Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh se odehrává ve Francii 14. století a je o posledním, oficiálním, Francií posvěceném duelu mezi dvěma muži. Jean de Carrouges (Matt Damon) a Jacques Le Gris (Adam Driver) jsou přátelé, ze kterých se stanou rivalové. Středobodem jejich pře je Marguerite (Jodie Comer), žena Carrougese. Tu Le Gris dle jejích slov napadne, ona ho veřejně obviní, jenže on tvrdí, že je nevinný. Carrouges začne bránit čest své ženy a výsledkem je duel s tím nejvyšším rizikem – smrtí. V případě prokázání nevinny Le Grise navíc Marguerite hrozí ještě upálení za živa. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (708)

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $100miliónov║ Tržby USA $10,853,945║ Tržby Celosvetovo $30,552,111▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $886,352║ Tržby za predaj DVD v USA $547,256║ Na Ridley Scotta troška viac komornejší príbeh než sme zvyklí. Pre neho aj troška nezvyklí štýl rozprávania príbehu. Rozdelený na tri uhly pohľadu, čím prekvapuje. Aj keď osobne by som tam trošku viac zamiešal z kartami, lebo moc veľké rozdiely tam teda neboli ponúknuté, v podstate išlo stále o takmer ten istý dojem z danej nešťastnej situácie, mohla sa tam viac zavádzať! Herecky mi to na prvý pohľad moc neštýmovalo, veď Affleck, Damon, Driver v historickom epose!? ale postupne si človek, zvykne na tieto tváre. Najviac lahodí objav roka 2021 sympatická a dobre herecky disponovaná Jodie Comer. Tam sa dá uveriť že im teda riadne pomotala hlavy.  Výpravnosť to má opäť ohromnú, to je Scottov nevyhnutný štandard.  Záverečná bitka pridáva razantne body na vrch, kľudne by som bral takýchto súbojov vo filme viac, úplne že extáza. Ridley si robí už takú obdobnú Križiackú sériu filmov: Kráľovstvo nebeské, Robin Hood, Posledný súboj... len tak ďalej. /90%/ ()

castor 

všechny recenze uživatele

Bylo, nebylo, milé děti, jedno znásilnění... dobrá, začnu jinak. Středověké drama? Pro Ridleyho Scotta důvěrně známé a prozkoumané téma. Jenže tentokrát to nebude o špíně zakrvácených bojišť, ale o souboji pravdy. Matt Damon si ve zfanatizované Francii vezme půvabnou Marguerite (Jodie Comer z Free Guy, kterého jsem viděl nedávno a vůbec bych si netipnul, že jde o stejnou herečku). Jsme v dobách křížových výprav, Francie je chladná do morku kostí a z někdejších přátel jsou rivalové. Protože Adam Driver v době nepřítomnosti rytíře Damona znásilní jeho ženu, jejíž tělo ani po letech není „nakloněné“ k oplodnění. Zatímco o té skutečné pravdě, jak to celé bylo, má rozhodovat Bůh, my postupně sledujeme stav událostí podle jednotlivých postav, ve kterých bude hrát nemalou roli ješitnost, čest a zášť. Každý totiž vypráví po svém, každý se svou pravdou. A my postupně odkrýváme pár indicií u skutečností, které jsme už znali, ale teď u nich vnímáme jiný smysl/význam. Každopádně na toho zlého (obzvlášť v dnešní době) je třeba ukázat. Všichni ústřední herci jsou moc fajn, nicméně staří dobří kamarádi z Bostonu (a autoři scénáře) se mi líbili nejvíc – zjizvený vousáč Damon je furt nasraný a nabídne několik solidních emocí, požitkář Ben Affleck párkrát kvalitně zajoukuje, navíc svou zkaženost má na sobě vlastně rád. Závěrečný souboj moc povedený. ()

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

Stejným dílem silný film, jak pro mužskou část publika, tak i tu ženskou. Ze začátku možná trochu nemotorně načrtnuté, ale s přibývajícími minutami z toho Ridley Scott pod tlakem vytváří diamant. Jodie Comer a Ben Affleck adepti na spoustu cen. Běžte na to, než Poslední souboj z kin zmizí úplně. Tohle si velké plátno zaslouží. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Ach jo, jsem na rozpacích. Pamatuju si, že Duelisti mě kdysi dávno docela nudili a že hlavními viníky bylo režisérské vedení a neobratná adaptace literatury do filmu. Trochu jsem doufala, že by se od té doby mohl někam posunout Ridley, já, nebo my oba, aby se s Duelem situace neopakovala, protože na Adama Drivera v brnění jsem se přirozeně těšila a i Matt Damon je v určitých polohách super. Ale zase jsme se minuli. Režijní styl Ridleyho Scotta mi vždycky přišel arogantní, ale teď už je z něj vyloženě jedovatý dědek. Ještě že mu chlapci svým scénářem nedali moc prostoru to ukazovat, určitě by se mi ale líbilo, kdyby ten materiál dali ke kočírování někomu jinému. Jak moc kulervoucí to mohlo být, kdyby to režíroval Gus Van Sant, nebo obecně někdo, kdo by k tomu nepřistupoval jako k opulentnímu spektáklu, ale měl by cit... no pro pocity. Nasnímané mi to přišlo jak televizní seriál, často mě napadalo, že určité záběry by bez problémů zapadly do Hry o trůny, a to určitě není pochvala. Ale i scénáři by se hodila větší míra propracovanosti. Rozdělení na kapitoly působilo ze všeho nejvíc jako formální vytahování se, než že bych měla opravdový pocit, že příběh přede mnou skutečně získává nové dimenze a že by to lineárním vyprávěním o něco přišlo. Velký důraz na postavu Bena Afflecka ve střední části mi přišel nadbytečný/nepotřebný. Kapitola Jodie Comer byla přirozeně nejpůsobivější a nejsrdcervoucnější. Taky byla titulkem vyčleněná oproti předchozím jako jediná pravdivá, tak jaký mělo smysl ukazovat jiné eventuality, když jsou hned zase zneplatněny? Herečka neudělala nic špatně v rámci toho, co měla k dispozici, ale i přes to mi přišla spíš nijaká, a chlapci byli taky takoví průměrní a neviditelní. A když mi na žádné postavě moc nezáleží, tak se to potom vztahuje na celý film. A určitě tomu nepomáhá, že se mi celek nelíbil ani vizuálně, kameru už jsem sepsula, kostýmy mi přišly ušité z moc moderních materiálů a příliš jako kostýmy než jako oblečení, ve kterém někdo existuje, krajina byla digitálně škaredá a nevyužitá, obecně mi tam chyběl pokud o estetiku™. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Povedený historický velkofilm odehrávající se ve středověké Francii v období tzv. Stoleté války. Po řemeslné stránce dokonalé (Ridley Scott je prostě zkušený matador a režisérské řemeslo má v malíku), samotný příběh z dnešního pohledu skutečně zajímavý, rozdělený do tří částí - tří různých pohledů na tutéž skutečnost, tří rastrů (lišících se jen v jemných nuancích), které originálně rozvíjí diváckou percepci (tady je zjevná inspirace klasickým snímkem Akiry Kurosawy Rašómon). Objevná je i komparace tehdejšího a dnešního právního status quo. Jediná má výtka je pak k trochu přepálené stopáži, dvě a půl hodiny je prostě moc... ()

Galerie (28)

Zajímavosti (21)

  • I přes veškerou historickou věrohodnost, kterou se film snaží zachovávat, v žádných kronikách, spisech či zachovalostech se nikdy neobjevila zmínka o existenci helmy s jakýmsi polo-hledím, kterou ve filmu můžeme vidět. Tyto helmy byly vytvořeny čistě za účelem filmu, kvůli lepšímu rozpoznání hlavních postav, nejsou však historicky přesné, protože v boji by pak nositeli přinášeli značnou nevýhodu. (LucasAbelle)
  • I když se zdá, že se znásilnění bralo ve středověku jako malichernost, tak opak je pravdou. Trestem za něj byla smrt i ztráta majetku. Dokonce se mu přezdívalo „zločin zločinů“. (vyfuk)

Související novinky

Ben Affleck a Matt Damon míří na Netflix

Ben Affleck a Matt Damon míří na Netflix

26.01.2024

Osvědčené hvězdné tvůrčí duo kráčí vstříc další filmové spolupráci. Po loňském chváleném dramatu Air: Zrození legendy a pár let starém Posledním souboji vyhlíží oscarová dvojice Ben Affleck s Mattem… (více)

Hvězdy hollywoodské hudby rozezní Obecní dům

Hvězdy hollywoodské hudby rozezní Obecní dům

09.03.2023

Světové hvězdy filmové hudby zavítají do Prahy na Composers Summit 2023. Druhý ročník kromě workshopů a přednášek nabídne ve dnech 14. a 18.dubna dva unikátní koncerty. Ústřední melodie oceňovaných… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno