvapiť. Pretože na Almódovara sa dá skrátka spoľahnúť!!! [70%] ()
Ďalší Almodóvarov skvelý filmový kúsok. Pekne premiešané časové roviny, až som sa spočiatku v tom akosi strácal a trošku mi trvalo kým som sa vôbec zorientoval čo z toho bola realita a čo bol len vymyslený príbeh z poviedky. Celé to však napokon vytvorilo skvelé dielo, v ktorom sa hneď v úvode formuje záver a začiatok - a potom následne prichádza na scénu dramatický most, ktorý prepojil tieto dve časové roviny. Aj keď jeden most bol len poviedkovým dielom, no počas neho sa odkryje aj skutočný reálny príbeh spájajúci začiatok a koniec. Všetko skvelé, až na tie homosexuálne a transsexuálne zvrátenosti - tie už mi dokázali dostatočne znechutiť aj Todo sobre mi madre. Ale aj tak výborné, jeden z tých lepších Almodóvarových filmov (aj keď TOP pre mňa zostáva Hable con ella a La piel que habito). ()
Skvělé natočené, dobré výkony, skvělá zápletka a překvapivé a šokující rozuzlení jsou hlavními atributy filmu. Malokterý režisér si troufne na tabu sexuálního zneužívaní v církvi a prostředí transvestitů. Herecké výkony, jak už u Almodóvara je zvykem, jsou skvělé. Jde vidět, jak mu záleží na castingu, protože v žádném jeho filmů jsem neviděl vyloženě špatného a nesympatického herce. ()
Tak som sa rozhodol aj ja zabrusit do vod filmoveho umenia, filozofickych pojmov a transcedentnych hlbin naruseneho povedomia nejednej miestnej prechytralej tlchuby. Metafory a podobenstva vypisovat nejdem, to praktizujem zasadne len pri podrobnom studiu svojej rannej stolice. Takze asi takto : Almodovar vygeneroval silne rigidne paradigma majuce abilitu sa etablovat ako bazalny archetyp nudnej a pometenej kraviny. Svojim konfuznym spracovanim uz aj tak dostatocne perplexneho a repulsivneho patogenu evidentne sposobil tunajsim miestnym prechytralym tlchubam freneticku fascikulaciu a obsesivnu tuzbu objektivizovat svoj vrodeny egokokotizmus /nerad pouzivam vulgarne vyrazy, ale tu sa inak neda/ tym, ze ukaze aj ostatnym mentalom, ze aj v totalne nezmyselnej chujovine dokaze najst nejaku tu dignitivne periskopicku kvintesenciu / co to je sice netusim, ale podla mna to znie strasne mudro a kul/. Potom tuto dignitivne periskopicku kvintesenciu musi interpretovat dostatocne povysene a za pouzitia signifikantne dostatocneho mnozstva cudzich termitov, za co si u rovnako postihnutych kolegov vysluzi uznanie v podobe hlasneho : Hmmmmmmmmm a u 741 -ky tak akurat salvy huronskeho rehotu a otazku : Co to zase melies za hovna, chuyu?. No takze tak. 5 % ()
║Rozpočet $5miliónov║Tržby USA $5,211,842 ║Tržby Celosvetovo $40,273,930║ Konečne príbeh kde sa nepriamo rypne aj do úchylackých kresťanov a ich praktikám vedúcim k nivočeniu existencie mladých ľudí. Potom aké to ma relatívne následky, nám už ukáže tento film inšpirovaný skutočnými osobami. Almodóvar zvláda prácu s hercami a časovými rovinami, kde je riadna poprepletanosť ale našťastie žiaden miš-maš, bravúrne, všetko pekne odsýpa, občas niečo aj pobaví či zarmúti. /80%/ ()
Galerie (54)
Photo © Focus Features
Zajímavosti (8)
- Slavný režisér natočil svůj nejnovější opus za 8,5 mil. euro a investice se producentům samořejmě vyplatila, když například jen ve Španělsku diváci zanechali hned během prvního víkendu (19. – 21. 3. 2004) promítání 1,1 mil. eur v 158 kinech. (imro)
- Film dostal rating NC-17. Aby získal mírnější R, muselo být vystřiženo několik sexuálních scén. (Karlos80)
Reklama